אחרי כמה וכמה שנים בהן סמסונג התבססה עליהם כמעט לבדה בצל טענות על מחיר מוגזם ובעיות אמינות, הטכנולוגיה שמאפשרת לנו לקבל ניגודיות כמעט אין סופית נמצאת בדרך הבטוחה למעלה
מה אתם מעדיפים בסמארטפון שלכם, מסך AMOLED בוהק, רווי וגמיש למחצה או את ה-IPS הישן והטוב עם מכלול צבעים ריאליסטי יותר וניגודיות מירבית מרשימה? אם בחרתם באפשרות הראשונה, מסתבר שאתם חלק ממגמה הולכת ומתפתחת במהירות – שעשויה להביא למהפך אמיתי בשוק המכשירים החכמים כבר בעוד כשלוש שנים, אם להתבסס על הערכות עדכניות של המומחים בתחום.
בדיווח של האתר digitimes מצוטטת הערכה שבוצעה בידי חברת חקר השוק DSCC (ר"ת Display Supply Chain Consultants) המתמחה בעולם אמצעי התצוגה – לפיה עד שנת 2019 כמות מסכי ה-OLED שתגיע אל היצרניות השונות בשוק תעמוד על כ-1.37 מיליארד יחידות (!), ובשנה שלאחר מכן גם תאפיל על כמות מסכי ה-LCD שתימכר באותה הקטגוריה, בפעם הראשונה בהיסטוריה.
מדובר בחדשות מעודדות מאוד בראש ובראשונה עבור סמסונג, שהייתה חלוצת היישום המסחרי לטכנולוגיה החל משנת 2010, בימים בהם עוד נשמעו טענות רבות אודות איכות התצוגה של ה-OLED, אורך החיים שלו, המגבלות הטכניות שלו (כדוגמת אפשרות לצריבת תמונה שמוצגת זמן רב) ובעיקר תג המחיר הגבוה. מאז ועד היום עבר הרבה זמן ומסכי ה-OLED הוכיחו בהצלחה כי אינם נופלים מתצוגת ה-LCD באמינות, באיכות או ביעילות – כאשר הפופולריות המתגברת גם הביאה לכך שפערי המחירים והזמינות הצטמצמו משמעותית, ואפילו גילינו עולם חדש של יכולות מעניינות בזכות היכולת שלהם להתבסס על מצע פלסיטיקי גמיש במקום מצע זכוכית קשיח.
בחברת חקר השוק צופים לא רק קפיצה גדולה בביקוש ובפופולריות של מסכי ה-OLED השונים, אלו של סמסונג (תחת המותג הנודע Super AMOLED) ואלו של מתחרות (כמו LG או Foxconn-Sharp), אלא גם זינוק בהכנסות התחום, מרמה של כ-23 מיליארד דולר השנה לרמה של מעל ל-60 מיליארד דולר ב-2022 – כמעט פי 3 בתוך כחמש שנים בלבד.
האם הפופלריות הזו תאפשר לטכנולוגיה המדליקה הזו לפלוש סוף כל סוף גם לתחומים נוספים, כמו עולם מסכי המחשב הביתיים ועולם המחשבים הניידים (מעבר לדגמים יחידי הסגולה והאולטרה-יוקרתיים שכבר קיבלו את ההזדמנות להרוויח ממנה)? כנראה שבקרוב נגלה.