סמסונג מתרכזת בטלויזיות
אחת החברות עם הנוכחות הגדולה ביותר בתערוכה היית סמסונג. לא רק שהחברה הציגה המון מוצרים שהתפרסו כמעט בכל תחום אפרי, מטלויזיות, דרך מחשבים ניידים וכלה במכשירים סלולריים, היא גם מככבת בתור החברה שנותנת פייט רציני לאפל ולסוג-של מונופול שלה בתחום הגאדג'טים.
דייויד סטיל, סגן נשיא החטיבה האסטרטגית של סמסונג באמריקה הצפונית, הקדיש 20 דקות לראיון בו חשף חלק מהתוכניות של סמסונג לעתיד. במה החברה תתרכז יותר בעתיד, אילו מוצרים יהיו רלוונטיים ואילו לא וכמובן – מה היא הולכת לעשות עם המאבק המשפטי המתמשך מול חברת אפל.
"אנחנו רוצים להקל על האינטרקציה עם המוצרים שלנו, ואז לאפשר גם לחלוק תוכן בין כל המוצרים בצורה פשוטה יותר", אומר דייויד. "השנה תתחילו לראות חיבורים בין המכשירים שלנו, אבל עדיין כל מכשיר הוא ייחודי בפני עצמו". כלומר, חברת סמסונג הבינה סוף-סוף שגם היא צריכה לבנות ממשק שיתוף פשוט כלשהו בין המכשירים שלה, אחרת, זה לא באמת עוזר שיש לכם טלויזיה חכמה וטלפון חכם אם הם לא יכולים אפילו להעביר תמונה ביניהם.
"אנחנו עדיין רואים את הטלויזיה בתור המרכז של הבידור המשפחתי, ועכשיו אנחנו מתרכזים בדרך להעביר תוכן לתוך הטלויזיה. יש לנו שירות שיתוף תמונות חדש עליו נכריז בקרוב בשם Family Story (סיפור משפחתי)". בנוסף, אמר דייויד כי שירותים נוספים שיוצגו יאפשרו לחלוק עוד ועוד תוכן בין מכשיריה השונים של סמסונג, אך לא פרט באילו שירותים מדובר. הוא כן אמר שסמסונג מקימה שירותי אחסון בענן משלה, כך שהתביעה הבאה של אפל כבר קרובה.
"הערך המוסף של המוצרים של סמסונג הוא שממשק השיתוף בין המוצרים לא יהיה נעול למוצרים של סמסונג בלבד. זאת אומרת שכל מכשיר יוכל להתממשק גם עם מכשירים של יצרניות אחרות, ומוצרים של סמסונג פשוט יוסיפו "ערך מוסף" לאפשרויות השיתוף.
באשר להאשמות של חברת אפל, אמר דייויד כי "החברה משקיעה המון במחקר, פיתוח ועיצוב. אנחנו רוצים שלצרכנים תהיה בחירה ומציעים מוצרים בגדלים שונים ובקונפיגורציות שונות. אנחנו פשוט חיים בזמן שהרבה דברים שאנחנו עושים מושווים לאפל". ברור, זו אשמתה של אפל שהיא משווה את כל המוצרים של סמסונג לאלה שלה.
בנוסף, ציין דייויד כי מערכת ההפעלה מבוססת הלינוקס של סמסונג, Tizen, עודנה נמצאת בפיתוח. כמו כן, סמסונג עדיין ממשיכה לפתח את מערכת ה-Bada והיא אפילו מצפה כי המערכת עוד תתפוס נתח שוק. מוזר.
לסיכום, מסר דייויד כי לחברה אין כוונות להיכנס לתחום התוכנה, כך שלא נראה שום חנויות מוזיקה מקוונות של סמסונג, וסמסונג מעדיפה ליצור שותפויות עם חברות תוכנה במקום לפתח אותן לבד. "אנחנו טובים בלעשות מכשירים ואנחנו נשאר עם זה".
תוכלו לצפות בראיון המלא בוידאו המצורף.