אף כרטיס מסך שזמין בשוק אינו מסוגל לספק חוויית משחק איכותית ויציבה בכותר התפקידים המלהיב החדש – לפחות במצבו הטכני הנוכחי
Cyberpunk 2077 סוף סוף מגיע, והפעם באמת. אחרי תקופת פיתוח של מעל לארבע שנים עם צוות שמנה מעל 500 אנשים בשיאו ויותר משמונה שנים אחרי ההכרזה הראשונית, משחק הפעולה והתפקידים העתידני המיוחד הזה מגיע עם תקוות לשחזר את ההצלחה הכבירה של The Witcher 3 בביקורות ובמכירות – ולפחות את החלק הראשון של המשימה הזו ניתן לתאר כנראה בתור סיפור הצלחה תודות לממוצע ביקורות שעומד על 91 מתוך 100 באתר Metacritic (מרחק יריקה מממוצע 93 מתוך 100 לו זכה משחק התפקידים הגדול הקודם של אותה המפתחת), עם שבחים רמים כמעט מקצה אל הקצה.
היצירה הזאת ללא ספק נראית כמו משהו שמותאים לדור חדש של חומרה, למרות שהיא הותאמה לפעול גם על קונסולות הדור היוצא של מיקרוסופט וסוני לטובת הרחבת קהל היעד הפוטנציאלי – ונראה כי מבחני הביצועים הרשמיים של NVIDIA מעידים על כך היטב כשהם מגלים לנו כי אפילו מחשב מוביל עם כרטיס GeForce RTX 3090 בתוכו לא יצליח לספק ממוצע תצוגה של מעל 60 פריימים לשנייה תחת רזולוציות 4K, במידה ותרצו ליהנות מהאיכות הויזואלית המרשימה והמתקדמת ביותר שכוללת (איך לא) עקיבת קרניים בזמן אמת.
אנחנו כבר יודעים כי Cyberpunk 2077 יתמוך בהאצת עקיבת קרניים בהתבסס על כרטיסי ה-GeForce RTX של NVIDIA החל מיום ההשקה שלו (יום חמישי, ה-10 בדצמבר – סמוך לרגע כתיבת שורות אלו), בעוד שהתמיכה הטכנולוגית המקבילה עבור כרטיסי המסך החדשים של AMD תתווסף רק בשלב מאוחר יותר – וזה הופך אותו לנקודת בונוס עבור מפתחת השבבים הירוקה שאותה היא מעוניינת לנצל היטב.
פוסט רשמי חדש באתר הרשמי של NVIDIA מכריז על תמיכת RTX חדשה של כמה כותרים ומוסיף טבלאות ביצועים בתור רפרנס מועיל, עם תמיכה בטכנולוגיית ה-DLSS החיונית או בלעדיה – וזה ממה שמגלה לנו כי אפילו מחשב שמורכב ממעבד Core i9-10900K, זכרון RAM של 32GB וכרטיס GeForce RTX 3090 לא יוכל להציע קצב תצוגה של מעל ל-60 פריימים בשנייה בהגדרות הגראפיות הגבוהות ביותר ביחד עם הגדרות עקיבת הקרניים הגבוהות ביותר, גם בעת שימוש בטכנולוגיית ה-DLSS (שמריצה את המשחק ברזולוציה צנועה יותר ומתבסס על יישומי בינה מלאכותית להגדלה מדוייקת ואפקטיבית של התצוגה) כשהיא תחת ההגדרה המיטבית שלה עבור שמירה על איכות התצוגה.
NVIDIA מעניקה שירות לאזרח, וגם מזכירה לנו "על הדרך" שיכולות עקיבת הקרניים הן בלעדיות עבור מוצריה, באופן זמני
תחת אותן הגדרות גראפיות קיצוניות, רזולוציית QHD מאפשרת גם ל-RTX 3090 וגם ל-RTX 3080 לעלות לקצב תצוגה ממוצע של מעל ל-60 פריימים בשנייה, אך רק עם עזרה מ-DLSS – ותחת הגדרות מירביות ברזולוציית 1080p צנועה אנחנו סוף סוף רואים את ה-RTX 3090 נהנה מקצב תצוגה גבוה מ-60 פריימים בשנייה גם באופן 'נאמן למקור', ללא DLSS, כאשר גם ה-RTX 3070, ה-RTX 2080 Ti וה-RTX 3060 Ti מצטרפים אל החגיגה ונהנים מקצבים ממוצעים של מעל ל-60FPS (עם DLSS מופעל).
בשורה התחתונה, Cyberpunk 2077 מסתמן כמו כותר שדוחק את החומרות המודרניות עד לקצה גבול היכולת שלהן, לכאורה (נזדקק לניתוחים מפורטים יותר על מנת לוודא כי לא מדובר בצוואר בקבוק של יחידת העיבוד הראשית או בחוסר ליטוש ביצועים מספק בעת ההשקה) – ויוכל לשמש בתור נקודת בחינה מעניינת עבור חומרות העתיד שיתחרו על הזכות להפעיל אותו לראשונה בקצבים גבוהים מ-100 הרץ או בקצבים גבוהים מ-144 הרץ למשל, ואולי אפילו ברזולוציית 8K יומרנית ויוקרתית עם קצב מספק אי-שם במורד הדרך. כל זה יוכל לסייע לו להישאר רלוונטי גם שנים אחרי ההשקה הראשונית העכשווית – בהנחה שהביקורות החיוביות והמכירות המוצלחות (בלי נדר) לא יספיקו לשם כך.