מרצדס הדגימה מכונית המאובזרת במערכת לנהיגה עצמית שנהגה בעצמה בהצלחה לאורך 100 ק"מ ברחובות גרמניה
S Class של מרצדס היא המכונית בה הופיעו לראשונה מרבית מערכות הבטיחות הנפוצות היום ברכבים הפרטיים. מערכות כגון ABS האחראית לבלימה, ה-ESP ומערכת בקרת האחיזה המונעות איבוד שליטה בתנאי דרך חלקים וייתכן המשמעותיות מכולן, כריות האוויר שמצילות מדי שנה אלפי חיים, כולן פותחו על ידי מרצדס והותקנו לראשונה בדגם ה-S Class. כעת מרצדס מציגה את הפיתוח האחרון שלה, S500 אוטונומית המסוגלת לנהוג את עצמה.
S500 Intelligent Drive research vehicle
S500 
כמו מטוס קרב קלבזמן הנהיגה, האב טיפוס קובע את מיקומו על גבי הכביש על ידי מצלמות סטריאוסקופיות ומכ"מים בעלי טווחים שונים. המידע מהם מאומת מול מפה פרטנית שמספקת נוקיה ואשר כוללת את מספר ופריסת הנתיבים בכביש, מיקומם המדוייק של רמזורים ותמרורים ופרטים נוספים. המערכת מזהה גם את הרכבים בכביש ויודעת לחזות את תנועתם והתמרונים השונים שהם מבצעים.
החיישנים המרובים שיש ברכב ההדגמה
S500 שנחשף בימים אלו בתערוכת רכבים בפרנקפורט. הדגם הזה כולל 26 חיישנים המכסים עד 200 מטרים בכיוונים שונים סביב הרכב. מערכות אלו מאפשרות לרכב להאיץ ולהאט בתוך תנועה שוטפת וכמו כן לבלום ולתמרן על מנת למנוע במידת הניתן התנגשויות. מערכות אלו אינן מאפשרות נהיגה אוטונומית מלאה ופועלות כגיבוי בלבד. כך אם הנהג מוריד את ידיו מההגה ליותר מ-15 שניות המערכות מתנתקות.
המכשול הוא לא טכנולוגידגם ה-DRV משך תשומת לב רבה ונראה שנושא הרכבים האוטונומיים היה הנושא המרכזי בתערוכת הרכב בפרנקפורט השנה. קרלוס ג'ושן, מנכ"ל ניסאן אמר שהמכשול העיקרי אשר יעמוד בפני מכוניות הנוהגות את עצמן יבוא מצד הממשלות וסוכנויות הביטוח ויהיה מכשול בירוקרטי ולא טכנולוגי. לכן כפי שזה נראה עכשיו, בתחילת העשור הבא עוד לא ניסע במכוניות ללא נהג אלא במכוניות אשר ינהגו את עצמן בעוד הנהג יהיה זמין לקחת שליטה על פי הצורך ובכל זמן נתון. בדומה למערכת הטייס האוטומטי הקיימת היום במטוסים.
רכב אמריקאיות פועלות בתחום, עם כי בצורה פחות חשופה לקהל. ניסן הצהירה כי תחשוף אב טיפוס לרכב אוטונומי משלה כבר בתערוכת הרכב הקרובה בטוקיו. נראה שכבר תוך עשר שנים לבימאי סרטי המדע הבדיוני יהיה מוטיב אחד פחות לכלול בסרטיהם.