הקונסולה הצנועה החדשה של החברה הוותיקה לא מפסיקה להפתיע, ושוברת את שיא הפופולריות בשוק המקור שלה
רק לפני כשנה עוד שמענו שלל ניתוחים והערכות על מצבה הבעייתי של נינטנדו בשוק הקונסולות הביתיות, עם לא מעט הצהרות על כך שבחברה הוותיקה 'איבדו את זה' ולא יצליחו לשחזר את הצלחות העבר הכבירות שלהם – ואז הגיעה ההשקה הרשמית של ה-Switch, שהוכיחה כי הנבואות אודות סוף דרכה היו מוקדמות ומוגזמות מדי, בלשון המעטה.
למרות שימוש בחומרה צנועה שמזכירה יותר טאבלט או סמארטפון מאשר מערכת גיימינג ביתית משוכללת, השילוב המוצלח של ה-Switch בין גיימינג נייד לנייח ובין חווייה לשחקן בודד לחווייה משותפת בין כמה משתתפים הפכו אותה ללהיט מסחרי גדול שמוסיף להפתיע אותנו גם בימים אלה, בין היתר תודות להשקה של עוד ועוד כותרים מוצלחים ואהודים.
כעת מגיע הזמן לסיכומים של שנת 2017, ולפי הנתונים של מגזין הגיימינג היפני הפופולרי Famitsu ה-Switch יכולה להתגאות בשיא מכירות חדש בארץ השמש העולה – כמעט 3.3 מיליון יחידות בעשרת החודשים שחלפו מאז ההשקה הרשמית בתחילת חודש מרץ 2017 ועד לסוף השנה, שמאפילות על שיא של קצת יותר מ-3 מיליון יחידות שקבעה סוני וה-PlayStation 2 שלה בתקופה שבין תחילת מרץ לסוף דצמבר, אי שם בשנת 2000.
בהיבט כלל עולמי, ה-Switch הגיעה למכירות של מעל ל-10 מיליון יחידות מאז שהושקה ועד לסוף שנת 2017, מה שמקרב אותה אל כלל המכירות של קונסולת ה-Wii U בכל חמשת שנותיה בשוק – ומהווה סיפתח מרשים שעשוי להצביע על פוטנציאל ממשי להצלחה דומה לזו של ה-Wii המקורית, שכזכור הגיעה למכירות ענקיות של יותר מ-100 מיליון יחידות בכל שנות מכירתה. גם סוני ומיקרוסופט לא אמורות להתלונן על הישגיהן בדור הנוכחי – ונראה כי פעם נוספת (כמו בעידן ה-Wii, ה-PlayStation 3 וה-Xbox 360 שהיו כולן סיפורי הצלחה) יש לפנינו מירוץ מסקרן שבו לא באמת יש מפסידים או מנצחים.