גם עבור כדור הארץ וגם עבור מאדים: הטנדר העתידני של טסלה גורם לרשת לגעוש • HWzone
טכנולוגיה

גם עבור כדור הארץ וגם עבור מאדים: הטנדר העתידני של טסלה גורם לרשת לגעוש

עם האצה אפשרית מ-0 ל-100 קמ"ש של פחות משלוש שניות ומראה שנראה כאילו מגיע היישר מתוך משחק – CyberTruck הפך לנושא שיחה לוהט, ולא רק בקרב חובבי המכוניות החשמליות למיניהם

קבלו עדכונים לפני כולם בטלגרםקבלו מאיתנו עדכונים לפני כולם - בטלגרםהצטרפו כבר עכשיו לערוץ הטלגרם של הזון


מושלם או מכוער? באינטרנט עדיין מתקשים לקבע דעה חד-משמעית עבור היצירה החדשה מבית טסלה (Tesla) שלא ממש דומה לשום דבר אחר שראינו ממנה, או מכל יצרנית רכבים אחרת, בעבר – אך מה שברור הוא שהחברה של אילון מאסק הצליחה פעם נוספת ליצור באזז והתעניינות ראויים לציון, גם אצל אנשים שמעולם לא תכננו או שקלו לרכוש לעצמם טנדר.

אחרי שסיימה להרכיב את המילה S3XY עם דגמיה הראשונים בתור מעין בדיחה פנימית, טסלה התפנתה לחשוף את רכב הטנדר הראשון שלה – עם קווי מתאר חדים וחלק עליון בצורה משולשת שנראה כמו משהו שיסע על פני כוכב מאדים (עוד על זה בהמשך) ביצירת -בדיוני עתידית, או לחילופין כמו משהו שיצייר זאטוט כשיבקשו ממנו לתאר את המכונית המושלמת.

כלי עתידני מבפנים ומבחוץ – שמיועד לכבישים כדור הארץ ומעבר להם

מתחת למעטפת העשויה שילוב בין טיטניום לפלדת אל-חלד מסתתרת הנעה חשמלית מלאה ועוצמתית – כאשר דגם בסיס עם מנוע יחיד והנעה אחורית יאיץ מאפס למאה קמ"ש בתוך 6.5 שניות בלבד ויוכל להגיע למהירות של עד 177 קמ"ש, דגם כפול מנועים עם הנעה לכל ארבעה הגלגלים יאיץ למאה קמ"ש בפחות מ-4.5 שניות עם מהירות מירבית של 193 קמ"ש, והדגם העליון (עם שלושה מנועים חשמליים) ירגיש כמו מכונית חדשנית עם האצה למאה קמ"ש בפחות משלוש שניות ומהירות מירבית של 209 קמ"ש. כל זאת עם יכולת לשאת משקל של עד 1,500 קילוגרם ובנוסף יכולת לגרור מרכבים במשקל של עד 6.3 טון (בדגם העוצמתי ביותר) ומבלי להתפשר על טווחי נסיעה שינועו בין 400 קילומטר ל-800 קילומטר בטעינה אחת בתלות בגרסה.

טווח נסיעה מהארוכים ביותר שראינו עבור רכבים חשמליים עד היום – בדגם העליון שיעלה כ-245,000 שקלים (לפני מסים)

טנדר ה-Cybertruck, או Cybertrk אם אתם רוצים להישמע מגניבים ומיוחדים קצת יותר, מיועד להיות הרכב האולטימטיבי לעובדים עם יכולת להחליף עבודת גנרטור חשמלי ייעודי ולספק מתחי 220 וולט או 110 וולט עם תפוקת זרם גבוהה עבור כלי עבודה שונים, מדחס אוויר מובנה להפעלת כלי עבודה פנאומטיים, מערכת מתלים להתאמה אוטומטית של גובה הנסיעה כך שיהיה מיוצב גם בתנאי שטח קשים, שמשות וחלונות שאמורים להיות עמידים בפני ריסוק (אם כי ההדגמה המעשית לא ממש צלחה – השמשה הקדמית שרדה, אך החלונות הצדדיים התנפצו) וגוף שאמור למנוע גם מקליעי 9 מילימטר לחדור דרכו.

עם הדיווחים הטריים אודות התוכניות של טסלה להיכנס גם לשוק הישראלי בעתיד הקרוב – כל הכרזה, עדכון והשקה שלה הופכות לפתע לרלוונטיות ומסקרנות הרבה יותר

אילון מאסק לא הסתפק בכך והצהיר כי תא הנוסעים של הרכב עוצב כך שיהיה אטום לחלוטין כלפי חוץ, באופן שיאפשר לו לתפקד במידת הצורך גם בתור כלי אמפיבי שנוסע על המים – או בתור כלי שפועל על פני כוכב לכת אחר (קריצה לפרויקט מאדים של היזם המפורסם) בהתבסס על מערכת איזון לחצים פנימית ייעודית שתותקן בו.

לקינוח, קיבלנו הצהרה מרשימה על תגי מחיר עממיים ושפויים באופן יחסי עבור היצירה העתידנית – החל מ-40,000 דולר לדגם הבסיסי ועד 70,000 דולר עבור הדגם העוצמתי ביותר שיציע את טווח הנסיעה הארוך ביותר, עם תוספת אפשרית של 7,000 דולר בכל אחת מהרמות עבור שדרוג חומרתי לתמיכה בנהיגה אוטונומית לחלוטין. ההשקה המסחרית צפויה רק לקראת סוף שנת 2021, אז נקווה שהשנתיים שיעברו עד אז יאפשרו לטסלה להילחם באויב הכי גדול שלה – עמידה בלוחות זמנים ובציפיות והביקושים הענקיים אותם היא מצליחה ליצור.

ברשת כמובן מצאו שלל סיבות לעשות צחוק על חשבונו של ה-Cybertruck והמראה העתידני-אך-פרימיטיבי משהו שלו

עדכון: בטסלה דיווחו על היקף הזמנות מוקדמות מדהים של כמעט 150,000 יחידות עבור Cybertruck, למרות השמשות המנופצות – אם כי ראוי לציין שכל שנדרש על מנת להיכנס אל הרשימה הזו הוא תשלום מקדמה של 100 דולר (לעומת 1,000 דולר שדרשה החברה על דגמים אחרים שלה בעבר), שניתנת לביטול וגם תוחזר במלואה אל הרוכשים בסופו של דבר. התעניינות בהחלט יש – אך עכשיו יש גם המתנה ארוכה עד שנת 2021 בכדי לראות האם היצרנית מצליחה לעמוד בביקוש ובמחירי היעד המובטחים לרכביה.


תגיות
Back to top button
Close
Close