לאחר שנים של דשדוש, בענקית הטכנולוגיה מקווים להחזיר לעצמם מעמד של מעצמת גיימינג עם רכישה של חמש מפתחות משחקים צעירות
אין ספק כי כותרים בלעדיים איכותיים תורמים רבות להיקפי המכירות של קונסולות ביתיות, ובעוד שלסוני יש רפרטואר עשיר למדי של כותרים איכותיים שלא ניתן למצוא באף מכשיר אחר שאינו PlayStation, אצל מיקרוסופט המצב הרבה פחות מרשים בדור הנוכחי – ביחד עם הגעתם של חלק מהכותרים גם לחלונות 10 במחשבים האישיים שגזלה חלק מהאקסקלוסיביות, לחברה פשוט יש מעט יותר כותרים בלעדיים, כאשר גם אלו הקיימים לא תמיד מצליחים לעמוד בציפיות: Sea of Thieves, Dead Rising 4, Project Spark, ReCore ו-Ryse הם רק כמה דוגמאות למשחקים שפשוט לא הצליחו להוכיח את עצמם, למרות התעניינות מוקדמת בריאה.
שורה של רידודים והתכנסויות שביצעה מיקרוסופט בתחום פיתוח המשחקים הביאו אותה למסקנה כי אין לה את הכלים הנדרשים לשנות את מצבה במהירות הנדרשת – ומכאן הדרך להכרזה על סבב רכישות מפתיע של לא פחות מחמש מפתחות נוספות הייתה קצרה, כך מסתבר.
במיקרוסופט הוסיפו לעצמם את סטודיו Ninja Theory, אשר זכה רק לאחרונה להצלחה נאה עם המשחק Hellblade: Senua's Sacrifice (ובעבר דיתף פעולה עם סוני במשחק הבלעדי Heavenly Sword), הסטודיו Undead Labs אשר אחראי על צמד משחקי State of Decay שהושקו בלעדית ל-Xbox One (ולחלונות), את Playground Games אשר פיתחה עבור מיקרוסופט את סדרת Forza Horizon המוצלחת והמצליחה, את Compulsion Games שעומדת להשיק בקרוב את המשחק הדיסטופי המרשים We Happy Few ולקינוח גם סטודיו צעיר בשם The Initiative, שמובל בידי מי שניהל בעבר את המפתחת המצליחה Crystal Dynamics (שאחראית על הגלגול המודרני של Tomb Raider, בין היתר).
יצרנית אחת מתוך החמישייה אמנם עוד לא סיפקה שום מוצר, וצמד מהן פיתחו עד כה משחקים רק עבור הקונסולה של מיקרוסופט בכל מקרה – אך סבב הקניות הזה בכל זאת מעניין ומרשים, ומכפיל למעשה את פוטנציאל פיתוח המשחקים העצמי שקיים בענקית הטכנולוגיה, אשר מנה עד לפני שבוע בעיקר את המפתחות של Halo, Gears of War, Forza Motorsport ואת Rare הרבגונית.
האם זו יציאה לדרך חדשה ומוצלחת הרבה יותר של מיקרוסופט ושל מותג ה-Xbox כולו? בקרוב נגלה. עד אז – שיהיה בהצלחה.