רק לפני שבועיים הודיעה גוגל שהיא חותכת את מחירי התוכניות של גוגל דרייב (כולל גם את Gmail ,Docs ו-Google+) לכחמישית מהמחיר הקודם. אם זה לא מספיק, בכנס שנערך בשבוע שעבר הודיעה גוגל שהיא חותכת את המחירים למפתחי אפליקציות עבור אחסון בענן ב-68%, ואת מחיר משאבי העיבוד ב-32%, והדהימה את הקהילה עוד יותר בקביעה שהם ימשיכו להצמיד את מחירי תשתיות הענן למחירי החומרה, שיורדים בהתאם לחוק מור.
למרות הפער, דרופבוקס המשיכה את מומנטום הגדילה שלה והמוצר שלה המשיך להיות אטרקטיבי מאוד לאנשים רבים בזכות הכניסה החזקה שלו לשוק, האיכות הגבוהה של המוצר, וקלות השימוש בו. היום גוגל מציעים את התוכנית הזו במחיר של $2 בחודש, אבל אפילו מה שיותר משמעותי הוא שהם מציעים תוכנית של 1TB במחיר של $10 בחודש. 1TB זה כבר גודל של דיסק ביתי ממוצע, ובמחיר כזה הרבה יותר מפתה להעביר את המידע לענן בגלל היתרונות הברורים שהוא מספק – גיבוי, גישה מכל מקום, ושיתוף בקלות.
שינויים עבור מפתחי אפליקציות
יש הבדל בין המחירים כי גוגל דרייב מוכרים תוכניות בנפח קבוע – גם אם לא השתמשת בכל השטח עדיין תשלם על התוכנית כולה. זאת לעומת המחיר לאפליקציות שהוא מחיר דינמי לפי שימוש בפועל, אבל כמובן שזה גם מעלה את הסברה שזה תמחור מחושב היטב שמטרתו למצב את גוגל דרייב כאפשרות האטרקטיבית ביותר. בנוסף יש לזכור שגוגל יודעים לייצר ערך ממידע של משתמשים ולמכור אותו למפרסמים ולכן כמו בג'ימייל, החומר של המשתמשים הוא חומר גלם לייצור מידע פרסומי מפולח.
זה מאוד דומה ל-Heroku אלא במחיר שנמוך ממחירי AWS (הרוקו משתמשים באמזון ויתקשו להתחרות במחיר) ובקונסולת ניהול אחת. החסרונות הם הקשיחות של גוגל באימוץ שפות. עדיין אין תמיכה מלאה ב-Ruby או ב-Node.js כך שגוגל לא כל כך מקיימת את ההבטחה שכל אחד יוכל לעבוד בשפתו, תוך אפשרות הרחבה מהירה כפי שאפשרי בסביבות מנוהלות.
לעומת זאת, דרופבוקס היא חברת תוכנה שהשירות שלה מופעל על גבי תשתיות של אמזון (AWS), ואמזון היא חברה שעיקר העסק שלה הוא קמעונאות אינטרנט. למרות היכולות הדומות שלה להשכיר תשתיות ענן היא טכנולוגית הרבה פחות מגוגל ולכן העלויות שלה גבוהות יותר, כך שנראה שתחרות המחירים עם גוגל עלולה להיות קשה מאוד אפילו לחברה כמוה.
גוגל למעשה החליטה שהענן זה העסק העתידי שלה, והיא נכנסת לשוק בשיא הכוח כדי לקחת את השוק מאמזון.
התגובה של אמזון לא איחרה להגיע בכנס שנערך בשבוע שעבר. גם היא חתכה את המחירים לאורך כל מוצרי הענן, החל באחסון, העברת נתונים, וכלה בעיבוד.
המחיר החדש בתחום האחסון עבור גיגה-בייט אחד לחודש הוא 3 סנט (גבוה ב-15%מגוגל). גם מיקרוסופט נאלצה להיכנע ללחץ והורידה מחירים בהתאם.
למרות שאמזון לא הורידה מחיר מתחת למחיר של גוגל היא בהחלט נותנת פייט, שכן בהפרש כזה היא עדיין שומרת על אטרקטיביות עבור העסקים הקיימים ועבור העסקים החדשים. הסיבות לכך הן מגוון המוצרים שמוצע ב-AWS, האינטגרציה ביניהם, הקהילה של המפתחים, פלטפורמות (כדוגמת הרוקו שמחברת מספר תשתיות ענן), והפריסה הגיאוגרפית הנרחבת.
עכשיו זה עניין של זמן לראות האם גוגל יפרצו קדימה בעזרת החדשנות שלהם והתמחור האגרסיבי. מה שבטוח הוא שאמזון עדיין שולטת בשוק, למרות שגוגל נושפת בעורפה.
בארץ זה לא רלוונטי
מהירות ההעלאה בארץ היא בדיחה, ועד שזה לא ישתנה הענן בארץ לא יהיה פרקטי.
ל-1
אתה אולי לא יודע אבל בעסקים יש היום 100 מגה סימטרי. (100 מגה העלאה ו 100 מגה הורדה)