יצרנית האלקטרוניקה חולמת להפוך לטסלה החדשה באמצעות שיתוף פעולה בפרופיל גבוה אשר מוליד לנו את מותג ה-Afeela
סוני הבטיחה לנו מכונית חשמלית מתוצרתה לפני שנה והיא לא התבדחה בעניין – על הבמה בתערוכת CES 2023 הוצג לנו אב הטיפוס הראשון ממשפחת Afeela של חברת Sony Honda Mobility, יצרנית הרכבים המשותפת החדשה אשר שואפת להביא את מוצריה הראשונים אל החנויות (או סוכנויות הרכב, במקרה זה) כבר ב-2026.
בסוני כלל לא התייחסו אל הביצועים הצפויים של המכונית העתידית, סדאן ארבע דלתות מרווחת עם הנעה מכל ארבעת הגלגלים שנראית כמו מתחרה אפשרית מיועדת ל-Model S מבית טסלה, אשר עתידה להיות מיוצרת באחד ממפעליה של הונדה בארצות הברית ולהפוך זמינה לרכישה מוקדמת במהלך 2025 עם אספקות ללקוחות בצפון אמריקה כשנה לאחר מכן (באביב 2026) – אך כן הבטיחו הגה בתצורת Yoke בדומה לזה של כלי טיס, לוח מכוונים שמורכב כולו ממסכים ותצוגות דיגיטליות ללא אלמנטים פיזיים, מצלמות שמחליפות את מראות הצד והמראה האחורית הקלאסיות, צמד תצוגות גדולות מובנות גם עבור הנוסעים שמאחור וגג פנורמי שקוף גדול.
כמו ב-CES 2022, גם השנה לצד הדגם הממשי ורסיסי הפרטים הכלליים קיבלנו כמה סרטונים שנועדו להסביר את התפיסה והטכנולוגיה שמאחורי המותג והמכונית – כולל וידאו קונספט כללי, וידאו ספציפי יותר שמציג את הדגם הראשון לשמו והוידאו המעניין ביותר, שמציג מעט מחוויית המשתמש המתוכננת כולל הדגמה קצרה של תצוגת מציאות רבודה עבור הדרך בזמן הנהיגה.
מכונית ה-Afeela הראשונה עתידה לכלול לא פחות מ-45 חיישנים שונים מבפנים ומבחוץ, מהם מצלמות רבות, חיישנים על-קוליים, חיישני עומק וגם מכ"מים, הארת אווירה צבעונית שניתנת להתאמה אישית ולשליטה מאפליקציה ייעודית במכשיר החכם, מערך עיבוד נתונים מבית קוואלקום עם ביצועים של עד 800TOPS עבור למידה חישובית, היתוך מידע ובינה מלאכותית, טכנולוגיה מותאמת לנהיגה אוטונומית חלקית מרמה L3 (בה הרכב מסוגל לנסוע לבדו בסיטואציות מגוונות, אך עשוי לדרוש את התערבות הנהג במצבי חוסר וודאות) – ואפילו ממשק גראפי מבוסס מנוע Unreal Engine שיפותח ביחד עם חברת Epic Games.
האם לסוני יש סיכוי אמיתי לפרוץ אל שוק הרכב, כעת כאשר היא מגובה בסיוע מחברה וותיקה שמייצרת מכוניות מזה 60 שנה? אנחנו עדיין לא משוכנעים, אך כבר יש תקדימים של חברות צעירות וחדשות שהצליחו לפרוץ אל השוק בהצלחה במסגרת מהפיכת הרכבים החשמליים – ולסוני יש עוד שנתיים להצליח לשכנע אותנו (ואת האמריקאים) בכך שהם מבינים מה נדרש עבור מכונית מודרנית נחשקת.