מידע שממשיך להגיע הן ממיקרוסופט והן מסוני מצביע על הכרזות צפויות על שתי קונסולות הדור הבא כבר בעוד חודשיים
סוני ומיקרוסופט שומרות על שקט תעשייתי בכל הקשור לקונסולות הדור הבא, והתחרות בינהן קשה ושקטה כאשר כל חברה רוצה להקדים את השנייה בשחרור הקונסולה שלה ולצבור יתרון במירוץ המתמשך.
עם זאת, ככל שהזמן עובר, פרטים מראיונות והדלפות, כמו גם שמועות בונים יחדיו תמונה מעניינת המצביעה על הכרזות גדולות משתי חברות הענק כבר במרץ הקרוב.
מגזין Game Informer מצביע על תאריך זה כמבטיח במיוחד לאור כנס מפתחי המשחקים (GDC) שייפתח ב-25 למרץ הקרוב. "אנו שומעים כי סוני ומיקרוסופט מתכננות אירועי הכרזה בסגנון אפל לחשיפת הפלטפורמות החדשות שלהן לקראת כנס מפתחי המשחקים לקראת סוף חודש מרץ", כך מסופר בדו"ח הכלול בגליון פברואר של המגזין.
מי יצליח לצאת קודם? |
למרות דיווחים קודמים שסוני מתכננת הכרזה גדולה באיזור חודש מאי, ההערכות גוברות כי שתי החברות לא יוכלו להתעלם מההזדמנות להכריז על הקונסולות בסמוך לכנס חשוב זה בכדי לצבור תמיכה ותאוצה בקרב המפתחים לפלטפורמות החדשות, ולהאיץ פיתוח מספר רב ככל האפשר של משחקים לקראת ההשקה.
"כנס E3 בחודש יוני, הוא אמנם האירוע החשוב ביותר של התעשייה, אך שתי החברות מעוניינות למשוך כמה שיותר תשומת לב לקונסולה שלהן"
"זה לא אומר שלא תהיינה הפתעות במהלך E3, כי צפויות הכרזות על כותרים גדולים לקונסולות הדור הבא בהכנה ליציאת הקונסולות לקראת סוף השנה"
המגזין טוען גם כי סוני חותרת להכריז על קונסולת Playstation 4 הידועה גם בשם הקוד "אורביס" לפני מיקרוסופט, בכדי לא לתת למיקרוסופט לחטוף את הבכורה כמו בפעם הקודמת עם קונסולת Xbox 360.
בהתאם לאווירת המשבר הכלכלי העולמי, מחירי הקונסולות החדשות צפויים להיות נמוכים יותר ממחירי הפתיחה של הקונסולות הנוכחיות. Xbox 360 החלה להמכר ב-2005 עבור 400 דולר, ו-Playstation 3 ב-2006 עבור 500 דולר. לפי ניתוחים של כלכלנים בתעשייה המבוססים על שיחות עם מספר רב של מפתחים ומפיצים בזמן תערוכת CES 2013, מחירי הקונסולות החדשות בעת ההשקה צפויים לנוע בין 350 ל-400 דולר בכדי למשוך יותר קונים באווירת הנכאים של התעשייה.
בנוסף לכך, בכדי להוריד עלויות, קולין סבסטיאן, האיש ששיחרר את ההערכות מאמין כי שתי החברות ישתמשו ברכיבי מדף של מחשבי PC חזקים. בנוסף הוא מעריך כי מודל ההפצה של הקונסולות החדשות יתבסס על שילוב בין הפצה דיגיטלית ופיסית (חנויות פיסיות ואתרי רכישות ברשת או תוכנות דוגמת Steam), וכי השליטה בקונסולות תסתמך יותר על פקודות קוליות וחישת תנועה, כמו גם יכולות מולטימדיה נרחבות.
שתי החברות שואפות להוריד את עלות החומרה שלהן ככל האפשר ולקבל כמה שיותר שליטה על הפלטפורמה שלהן. חלק מזה הוא גם בביטול או הקטנת שוק המשחקים מיד שנייה אשר נראה כי הוא מוריד מרצון השחקנים לרכוש משחקים חדשים במחיר מלא. סוני בוחנת אפשרות להטביע תגי RFID על המשחקים כך שאם הקונסולה לא תזהה את התג של המשחק ששויך לה, היא תסרב להפעילו.
מיקרוסופט בוחנת אפשרות להזרמת משחקים לקונסולות ולמכשירים הניידים שלה, דבר שיהפוך החזקה פיסית של עותקי משחקים למיותרת, וידרוש חומרה חלשה בלבד. אלו אינן בשורות טובות לשחקני קונסולות. שליטה גדולה יותר של היצרניות מצביעה על נסיון מעבר למודל של שכירת משחקים בלבד ללא בעלות עליהם. כך הרווחים יגדלו, והשחקנים יהיו יותר מוגבלים בגישה לגן סגור ומוגבל של משחקים כמו במודל של אפל, וללא אפשרות זולה יותר עם משחקים יד שנייה.
האם כל אלה טקטיקות הטעייה שהחברות נוקטות בכדי לבלבל אחת את השניה או שאנו באמת נראה הכרזות במרץ? שתפו אותנו בדעתכם בתגובות!