הכותרת של חברת Epic Games שהיה אמור להתחרות ב-Overwatch יחוסל לטובת השקעת משאבים מוגדלים בכותר אשר מתחרה בלהיט התורן, PUBG
בשנת 2016 הושק בקול תרועה רמה Paragon – היצירה החינמית של המפיצה והמפתחת Epic Games, שמוכרת לרובנו בעיקר תודות לסדרת Unreal Tournament שהגדירה במידה רבה עשור שלם של כותרי פעולה מקוונים, אשר הייתה מיועדת להתחרות בפופולריות של כותרים כדוגמת Overwatch, Dota 2 ו-League of Legends במקביל, ולהתבסס עליה בדרך להצלחה אישית משלו.
הסגנון הויזואלי היה פחות מצועצע מזה של המתחרות המרכזיות והתקוות היו גדולות, בעיקר עם מעבר לשלב הבטא הפתוחה לכולם בחודש פברואר בשנה שעברה – אבל זה קרה לצערם של היוצרים במקביל להופעתו של הכותר אשר יגדיר את שנת 2017 כולה, Playerunknown's Battlegrounds.
המשחק שהכיר לעולם את קונספט ה-Battle Royale הפך במהירות לפופולרי ביותר בכל Steam, והביא את Epic Games להציע מצב משחק חינמי מקביל לכותר אחרי שלה, Fortnite – וזה הפך במהירות להצלחה מסחררת מרשימה עם מעל ל-30 מיליון שחקנים רשומים, שבתורם דחקו את Paragon הרחק לאחור בכל הנוגע לרלוונטיות שלו.
הצלחה מתמשכת של מצב ה-Battle Royale ב-Fortnite גרמה ל-Paragon להחוויר ולהפוך לפופולרי פחות ופחות – עד להגעתה של הודעה רשמית, כעת, על כך שהכותר לא הצליח לעמוד בציפיות הגדולות ממנו וייסגר לצמיתות ב-26 באפריל, כאשר אלו אשר רכשו גרסאות פרימיום שלו בתשלום במחשבים האישיים או בקונסולת ה-PlayStation 4 יוכלו לדרוש זיכוי על השקעתם בשל כך.
את Paragon בהחלט ניתן להגדיר בתור קורבן של הפופולריות חסרת התקדים ממנה נהנה PUBG ומקביליו, וניתן להניח שהוא לא יהיה האחרון – עם עוד ועוד כותרים וחברות שיבקשו לרכש על גל ההצלחה של הז'אנר התחרותי הצעיר ויזנחו את עולם ה-MOBA שהיה הטרנד הלוהט הבולט בחצי העשור האחרון. מצער או דווקא משמח? נשמח לשמוע את דעתכם בתגובות.