שיתוף פעולה בין חברת הזנק, חברת Oculus וליגת ה-NBA מאפשרת לצפות במשחקי כדורסל מהמקום הכי טוב באולם מבלי לצאת מהבית, ובכל זאת להרגיש כאילו אתם ממש שם
עונת ה-NBA לשנים 2016-2017 החלה באופן רשמי השבוע, והיא הביאה איתה שינוי טכנולוגי אחד מעניין מאוד – שידור במציאות מדומה, לראשונה עבור הכדורסל המקצועני (אם כי לא עבור עולם הספורט באופן כללי).
חברת תוכן ה-VR הצעירה NextVR פצחה בשיתוף פעולה עם חברת Oculus, ומציעה לבעליהם של משקפי המציאות המדומה הייעודיים למכשיריה החכמים של סמסונג, ה-Gear VR (על דורותיהם שהושקו עבור דור ה-Galaxy S6 וה-Galaxy S7), לצפות במשחק בשידור ישיר ובמציאות מדומה – 25 משחקים נבחרים בסך הכל נכון לעכשיו, ואולי עוד שיגיעו במורד הדרך.
לא מדובר במציאות מדומה אשר מאפשרת מבט ב-360 מעלות כפי שניתן לקבל בהרבה תכני מציאות מדומה אחרים, אך כן מדובר ביכולת לצפות בכל המתרחש על המגרש ממיקום איכותי מאוד שעליו משלמים אנשים מאות דולרים, כל זאת באופן שמרגיש אותנטי בהחלט תודות לעקיבה אחרי תנועות הראש של הצופה, וללא צורך לקום מהספה הנוחה שבבית.
המשחק הראשון ששידרה NextVR במציאות מדומה היה נצחון החוץ של סאן אנטוניו ספרס במגרשה החדש של סקרמנטו קינגס, ולפי הרשמים ברשת הקונספט הזה עובד לא רע בכלל וצובר תגובות חיוביות (אם כי ללא תיעוד וידאו ממשי, בינתיים) – אפילו אם יש לו מגבלות בלתי מבוטלות, כמו ארטיפקטים ויזואליים מסויימים בקצוות איזור התצוגה.
האפשרות לצפות במשחקי NBA במציאות מדומה זמין גם בישראל, אך יש כאן כוכבית – מעבר לצורך במשקפי Gear VR של סמסונג וסמארטפון תומך, יש צורך גם בהרשמה לשירות ה-League Pass של ה-NBA לעונה שלמה, במחיר של 800 שקלים (!) אשר מאפשר גם לצפות בכל משחקי הליגה באופן ישיר ומקוון בצורה "השטוחה" המסורתית.
לא מן הנמנע שהמשך ההתעניינות במיזם הזה של NextVR עשוי להביא להתרחבות משמעותית שלו בקרוב מאוד, עם עוד ליגות וענפי ספורט שיבחרו להציע תכני מציאות מדומה, תמיכה בעוד פלטפורמות VR ואולי גם חברות נוספות שיחלו להציע תכנים דומים משלהם – מה שאמור לסייע גם למחירים להפוך לתחרותיים ומשתלמים יותר כמובן. נהדר או מיותר? ספרו לנו מה אתם חושבים!
תיעוד משידור מציאות מדומה (חוזר) של קרב איגרוף אשר הופק בידי חברת NextVR מוקדם יותר השנה, ועוזר להמחיש את החוויה המתקבלת מצפייה במשחקי כדורסל במשקפי ה-Gear VR
מגניב לאללה!!!!!
נייס, ה – VR בהחלט נכנס למיינסטרים, והוא לא מפסיק לרוץ קדימה