חברה נוספת מבטיחה לקרוא תיגר על Tesla עם דגם בעל תאוצה של מכונית-על, וגם טווח נסיעה של 650 קילומטרים בין טעינה לטעינה
ההצלחה של חברת Tesla, שזוכה לשטף הזמנות הולך וגובר לרכביה החשמליים שהיא מתקשה לעמוד בו (על אף העלויות הגבוהות, יחסית), בהחלט יצרה תיאבון אצל משקיעים ויזמים רבים אחרים – שקיבלו המחשה לכך שלא נדרש מוניטין ארוך שנים בתחום הרכבים בכדי להצטרף אליו, כעת כשהוא מתפתח ומשנה את פניו במסגרת המהפכה החשמלית ומהפכת הניהוג האוטונומי. וכך החלו להתפתח להן במהירות חברות שאפתניות שחולמות לספק לעולם את טכנולוגיית הרכב החשמלי של הדור הבא: Faraday Future, Rimac, NIO וגם Lucid Motors שמקורה בקליפורניה (ומקורותיה התקציביים בסין).
עכשיו, אחרי טיזינג של מספר שנים, אותה Lucid Motors החליטה לחשוף לראשונה את החזון שלה עבור המכונית שתגרום לעולם לשכוח מהחברה והדגמים של אלון מאסק – ה-Lucid Air, שהיא מכונית על אשר מסתתרת מאחורי מה שנראה כמו רכב מנהלים סטנדרטי.
ה-Lucid Air לא נראית כמו המחליפה החשמלית של הפרארי או הלמבורגיני, כאמור, אך בכל זאת תציעה כמות אדירה של עוצמה עם צמד מנועים חשמליים – אחד שיספק אנרגיה לסרן האחורי ואחד אשר יספק אנרגיה לסרן הקדמי, כאשר יחד מדובר בכ-1,000 כוחות סוס (!), שיאפשרו לרכב להאיץ ל-100 קמ"ש בתוך כ-2.5 שניות בלבד.
לצד התאוצה והעוצמה, ה-Air מבטיחה לספק גם מרחקי נסיעה אדירים תודות למערך סוללות בהספק כולל של 130 קילוואט-שעה, שאמור להספיק לכ-400 מייל (או כמעט 650 קילומטר) של נסיעה. תהיה גם אופציה "בסיסית" יותר שכוללת מערך סוללות 100 קילוואט-שעה (כמו זה שמציעה Tesla בדגמיה המתקדמים ביותר כיום), שכנראה יספק גם הוא טווח נאה מאוד של כ-300 מייל בין טעינות.
הסוללות עצמן יסופקו בידי חברת סמסונג SDI, שעלתה לכותרות בחודשים האחרונים בעיקר בהקשר לפיאסקו ה-Galaxy Note 7 – ותוכל אולי למצוא לעצמן קצת נחת במסגרת שיתוף הפעולה הזה עם Lucid Motors, אשר מתגאה בכך שאת מערך הסוללות שלה ניתן יהיה לטעון באמצעות מטעני-על זריזים במיוחד באופן קבוע, מבלי לפגוע משמעותית באורך החיים וביעילות שלהם, בניגוד לרוב המכוניות החשמליות הנמכרות כיום.
המכונית תוצע בתצורת מנהלים ובתצורה שמתאימה יותר למשפחה – הכל עם אותה עוצמה ותג מחיר של לא פחות מ-100,000 דולר, לצערנו
בדומה לדגמיה של Tesla, גם ה-Lucid Air תצא ממפעל ההרכבה שלה באריזונה כשהיא מצויידת בכל הטכנולוגיה הנדרשת לביצוע ניהוג אוטונומי לחלוטין, עם מערך של תשע מצלמות היקפיות, ארבעה מכ"מים קצרי טווח, צמד מכ"מים ארוכי טווח וגם צמד יחידות מכ"מ לייזר (Lidar) קצרות טווח וצמד יחידות מכ"מ לייזר לטווח בינוני. הרכב לא יציע 'טייס אוטומטי' מלא כבר בתחילת הדרך, אך בחברה מבטיחים שיוכלו לאפשר יכולות אלו באמצעות עדכוני תוכנה אלחוטיים מתאימים בעתיד.
גם החלק הפנימי של המכונית החשמלית החדשה עתיד להיות מתקדם מאוד, עם יחידת מחשוב מרכזית שתכיל אמצעי תצוגה מרשים בגודל אלכסוני של 12.4 אינץ', מסך משני עבור לוח המכוונים וגם מערכת אודיו עם 29 רמקולים (!) שונים שמשובצים בכל מיני נקודות אסטרטגיות ברכב. יש גם תמיכה בקישוריות אלחוטית, באופן טבעי, ואפליקציה נלווית ייעודית שבעזרתה ניתן יהיה לשלוט על אספקטים מסויימים ב-Air ולקבל נתונים עליה.
התרשמתם? מכינים את הצ'ק? אל תמהרו – דגמי ה-Lucid Air הראשונים מיועדים להגיע לשוק רק במהלך המחצית השנייה של שנת 2018, כאשר גם אז תג המחיר יעמוד על כ-160,000 דולר לדגמי היוקרה הראשוניים, ועל יותר מ-100,000 דולר בהמשך, כשיוצגו דגמים נוספים (עם אפשרות לבחור בין מערכי סוללות בקיבולת שונה ובין מושב אחורי סטנדרטי לשלושה אנשים, או מושב 'עסקי' עם מקום לשני אנשים וחוצץ ביניהם).
אז האם מדובר כאן בלהיט הגדול הבא, או בעוד פרוייקט הזנק שאפתני שכנראה יתרסק באותה הגרנדיוזיות שבה הושק? יש לנו עוד זמן מה עד שנגלה, אבל אתם מוזמנים לספק לנו את התחזיות שלכם.
מעוניינים לדעת עוד אודות ה-Air? להלן תיעוד אירוע החשיפה המלאה של הכלי העתידני המבטיח
העתיד נראה מבטיח…. עוד 10-20 שנה נוכל כנראה כבר לראות מכוניות כאלה כמו שהיום רואים מזדה 6… יש למישהו מכונת זמן?
Nir Shalem
זה העתיד, אחי במאה אחוז… בשביל זה אני מחזיק 2 דוגמיות עכשיו..???
חחח שמור לי אחת
זה לא עתיד.
זה עבר בעטיפה עתידנית.
שוב ארבעה גלגלים, מנוע / מנועים, הצורך בכביש ….
מה בדיוק עתידני בזה ?
אוי לעתיד כזה ואוי למי שחושב שזה מה שמצפה לנו והוא טוב.
לייק ענק על חוסר קיבעון.
אי אפשר ישר לקפוץ לחלליות מרחפות.
אז קודם עוברים ממנועי בעירה פנימית למנועים חשמליים שעוקפים אותם בסיבוב גם מבחינת העוצמה וגם מבחינת כל דבר אחר בערך, בונים מערכות מתוחכמות (זה ממש לא עניין של מה בכך) שיודעות לנהל נהיגה אוטומטית ואוטונומית, ונותנים לזה זמן…
לאט לאט מתקדמים, עד שתהיה תשתית ויכולת טכנולוגית מתאימה *לשימוש של הציבור הרחב* שתאפשר לך להיכנס לחללית שלך, ללחוץ על יעד והיא תמריא ותיקח אותך לשם… בינתיים, בונים את הידע צעד צעד.
אי אפשר ישר לקפוץ לחלליות מרחפות. זה יקח עוד כמה עשרות/מאות שנים.
???????????????
Maor Zafri
Omri Bar
סמסונג וסוללות .. מממ לא שילוב מוצלח .. יהיה פיצוץ של אוטו
Omri Shoshan
תראה את הקונספט וואן! עוד יותר מדהימה!!!