בואו לקבל הצצה ל-Shadow of the Colossus, כפי שמעולם לא ראיתם
בזמן שמיקרוסופט מתיימרת לספק תמיכה לאחור בכמה שיותר משחקים מהעבר שלה, תוך התערבות מינימלית מצד הצרכנים והמפתחים, נראה כי סוני מעדיפה להתמקד בכותרים נבחרים בודדים – ולספק אותם עם "מהפך" טכנולוגי משמעותי עבור דור השחקנים החדש.
בזמן שאנחנו ממשיכים להמתין לגירסה המעודכנת והמשופרת מאוד של Final Fantasy 7 אשר הוצגה בשנה שעברה – אנחנו מקבלים גם הכרזה על גירסה מעודכנת מודרנית עבור Shadow of the Colossus הנהדר מ-2005, המשחק אשר הציב שחקנים (שגילמו דמות של לוחם צעיר וצנום בשם Wander) בעולם גדול ומסתורי שמאוכלס ביצורי ענק אשר גודלם כגודל בניין, ודרש מהם לחסל אותם בנסיון להציל את חייה של ילדה.
כותר הפעולה וההרפתקאות הזה זכה לאהדה גדולה גם מהמבקרים וגם מהשחקנים ונחשב בתור אחד מהטובים והחשובים ביותר בז׳אנר שלו, יחד עם המשחק ICO אשר נוצר בידי אותו צוות קודם לכן. שני משחקים אלו כבר זכו לגירסת HD מעודכנת עבור קונסולת ה-PlayStation 3 לפני מספר שנים, וכעת Shadow of the Colossus בדרכו להנות משדרוג ויזואלי נוסף – לתמיכה ברזולוציות גבוהות במיוחד של עד 4K.
לא מדובר בשינוי יסודי כמו זה שעומד לקבל Final Fantasy השביעי הוותיק יותר, אך מפתחי הגירסה החדשה של Shadow of the Colossus מבהירים כי מדובר ביצירה מחדש של כל האלמנטים הויזואליים במשחק, על מנת לקבל תוצאה מרשימה משמעותית מעדכון ה-HD הקודם, אשר בסך הכל הגדיל את הרזולוציות של הטקסטורות השונות שנפרשו על פני האלמנטים הגיאומטריים השונים בעולם המשחק. תהיה גם אפשרות לבחור בין מערך שליטה 'קלאסי' לסידור כפתורים מודרני שמתאים לקהל צעיר יותר שהחל את דרכו בעולם הגיימינג בדור הנוכחי או בזה שלפניו, אך פרט לכך מדובר באותו כותר קלאסי ואהוב.
Shadow of the Colossus המשופץ מיועד להגיע לקונסולות ה-PlayStation 4 במהלך המחצית הראשונה של השנה הבאה – ואנחנו מחזיקים אצבעות לכך שאולי נראה גם גירסה שלו למחשבים האישיים, בפעם הראשונה, גם אם הסיכוי לכך הוא כנראה נמוך עד מאוד.