הלוגו החדש של מוזילה שובר את האינטרנט

החברה שהביאה לנו את ה- מנסה לשמור על הרלוונטיות שלה בתחום התחרותי עם מיתוג חדש ומוזר שלא משאיר אף אחד אדיש

בעבר, כבר לפני כמה שנים טובות, הייתה אמונה בכך שדפדפן ה-Firefox הוא בעל פוטנציאל לצמוח לצידו של ה-Chrome מבית ולהילחם איתו על הבכורה בעולם האינטרנט כולו, שתילקח מאינטרנט אקספלורר הנודע לשמצה. מאז עבר זמן מה וגילינו ש-Chrome אכן התפתח והפך למוביל החדש בעולם התחרותי הזה (במהלך השנה החולפת), אבל דווקא הוותיק המשיך לדשדש עם נתח שוק דומה לאורך כל התקופה וללא פריצת דרך משמעותית קדימה כמו זו שנחזתה עבורו.

קבלו עדכונים לפני כולם בטלגרםקבלו מאיתנו עדכונים לפני כולם - בטלגרםהצטרפו כבר עכשיו לערוץ הטלגרם של הזון


כעת, אחרי כמה חודשים בהם החל להראות סימני מודרניזציה והתקדמות מבורכים עם שיפור יכולות האבטחה שלו ופיתוח היכולת לנצל ריבוי נימים בעת עבודתו, קרן Mozilla שאחראית על הפיתוח של הדפדפן מקצה לקצה (ומספר מוצרי תוכנה אחרים) מוסיפה לבלילה גם לוגו חדש ושפת עיצוב חדשה ושונה לגמרי – שנועדה לאותת למשתמשים על השינוי הרעיוני והמעשי שאותו היא עוברת, ושאותו עוברים מוצריה.

כן, אז מהיום הדפדפן עם השועל הוא מוצר של חברה שקוראים לה בעצם Moz://a, ולא Mozilla, כאשר השימוש בתווים שמוכרים לרובנו מעולם ה-URL נועדו להבהיר את המחוייבות שיש לקרן עבור ומוצרי האינטרנט האחרים המפותחים במסגרתה.

הישן המאופק והאפרורי, והחדש שמנסה להדגים שינוי של 180 מעלות

כיאה לשינוי גדול ובלתי רגיל שכזה בגישה הויזואלית, לא כולם ברחבי הרשת אוהבים את הלוגו החדש של מוזילה – ובעוד שחלק ציינו לחיוב את הסמליות של הכיוון החדש, שנבחר לאחר כמה חודשים של הצבעות קהילתיות ותהליך שהיה בו דגש על שקיפות, אחרים בחרו פשוט לקבוע שהוא 'מכוער' או 'ילדותי'.

לא מדובר רק בלוגו חדש, אלא בשפת עיצוב חדשה לגמרי שככל הנראה תבוא לידי ביטוי גם בדפדפן ה- עצמו

אז מה דעתכם על הלוגו החדש הזה, ואם לדעתכם הוא באמת יסמל כיוון חדש ומוצלח יותר עבור המיזם הוותיק שמצהיר באופן בולט כי הוא מעוניין אך ורק בטובת הגולשים, ולא ברווחים כלכליים? זה הזמן לספר מה דעתכם בתגובות.