צפו: נפילתו של ה-Explorer • HWzone
טכנולוגיה

צפו: נפילתו של ה-Explorer

סרטון גראפי שמציג את נתח השוק של הדפדפנים השונים במהלך העשור האחרון ממחיש כמה השתנה העולם הטכנולוגי אשר סובב אותנו

קבלו עדכונים לפני כולם בטלגרםקבלו מאיתנו עדכונים לפני כולם - בטלגרםהצטרפו כבר עכשיו לערוץ הטלגרם של הזון


בתקופה האחרונה ניתן לזהות ברשתות החברתיות טרנד חם של סרטונים המציגים נתונים סטטיסטיים היסטוריים באופן גראפי חביב ונעים לעין – מי היו השמות הגדולים ביותר בעולם העסקי בעבר, מי הצליחו לשמור על מקומם בצמרת לאורך עשרות שנים ואילו חברות התנדפו ונשכחו כלא היו.

סרטון טרי מז'אנר זה שהצליח לתפוס את תשומת הלב שלנו מציע מבט על השינויים המהירים שעברו על עולם האינטרנט רק בעשור האחרון, החל משנת 2009 ועד היום – ומעידן שבו ה-Explorer שלט בתחום הדפדפנים ללא שום עוררין למצב שבו נראה כאילו אף אחד לא באמת מסוגל לדגדג את ה-Chrome המפלצתי שבנתה ופיתחה .

הדפדפן הנודע מבית מיקרוסופט החל את שנת 2009 עם נתח שוק של כ-65 אחוזים, בזמן שה-Firefox של עמותת מוזילה החזיקה ב-27 אחוזים נוספים וכל שאר המתחרים היוו פחות מ-10 אחוזים מכלל התחום – אך העלייה המטאורית של Chrome הביאה אותו אל המקום הראשון בעולם כבר באמצע שנת 2012, ומאז הוא פשוט מסרב לעצור. נכון להיום הדפדפן מבית שולט על כמעט 65 אחוזים מכלל נתח שוק הדפדפנים במחשבים ובמובייל כאחד, בזמן ש-Safari של נמצא במקום שני מרוחק עם כ-15 אחוזים מהשוק ואילו מוצרי מוזילה ומיקרוסופט (עם שני דפדפניה במקביל, ה-Explorer וה-Edge) מהווים יחד פחות מ-10 אחוזים מהסך הכולל. מי אמר מהפך ולא קיבל?

נמצא בכל מקום בימים אלה – אבל האם זה גם יהיה המצב בעוד עשור או אפילו חצי עשור מהיום?

אז איך תיראה מפת הדפדפנים בעוד עשור מהיום? סביר בהחלט להניח שאת התשובה לכך מעטים בלבד יוכלו לנחש, ממש כמו את היקף השינויים הזריז והקיצוני של השנים האחרונות.


תגיות

3 תגובות

  1. ב2012 מוזילה התחילה להציע דפדפן באריזה יפה יותר (על חשבון המון פיצרים חשובים אחרים).
    עד היום לא ברור לאן מכוונת מוזילה (מאחר השועל הופך יותר ויותר מוגבל למשתמש הביתי הממוצע).
    יש לציין שלמנוע של מוזיללה יש כמה וכמה דפדפנים כגון CYBERFOX WATERFOX SEAMONKY ועוד.

    אין כמו שועל ישן מקוסטם.

כתיבת תגובה

Back to top button
Close