Cogs
תאריך יציאה: 2009; 2011
אולפן: Lazy 8 Studios
ז'אנר: פאזל, חשיבה
COGS הוא משחק פאזל וחשיבה. אין פה עלילה הוליוודית או גרפיקה עוצרת נשימה (אם כי הגרפיקה לא רעה בכלל). COGS הוא משחק פאזלים תלת מימדי, שמשלב קוביות, לוחות דו צדדים ועוד רעיונות הזויים לאתגר לא רע בכלל בהשראת עולם הסטים-פאנק. הפאזלים הראשונים ייראו לכם מעט פשוטים, אך ככל שתתעמקו במשחק תמצאו את עצמכם מבלים שעות על גבי שעות מול המסך, בניסיון להבין מה אתם עושים ואיך להגיע אל הפתרון.
אנחנו לא יכולים להבטיח ערך מוסף, או מסר ביקורתי ועמוק, אבל אנחנו כן יכולים להבטיח תחושת סיפוק מדהימה כשתפתרו את הפאזלים הקשים יותר. אולי גם הרחבת האופקים שלכם למשחק לא שגרתי נוסף.
דוד שמש מרחף עם בלון? כל ארכיטקטורה הזויה שתעלו בדעתכם אפשרית ב-Cogs |
Awesomenauts
תאריך יציאה: 2012
אולפן: dtp Entertainment
ז'אנר: MOBA
Awesomanuts הוא משחק שנכנס בדלת בלי לדפוק, צוחק ל-DOTA, LOL ושאר משחקי ה-MOBA בפנים, עושה להם בלאגן בבית וקופץ מהחלון כאילו היה מקפצה זולה. Awesomenauts מביא בעיקרון, את ז'אנר משחקי ה-MOBA להמונים, על ידי פישוט הז'אנר והפיכתו למשחק CO-OP כיפי, מהיר ופשוט יותר. כל זה – בסגנון דו מימדי – side scroller.
זהו אמנם משחק MOBA מסורס במידה כלשהי מבחינה גרפית, והגיוני שגם מבחינת המשחקיות המשחק יצומצם לכאן או לכאן. עם זאת, ההתקדמות בדרגות ובסקילים (דהיינו skills) נשארו מפורטים להפליא. לכל דמות יש מספר מיומנויות אותן תוכלו לשפר במהלך המשחק תוך כדי עלייה בדרגות על ידי וצבירת XP. בקיצור – כמעט משחק MOBA לכל דבר ועניין.
MOBA, רק כיף יותר |
Machinarium
תאריך יציאה: 2009
אולפן: Amanita Design
ז'אנר: Point and Click
מדי פעם בפעם, מגיעים המשחקים האלה, שמכריחים אותנו להחזיק מגבת כדי שנוכל לייבש את שטף הנוסטלגיה הלא פרופורציונלי שמגיח מהם. Machinarium הוא ללא ספק אחד מהם. מאחר ומכניקת המשחקיות כאן דיי בסיסית (טכנולוגית ה"הצבע ולחץ" לא השתדרגה יותר מדי בשנים האחרונות) אדבר על העלילה ועל העיצוב. ראשית, העלילה מתרכזת בדמו אותה תגלמו: רובוט קטן בשם Josef. יוזף ינסה לעצור חבר'ה רעים פה, ולעשות עוד כמה דברים שם. שום דבר שיחדש לכם את העלילות במשחקים, אך העלילה מסופרת בצורה כל כך פשוטה וחמודה, שזה לא באמת משנה.
העיצוב לעומת העלילה, משנה מאוד. כל שלב, וכל מקום בו תהיו הוא יצירת אמנות קטנה בפני עצמה. המבנים, הדמויות, הרקע, הרצפה, אפילו הדברים הקטנים שאתם מרימים – ניכר שבכל דבר קטן בעיצוב הושקעה מחשבה רבה. אם העלילה, הפסקול והנוסטלגיה לא ישכנעו אתכם לשחק ב-Machinarium, סביר להניח שהעיצוב היפיפה הזה יעשה את העבודה.
עיצוב ופסקול מדהימים. גם העלילה לא רעה – באמת צריך לתת לכם עוד סיבות לשחק בו? |
>>לרכישה
Journey – Honorable mention
תאריך יציאה: 2012
אולפן: That Game Company
ז'אנר: הרפתקאות
Journey הוא כנראה המשחק שזכה ליותר תשומת לב מבין כל המשחקים כאן, בעקבות היותו אחד מנקודות הגאווה המרכזיות של סוני והפלייסטיישן 3. אם כי זה לא נראה כאילו הוא פרץ לקהל השחקנים הישראלי. נתחיל מכך שעל Journey כבר כתבתי בעבר, ומאז דעתי לא השתנתה אלא אף התחזקה. מאחר וכל מילה על העלילה של Journey תהיה ספויילר מהותי, כנ"ל לגבי מאפיינים אחרים של המשחק, חופש הדיבור שלי מצטמצם.
מה שכן אפשר להגיד הוא ש-Journey הצליח להוציא ממני רגש הזדהות עם הדמות הראשית שאף משחק לא הצליח עד עכשיו, וכנראה גם לא יצליח בעתיד הקרוב. עיצוב הסביבות המדהים שלו, יחד עם העלילה המדהימה והפסקול הייחודי (שהספיק לעמוד בגאון כמועמד לגראמי) בהחלט יספקו לכם חוויה בלתי נשכחת. אקנח במשפט מהפעם האחרונה שכתבתי על Journey: "זה הקסם של Journey, הוא נותן לכם לחוות עולם זר לחלוטין, הוא לא מספר לכם שום דבר עליו, והוא עושה את זה בצורה מדהימה".
כל האספקטים מובילים לחוויה מרגשת ומדהימה שלא תשכחו במהרה |
אם כן, אלו היו עשרת המשחקים (+1) שאתם פשוט חייבים לשחק בהם, בין אם זה עיצוב מדהים, עלילה מרגשת או פסקול מדהים – לכל משחק יש את האלמנט שהופך אותו למשחק שאסור לכם לפסוח עליו.
מה חשבתם על הרשימה שלנו? שיחקתם בחלק מהמשחקים כבר? מה אתם חושבים עליהם? שתפו אותנו בתגובות!