לאחר ההכרזה של חברת הכבלים על כניסתה לתחום שירותי הסטרימינג המקוונים, השחקנית הבינלאומית הגדולה משיבה מלחמה ומבקשת להזכיר לנו מי הייתה כאן ראשונה
כמעט שנה חלפה מאז שנטפליקס (Netflix) הכריזה על התרחבות כלל-עולמית חסרת תקדים ונחתה גם בשוק המקומי שלנו, בתור אלטרנטיבה עבור השירותים של יס והוט בעלות של עשרות שקלים מדי חודש בלבד.
ההתחלה לא הייתה הקלה והחלקה ביותר, עם תמיכה מינימלית בשפה העברית ומגוון תכנים שבלטו בחסרונם, אך בהתאם להבטחות מנכ"ל המיזם המצב השתפר ככל שחלף הזמן – וכיום נראה שמדובר באלטרנטיבה משמעותית וחשובה ששומרת על מידת תחרות מוגדלת בשוק המקומי, כזו שהביאה את חברת הוט להשיק לאחרונה את המיזם הנפרד NextTV, שמציע סטרימינג מקוון לסדרות וסרטים לועזיים ולסדרות וסרטים ישראלים במחיר חודשי כולל של 70 שקלים בחודש (או 50 שקלים בחודש עבור אחד משני המרכיבים בלבד), ללא צורך בממיר או כל ציוד אחר של החברה.
גם במצב בו הוט, ואמאזון, מנסות לקרוא עליה תיגר מקומי, בנטפליקס ממשיכים לדבוק בתוכנית ההתרחבות חסרת הפשרות שלהם ואף מעלים בה הילוך – עם הבטחה לכך שכבר במהלך הרבעון הנוכחי, כלומר במהלך שלושת החודשים הקרובים, נראה ממשק עברי מלא ביישום שיקרוץ לכל אלו שאינם חשים בטחון מלא בתפעול בשפה האנגלית, זאת כמוהן בתוספת של כתוביות בעברית עבור רובו המוחלט של התוכן הזמין לצפייה.
לנטפליקס העולמית קרוב ל-99 מיליון מנויים חודשיים נכון להיום (בהשוואה ל-82 מיליון שהיו לה לפני ההתרחבות הגדולה בשנה שעברה), והמטרות המוצהרות עבורה כעת הן לחצות את רף 100 מיליון הצרכנים המשלמים תשלום חודשי עבור השירות, וחיזוק נוסף בתחום הפקות המקור שלה – בדגש על סרטים שאת זכויות ההפקה שלהם היא רוכשת או אפילו כאלו שהיא מסייעת לממן, עם כוונה להתחיל להשיק סרטים בבתי הקולנוע באופן "המסורתי", במקביל לזמינות שלהם להזרמה ישירה ברשת.
אנחנו מקווים מאוד לראות את המתחרה האמריקאית הצעירה ממשיכה להתחזק, גם בשוק הישראלי, בתקווה שהדבר ידרבן כניסה של עוד שחקניות סטרימינג בינלאומיות (Hulu? YouTube TV?) – וגם יחייב את שתי השחקניות המקומיות שנהנו עד לאחרונה מדואופול יוקרתי להמשיך ולהמציא את עצמן מחדש במסגרת העידן הטכנולוגי החדש.