מוכנים להציל את המין האנושי בשנית? הכותר החדש בסדרת האסטרטגיה הנודעת נוחת בנובמבר הקרוב, ומבטיח לשדרג את כל מה שאהבתם ב-Enemy Unknown משנת 2012
כנס ה-E3 עדיין לא החל, אך החדשות הטובות כבר זורמות אל בעלי המחשבים האישיים – לא רק ההמשך המצופה לסדרת Fallout, אלא גם כותר חדש בסדרת XCOM הוותיקה שינסה להמשיך את ההצלחה של החייאת המותג שהחלה לפני כשלוש שנים.
XCOM 2 יהווה המשך של Enemy Unknown (וחבילת ההרחבה שלו, Enemy Within) שיתרחש כ-20 שנה בעתיד, כשהגזע החייזרי בו נתקלנו בפרק הקודם השתלט על כדור הארץ והקים ממשלה בשם Advent – ואילו גוף ה-XCOM שהיה אמון על למנוע את המצב הזה ירד למחתרת והפך לארגון גרילה שנדרש להתמודד עם משאבים מוגבלים מאוד בכדי לנסות ולהציל את המין האנושי משיעבוד.
בשל השינויים העלילתיים המשמעותיים הללו, XCOM 2 מבטיח לשים דגש משמעותי הרבה יותר על משחקיות מבוססת התגנבות, אם כי אין ספק שהבסיס הממכר של הסדרה כולה יהיה נוכח גם כאן – משחקיות טקטית בתורות, עם דגש על שיפור ושידרוג יכולות החיילים עליהם אתם שולטים ובעיקר על מאפיין ה-Permadeath (דמות שנהרגת במשחק לא תחזור לחיים בסוף המשימה, או בשום זמן אחר) שהופך כל מפגש עם האויב לטעון וגורלי שבעתיים.
בניגוד לקודמו אשר הושק גם לקונסולות הדור הקודם (ובסוף אפילו למכשירים חכמים), XCOM 2 יהיה בלעדי לפלטפורמות המחשבים האישיים – חלונות, לינוקס ו-OS X, כשתמיכה מוצהרת במודים אמורה להוות הוכחה לכך שזה כותר אשר לוקח ברצינות את קהל היעד שלו, מבלי לתת לגרסאות (קונסולה) "פחותות" להפריע בתהליך. כמו ב-Enemy Unknown, גם הפעם הפיתוח המרכזי יהיה באחריות Firaxis Games של סיד מאייר המפורסם, יוצר סדרת Civilization, כשהפיתוח/פורט לגירסאות הלינוקס וה-OS X יבוצע בסיוע סטודיו Feral Interactive.
XCOM 2 מיועד להגיע אל החנויות כבר בנובמבר הקרוב, עם מפות ומיקומים מגוונים יותר שיאופיינו ברנדומיזציה משמעותית שתאפשר לכל מפגש להרגיש "שונה", יותר סוגי לוחמים, נשקים, טכנולוגיות – וכמובן שגם אויבים. אילו שיפורים נוספים תרצו לראות ב-XCOM החדש? ספרו לנו בתגובות!