המטרה הטכנולוגית הגדולה הבאה של החברה היפנית תהיה להעניק לנו טווח נסיעה חשמלי של יותר מ-200 קילומטרים בפרק זמן שלא יהיה ארוך משמעותית מהתידלוק המוכר לנו כיום
אחרי ששמענו על הסוללות של סמסונג לסמארטפונים וטאבלטים למיניהם שיוכלו להיטען בתוך 12 דקות בלבד, נראה כי אין שום מניעה משמעותית להתחיל לדמיין עתיד בו אפילו מערכי סוללות גדולים משמעותית במכוניות חשמליות יוכלו להיטען בתוך זמן קצר מאוד – ומי שמאמינה כי נוכל להגיע לעתיד מסחרי שכזה כבר בתוך ארבע שנים היא לא אחרת מהונדה.
יצרנית כלי הרכב המבטיחה הצהירה על תוכנית למכור דגמים חשמליים מסחריים שיוכלו להציע טווחי נסיעה של עד 240 קילומטרים בהתבסס על טעינת סוללה של רבע שעה בלבד בתחנות חשמליות ייעודיות לכך – מהר פי כמה וכמה מכל מה שמציע השוק החשמלי כיום, ולכאורה אפילו מספיק מהר בכדי לצמצם כמעט לחלוטין את היתרון המובנה שקיים ברכבים המבוססים על מנועי בעירה פנימית, שבהם תדלוק של דקות ספורות בתחנת הדלק מעניק כידוע לכולנו טווח נסיעה של מאות קילומטרים.
ההישג הטכנולוגי הזה יתאפשר, כך נראה, על ידי שילוב של מערך סוללות בקיבולת צנועה יחסית (רכבים עם מערכי סוללות של 60 קילוואט-שעה מסוגלים להציע כבר היום טווחי נסיעה דומים ואפילו גדולים יותר) ועם תמיכה בטעינה עוצמתית ואולטרה מהירה, יחד עם מערכת בקרה חכמה שתכוון ליעילות וחסכון מירביים בפעולתה – כאשר ראוי לציין כי בחברה טרם פיתחו את הטכנולוגיות שיאפשרו זאת, אך משוכנעים כי הדבר יתאפשר ויושלם עד שנת 2022. שאפתני בהחלט.
אתם מוזמנים לנסות ולהעריך בעצמכם מה הם סיכוייה של הונדה לעמוד ביעד, אך אנחנו שמחים על עצם הדיבורים אודות טכנולוגיות שיאפשרו שימוש "שקוף" למשתמש במכוניות חשמליות, כאילו היו זהות לגמרי למכוניות בנזין והדיזל שמלוות אותנו כבר עשרות רבות של שנים.