דגם ה-Porsche 919 Hybrid EVO לא משאיר לאף אחד אחר סיכוי – וחותך את זמן ההקפה המהיר ביותר בנורבורגרינג בקרוב לדקה שלמה
המונח רכב היברידי, שמשלב מנוע בעירה פנימית קלאסי עם מנוע חשמלי מודרני, עדיין מצייר אצל רבים תמונה של הפריוס המפורסמת מבית טויוטה – שקטה, חסכונית אך גם משעממת עד מאוד. המציאות של התחום לא יכולה להיות רחוקה יותר מכך בשנת 2018 – ואת זה מוכיחה לנו כעת ה-919 Hybrid EVO המטורפת של פורשה, אשר הסתייעה במערך המנועים המשולב שלה בכדי לחרוך את האספלט במסלול הנורבורגרינג (Nürburgring Nordschleife) בזריזות שאין דומה לה.
המכונית אשר זכתה בתחרות לה-מאן היוקרתית בשלושת השנים האחרונות שודרגה עד לקצה גבול היכולת, עם צמד מנועים שמספקים יחד 1,144 כוחות סוס בגוף בעל משקל של קצת פחות מ-850 קילוגרם – וניתנה לנהג המירוצים טימו ברנהארד (שהיה גם אחד מהאחראים על הנצחונות במירוץ הצרפתי), לטובת מתיחת גבולות ההגיון במסלול 20.6 הקילומטרים המפורסם אשר ממוקם בגרמניה, ואשר הפך בשנים האחרונות למדד הביצועים המעשיים האולטימטיבי של היצרניות השונות בשל שילובו בין פניות טכניות מאתגרות לאיזורים ישרים שמאפשרים לפתח מהירות אדירה.
עוד לפני הנסיון בנורבורגרינג היה ברור לכולם כי מדובר באחת היצירות הכי מיוחדות ומתקדמות בתחום המכוניות, אך ספק אם מישהו ציפה לזמן נסיעה של 5 דקות, 19 שניות ו-55 מאיות השנייה – ששובר שיא בן 35 שנים (!) ומשפר אותו ב-58 שניות שלמות. פשוט מטורף.
לשמחתנו, השיא הזה גם תועד במלואו במצלמה מתוך הרכב – ואתם יכולים להתרשם ממנו ובעיקר מ-919 שהביאה אותו ממש כאן. כמה זמן יקח עד שמכונית אחרת תדגדג את הנתון הזה? קשה לדעת.
אחד מסרטוני הנהיגה המרשימים ביותר שיזמן לכם לראות
הישג טכנולוגי זה ללא ספק מסייע לחזק את ההערכה כי רכבים חשמליים, עם או בלי מנועי עזר קטנים מבוססי בנזין, הם העתיד – גם בעולם המירוצים והספורט, וכנראה גם בשוק הפרטי, תודות ליכולת המרשימה להתאים עצמם בצורה מיטבית לכל אופי שימוש נדרש.