הסגר שמדגיש את חשיבותם של שירותי קניות מקוונים ומהלכי גיוס עובדים מאסיביים מסייעים לחברה של ג'ף בזוס להגיע (זמנית) לשווי שוק ענקי של 1.24 טריליון דולר – ומגדילים את השווי של המייסד הנודע בכמה מיליארדים כדרך אגב
אתגרים והזדמנויות: מגיפת הקורונה של שנת 2020 השפיעה ושינתה את אורך החיים של רובנו, ובעוד שחלק נפגעו באופן משמעותי מכל השתלשלות העניינים – יש גם כאלו שלא חוששים ואף מרוויחים בגדול מהסאגה הבינלאומית הזו.
אמאזון נאלצה אמנם לצמצם את עסקי המשלוחים הבינלאומיים שלה, כולל לישראל, ואף לצמצם משמעותית משלוחים במדינות בהן קיימות תשתיות לוגיסטיות רשמיות של החברה אך ורק למוצרים המוגדרים בסיסיים וחיוניים – אך כל הצעדים הללו לא מנעו ממנה מלהפוך למעין סימן של העידן החדש בו ריחוק חברתי והסגרים ביתיים הם הנורמה הנפוצה החדשה.
בחברה ביצעו גיוס של יותר מ-100,000 עובדים חדשים על מנת לעמוד בביקוש המוגבר הצפוי עם ההכרזות על הוראות חירום שונות במדינות ברחבי הגלובוס, הכריזו על תוכניות לגיוס עשרות אלפי עובדים חדשים נוספים בעתיד הקרוב – ואז גם נהנו מצניחת שווי 'מתונה' יחסית של כ-15 אחוזים בימים השחורים של הבורסות במהלך חודש מרץ.
כעת, כאשר מדדי המניות נמצאים במגמת ריבאונד כלפי מעלה, נראה כי אמאזון קוצרת את פירות ההצלחה ובגדול עם שבירת שיא חדש בשווי המנייתי שלה – 2,408 דולר לכל מניה, בדרך לשווי שוק כללי של 1.24 טריליון דולר (או 1,240 מיליארד דולר). מקום טוב בפסגת הקטגוריה לצד צמד ענקיות טכנולוגיות אחרות, אפל ומיקרוסופט, שנמצאות גם הן לא רחוק משיא ערכן ההיסטורי.
יחד עם מניית אמאזון זינק כלפי מעלה גם השווי של המנכ"ל והמייסד ג'ף בזוס, באופן טבעי, כאשר לפי האתר Forbes הידוע ברשימות עשירי העולם הפומביות שלו, הונו התיאורטי של הבחור הקירח הנודע בן ה-56 עומד כעת על מעל ל-145 מיליארד דולר (!) – מקום ראשון בעולם כולו.
עם הקורונה או בלעדיה, נראה כי חברות הטכנולוגיה הבינלאומיות ממשיכות לנוע קדימה בהצלחה, עם דחיפה נוספת לקידום מימוש הטרנספורמציה הדיגיטלית בחיים של כולנו כמה שיותר מהר.