חוקרים מאירלנד טוענים כי מצאו דרך להכפיל את הקיבולת של סוללות נטענות תוך הגדלת מספר מחזורי הטעינה האפשריים
בשנים האחרונות קיימים הרבה מחקרים המנסים למצוא דרכים להגדיל את כמות האנרגיה למכשירים ניידים, שהפכו לנפוצים כמעט כמו ארנקים. אחד מאלה מתמקד בשיפור אורך החיים ומספר מחזורי הטעינה של סוללות ליתיום-יון – אחד מסוגי הסוללות הנטענות הנפוץ ביותר כיום.
צוות החוקרים, בראשות ד"ר קווין ריאן (Kevin Ryan) מאוניברסיטת לימריק (Limerick) אשר באירלנד, מתמקד בסוג החומרה שממנו עשויה האנודה הנוכחית – שאחראי כפי הנראה לחייה הקצרים יחסית של הסוללה.
ד"ר קווין ריאן, המוביל את המחקר המהפכני |
על פי המחקר, אנודה שתיוצר מגרמניום תכפיל את קיבולת הסוללה או אף יותר מכך, כמו גם את מספר מחזורי הטעינה האפשריים. אנודות בסוללות הבנויות בטכנולוגיה הנוכחית עשויות מגרפיט או סיליקון המגבילים את הקיבולת האפשרית של הסוללה, למרות שביצועיהם נחשבים טובים. כיום, אגב, נעשה יותר שימוש בסיליקון מאשר גרפיט למטרה זו מפני שהוא מספק קיבולת גדולה יותר בכ-20 אחוזים.
נאנו כבלי הגרמניום עוברים תהליך ההופך אותם לספוגיים וטובים הרבה יותר לטעינה באנרגיה |
זו אינה הפעם הראשונה שגרמניום נוסה עבור מטרה זו, הוא נפסל בעבר מפני שהוא לא נטען בצורה טובה, מתרחב מאוד בזמן הטעינה, ולאחר מספר קטן של מחזורי טעינה קורס ומתפרק.
אך הפעם, צוות המחקר הצליח להתגבר על הבעיות שהוזכרו על ידי שימוש בנאנו-כבלים עשויים מגרמניום במבנה ספוגי. המבנה שימר את יציבות החומר ואף האריך את חיי הסוללה מעבר ל-1000 מחזורי טעינה, לעומת מאות מחזורים בלבד של סוללות מהדור הנוכחי. התהליך הוא זול, ניתן לייצור בקני מידה שונים, ודורש מעט מאוד אנרגיה.
מבטיח שינוי משמעותי |
"סוללת ליתיום-יון טיפוסית כיום מבוססת על אנודת גרפיט והקיבולת שלה נמוכה יחסית. הדבר מגביל את כמות האנרגיה שניתן לאחסן בה. במחקר שלנו השתמשנו ביסוד חליפי, גרמניום, אשר מחזיק בקיבולת אנרגיה גבוהה. האתגר היה להתמודד עם התרחבות החומר באופן דרמטי בזמן טעינה, דבר שגרם לו להתפרק לאחר מספר קטן יחסית של מחזורי טעינה. על ידי שימוש בנאנו-טכנולוגיה, מצאנו דרך לסדר את הגרמניום במבנה שונה, של נאנו-כבלים המסודרים כחומר ספוגי, האידיאלי לשימוש בסוללות היות והוא נשמר יציב לאורך זמן רב במיוחד וגם בזמן שימוש מתמשך" אמר ד"ר ראיין.
האם זוהי רק טכנולוגיית ביניים עד לפריצת הדרך האמיתית? שתפו אותנו בתגובות!
לנחום.. אתה לא הכי מחודד הא?
אתה באמת חושב שטכנולוגיה שהכריזו עליה, כבר בשבוע הבא מיוצרת? מה נראה לך? אתה חיי בלהלה לנד?
דבר ראשון, הרבה פעמים חומרים נשמרים בסודיות, לא מפורסמים קטעי וידאו, או תמונות וכו' וכו', מחשש לריגול תעשייתי או גניבת פטנטים וכו' ובכלל, הסוללות האלו ייכנסו לשימוש בשנים הקרובות ואתה אפילו לא תדע, נו אז מה?
היום פיתחו והתגברו על בעיות, בעוד שבוע ייצור המוני? "חחחחחחחחחחחח" תעשה טובה.
זה אמור לעבור עוד כל כך הרבה בדיקות בכדי שזה לא יתפוצץ לך בכיס ויהרוס לך את הילדים לעתיד שיש לזה עוד זמן.
כל הדברים נכנסים לייצור המוני בסופו של דבר, עד שיש מיצוי טכנולוגי של הדור הנוכחי, מכיוון שהוא מאוד זול. מה הבעיה להבין את זה?
זה ייקבר, כמו כל רעיון טוב
סוללות שיכולות לעבוד טוב יותר מסוללות רגילות כנראה יפגעו ברווחים של תאגידי ענק. הם כבר ידאגו שהסוללות האלו לא יצאו מהמעבדה.
כמה פעמים כבר שמענו באתר הזה על רעיונות נהדרים שפתאום נעלמו?
בעלי אינטרסים ינסו לקבור כל גילוי שנוגס להם ברווחים.
בין אם זו מכונית שעובדת על משהו חוץ מדלק ובין אם זו חקיקה שמגבילה שכר של טייקונים.
מקבלי ההחלטות הם אנשים רעים שדואגים לעצמם ולחבריהם העשירים.
לדעתי.
אי דיוקים
סוללה מודרנית של סמארפון היא עם 1000 מחזורי טעינה לפחות, לפעמים כמה אלפים.
מקור השחיתות הכי גדולה בהיסטוריה האנושית היא…
כח! (אנרגיה)
כבר מימיו של ניקולה טסלה
ועשרות שנים אחר כך עם סטנלי מייארס
והיום עם שלל פיתוחים בתחום האנרגיה הכימית והסולרית שמפורסמים לרוב באתרים מסוג זה שלא יגיעו לצערי לשימוש פרטי לעולם.
ל – HaVoC_850
אתה טועה ובגדול!
החברה הראשונה שתצא עם המוצר הזה תשבור את השוק, ואחריה כל החברות