משקפי המציאות המדומה המוזלים של סמסונג נוחתים בחנויות • HWzone
טכנולוגיהצרכנות

משקפי המציאות המדומה המוזלים של סמסונג נוחתים בחנויות

הדור השלישי של משקפי ה-Gear VR המדליקים, אשר מבטיח להיות נוח וגם זול יותר לשימוש, החל להימכר בחנויות

Gear VR, משקפי המציאות המדומה של סמסונג שגרמו לנו להתאהב בקונספט המסקרן הזה, אשר מאיים להפוך לדבר הגדול הבא של עולם הבידור כולו, החלו להימכר בחנויות בגירסה שלישית במספר – עם תג מחיר של 100 דולר בלבד.

הדור החדש של משקפי המציאות המדומה, אשר בדומה לדורות הקודמים מסתמך על טכנולוגיה של אשפית התחום Oculus ועל סמארטפונים של בתור מנוע העיבוד והתצוגה, מציע עיצוב משודרג שקל בכ-20 אחוזים מהדגמים הקודמים, מוותר על רצועת ראש שלישית כעורה לטובה חבישה נוחה ונעימה יותר, וגם פשוט נראה טוב יותר עם חזות דומה לזו של משקפי המציאות המדומה העדכניים מבית עצמה.

הדור החדש (משמאל), לצד צמד דגמי ה-Gear VR הקודמים. שיפור מבורך
הדור החדש (משמאל), לצד צמד דגמי ה-Gear VR הקודמים. שיפור מבורך

מעבר לשיפורים אלו, הדגם החדש זכה כאמור לקיצוץ של 50 אחוז במחירו לצרכן, מה שהופך אותו לרכישה הגיונית ומתבקשת מאי פעם לכל מי שמחזיקים בידיהם מכשיר חכם של הענקית הקוריאנית – אשר מצהירה רשמית שה-Gear VR הנוכחי תומך במכשירי ה- S6, ה- S6 Edge, ה- Note 5 וה- S6 Edge+, אך הצהירה בעבר שהוא יפעל עם כלל הדגמים של החברה שהושקו במהלך שנת 2015.

gvr5 gvr4

כנראה שידרשו עוד לא מעט קפיצות מדרגה טכנולוגיות במאפיינים הטכניים ובכוח העיבוד הזמין, אך בהתחשב בכך שמציאות מדומה עבור מחשבים אישיים עדיין לא ממש המריאה וגם עדיין מתבססת על אמצעים חוטיים, מציאות מדומה שמבוססת על סמארטפונים מרגישה כמו יישום בשל יותר בעל פוטנציאל בלתי מבוטל לרלוונטיות גם בטווח הארוך – ומבין כל השחקניות שמנסות את מזלן בתחום הזה, מרגישה בינתיים כמו אחת מהמשמעותיות והרציניות ביותר. נקווה לתמיכה רחבה הרבה יותר בסמארטפונים בדורות ה-Gear VR העתידיים, אך לעת עתה ה-Gear VR השלישי החדש מרגיש כמו מוצר מעניין ביותר.

זוויות הצפייה עדיין צרות למדי, וגם אלמנט התצוגה (כלומר, מסך הסמארטפון שלכם) אינו מסוגל לספק קצב רענון של 120 הרץ הנחשב חובה לצורך חוויה מיטבית, אבל היי - זה עובד, זה זול וזה זמין לרכישה כבר עתה
זוויות הצפייה עדיין צרות למדי, וגם אלמנט התצוגה (כלומר, מסך הסמארטפון שלכם) אינו מסוגל לספק קצב רענון של 120 הרץ הנחשב חובה לצורך חוויה מיטבית, אבל היי – זה עובד, זה זול וזה זמין לרכישה כבר עתה

תגיות

6 תגובות

  1. OCCULUS לא נמכרה לFACEBOOK? על איזה טכנולוגיה של OCCULUS בדיוק סמסונג מסתמכת?

  2. דור שלישי? מעניין.
    יש כבר מישהו שמת מזה? (הגזמה בשימוש המכשיר לאורך זמן במיוחד כשזה משפיע פי כמה יותר על המשתמש מאשר מסך מחשב). שאלה רצינית אגב.

  3. מה הקשר מת?
    גם בKINECT היו פציעות אבל לא נראה לי שמישהו מת מKINECT.
    בתכלס הטכנולוגיה הבסיסית קיימת, חיישני תנועה פלוס מסכים על העיניים מבלי הצורך של קסדה ענקית שיכולה לשבור לך את הצוואר כמו בשנות השמונים.

    הבעיה היא שהטכולוגיה עדיין לא מספיק איכותית. פונקציונליות קיימת, אבל האיכות חשובה בשביל החוויה יותר מאשר סתם להסתכל על מסך.

    המשפקיים האלה נראות כולה כמו לחבר לך פלאפון לפרצוף. כל הטכנולוגיה שהמשקפיים האלה משתמשות בה זה בסך הכל מוצר מגף+עדשות לעיניים.
    באיזהוא שלב הפלאפונים שלנו יהיו מספיק חזקים ואיכותיים שיספיק פשוט לחבר לנו פלאפון לפרצוף, אבל כנראה שאנחנו עדיין לא שם…

  4. Sargon, תחפש על Project Morpheus ו-HTC Vive.

    מה-Vive, המורפיאוס, וגרסת הצרכנים של האוקולוס (שעומדת לצאת בקרוב) לא חוטפים Motion Sickness,

    ואיכות התצוגה היא Full HD ומעלה, בגדול ניתן להשיג מהם חווית משחק סבירה בהחלט.

    ה Gear VR לא מתקרב אפילו לרמה שלהם.

  5. השאלה מה זה סבירה אצלך…
    הבעיה שמנסים לפתור זה הדיוק של החיישני תנועה ביחס לתזוזת הראש. הרזולוצייה זו גם בעיה אבל זה לא משהוא שהחברות האלה מטפלות בהם, הרזולוצייה זה החברות שמייצרות מסכים פותרות בלי קשר לVR.
    יש מצב שהרזולוציה והדיוק של החיישנים כבר הגיעו לרמה הנדרשת, ואם הם לא הגיעו הם יגיעו בעתיד.
    אגב… מה בדבר LAG? אם במשחקים של PC יש LAG שמפריע לשחק תאר לך מה LAG יעשה לך במשחק VR. עדיין אין לך כח חישוב אין סופי…

  6. URL]https://www.youtube.com/watch?v

    https://www.youtube.com/watch?v=fF-i7G9TbAE
    כהתחלה, בסרטון הזה אני רואה חווית משחק סבירה למדי. (כמובן שזה רחוק מאוד ממה שהייתי באמת רוצה, אבל חייבים להתחיל מאיפה שהוא, לא?)
    
    בגדול, לדעתי הרזולוציה והדיוק בשביל חווית משחק סבירה הגיעוידיעו בעתיד הקרוב מאוד. (רק בשביל חווית משחק סבירה! לרזולוציות מטורפות של 8K ומעלה, ו Latency חד ספרתי מהצד של החומרה יקח כמה שנים להגיע).
    
    ולמה אתה מתכוון כשאתה אומר 'משחקים של PC'? רוב משחקי ה VR ישוחקו על פלטפורמת הPC.
    
    בכ''מ, אני מסכים איתך שהLAG הוא בהחלט בעיה מטרידה למדי.

כתיבת תגובה

Back to top button
Close
Close