חברת Activision-Blizzard החולשת על זכיונות לכותרים מפורסמים כגון Call of Duty: Black Ops II, James Bond, וספיידרמן, הודיעה אתמול על פיטורים של כ-30 עובדים ועצירת כותרים
נראה שאף חברה אינה חסינה בגל המשברים הכלכליים שפוקד את השוק הגלובאלי, והיום הגיעה תורה של ענקית המשחקים, Activision-Blizzard
החברה שמחזיקה בבעלותה מספר זכיונות גדולים, כגון ספיידרמן, ג'יימס בונד, Warcraft, ו-Call of Duty שחררה הצהרה לעיתונות המדווחת על קיצוצים בכוח האדם של כ-30 עובדים בנוסף לעצירת פיתוח מספר כותרים.
החברה ניסתה להמעיט במשמעות הצעד על ידי הגדרת המהלך כ"התאמת המבנה הארגוני למודל העלות-תועלת של החברה" ואת מספר העובדים המפוטרים כ"חצי אחוז מסך עובדי Activision-Blizzard"
קשה להעריך אלו כותרים יפגעו כתוצאה מהמהלך, היות ו-Activision-Blizzard מחזיקים זכיונות של משחקים רבים, ולא ניתן כל רמז שיכול להצביע על מטרה מסוימת.
היה זמן לחגיגות, אבל הגענו לזמן תשלום החשבון |
כיום Activision מחזיקה בזכיונות עבור סדרות המבוססות על הכותרים James Bond, רובוטריקים, Cabela (כותר ציד), וספיידרמן. בנוסף החברה מוסיפה השנה זכיון המבוסס על סדרת הטלויזיה המצליחה "המתים המהלכים", גיבור הקומיקס דידפול (Deadpool), כמו גם החייאה של הזכיון הותיק "צבי הנינג'ה" (Teenage Mutant Ninja Turtles).
ייתכן מצב שיציאת כמה מהכותרים החדשים תידחה, ובנוסף, לאור כישלונו בביקורות ובמכירות של הכותר האחרון מסדרת המשחקים המבוססת על ג'יימס בונד, סביר להניח כי גם כותר זה לא יציע משחק חדש השנה.
כמה מהקיצוצים נעשו בסטודיו Treyarch שאחראי למשחק Call of Duty: Black Ops II המצליח. אך Activision-Blizzard מרגיעים ומנמקים את הקיצוץ בצורך בהתאמת גודל הצוות למטרה המעודכנת של יצירת חבילות תוכן (DLC) למשחק בעקבות סיום פיתוחו.
בהתחשב בכמות הכותרים שברשות החברה, הקיצוץ שדווח בשלב זה באמת אינו משמעותי. אך האם זה יעצור כאן? חברה בסדר גודל של Activision-Blizzard מושפעת ממשברים כלכליים גלובאליים יותר מאשר חברות קטנות יותר ולו בגלל הגודל המשמעותי שלה, ופרישתה על אולפני הפקת משחקים רבים במקומות שונים. בהחלט יתכן כי זהו רק צעד ראשון בשורת צעדים מתוכננת.
האם זהו באמת "צעד התאמה", או רק צעד ראשון בשורת קיצוצים כואבת יותר? שתפו אותנו בדעתכם בתגובות!