שירות סטרימינג המוזיקה הגדול ביותר מקווה להעביר כמה שיותר משתמשים מהגרסה החופשית הבסיסית לגרסת הפרימיום המלאה
סטרימינג של תכני וידאו אולי נמצא במרכז העניינים בימים אלה, אבל זה לא אומר שאין תחרות עזה גם בשירותי סטרימינג מסוג אחר – כפי שתעיד ההחלטה של ספוטיפיי (Spotify) לשלש את משך זמן ההתנסות החינמי בגרסת הפרימיום של הפלטפורמה.
Spotify נחשב לשירות הסטרימינג הנפוץ ביותר בעולם כבר שנים עם 108 מיליון משתמשים המשלמים לה מדי חודש ו-232 מיליון משתמשים רשומים בסך הכל, כולל 124 מיליון שמעדיפים להתבסס על הגרסה החינמית.
בעוד שהגרסה המלאה (גרסת הפרימיום) של השירות מאפשר לצרכנים לחפש כל שיר שירצו, ליצור רשימות השמעה משלהם, לגשת לרשימות השמעה של אחרים ואף להוריד שירים להאזנה גם כאשר אין חיבור זמין לרשת, הגרסה החינמית מתפקדת בפורמט של מעין תחנת רדיו עם רשימת השמעה אינסופית – המשתמש יכול להאזין לה כמה שרק ירצה, אך אם ירצה לעבור לשיר הבא בתור יוכל לעשות זאת רק חמש פעמים מדי יממה.
אנשי ספוטיפיי מקווים לבצע מהלך שיגרום לכמה שיותר משתמשים חדשים וקיימים של הגרסה החינמית "להתמכר" למאפיינים המשופרים של שירות הפרימיום – ומתחילים להציע מעתה שלושה חודשי נסיון ללא תשלום כלל, לעומת הצעה של חודש אחד חינם אותה הכרנו עד כה. לאחר תום תקופה הנסיון יעמוד מחיר גרסה הפרימיום על 20 שקלים מדי חודש עבור המשתמשים המקומיים, אם כי ראוי לציין כי גם גישה אל חודשי הנסיון דורשת הזנה של פרטי כרטיס אשראי.
תוכלו לבחור לבטל את המינוי שלכם בכל זמן נתון, כולל בתום שלושת חודשי הפרימיום ללא תשלום – אך לא תוכלו לחזור על התהליך פעם אחר פעם ללא הגבלה בהתבסס על אמצעי תשלום אחד ויחיד.
הדיל החדש מאפשר לספוטיפיי לבלוט מעל המתחרה Apple Music, אשר מציעה תקופת נסיון של שלושה חודשים בחו"ל אך רק חודש נסיון אחד (כמו שירותי סטרימינג אחרים) בארץ. עם זאת בשירות של אפל תמצאו מחיר מוזל של 10 שקלים מדי חודש לסטודנטים ובעיקר שירות משפחתי ב-30 שקלים לחודש שמאפשר האזנה בעד שישה מכשירים שונים במקביל – משהו שעדיין לא קיים בספוטיפיי וחבל שכך. נחזיק אצבעות לכך שזה יהיה החידוש הבא בתור אצל החברה.
רצים להצטרף או מוותרים על ההטבה הנדיבה? בואו לדבר על זה עם כולם בתגובות.