בעקבות גל התגובות הזועמות, התקפלה מיקרוסופט מתוכניתה לחייב את משתמשי הקונסולה החדשה לחיבור אינטרנט קבוע. גם מגבלות איזוריות ומגבלות על משחקים משומשים לא יהיו
מלחמת הקונסולות הגדולה בין מיקרוסופט לסוני קיבלה תפנית מפתיעה היום, כאשר נשיא חטיבת הבידור האינטראקטיבי במיקרוסופט, דון מטריק (Don Mattrick), הודיע באתר הרשמי של XBOX כי המגבלות המעצבנות שהושתו על הקונסולה החדשה של החברה יוסרו בעקבות המחאה הקולנית של הציבור ברשת.
"חיבור לאינטרנט לא יידרש בכדי לשחק במשחקי XBOX One המיועדים לשחקן יחיד – לאחר הגדרה ראשונית של הקונסולה מול האינטרנט, תוכלו לשחק בכל משחק מבוסס תקליטור בלי צורך להתחבר לרשת שוב"
ובנוגע למשחקי יד-שניה: "החלפה, השאלה, מכירה מחדש, מתן כמתנה ושכירת משחקים מבוססי תקליטור יעבדו בדיוק כפי שעבדו עד עכשיו – ללא כל מגבלות על שימוש או שיתוף המשחקים – בדיוק כמו ב-Xbox 360"
בנוסף לכך, לפי דבריו, מיקרוסופט הוסיפה סוכריה קטנה לסיפור אשר אף משפרת את המצב לעומת הקונסולה הקודמת של החברה: כל מגבלות האיזור (Region Locks) יוסרו, וניתן יהיה לשחק בכל משחק של הקונסולה בכל מקום בעולם.
הקונסולה הנוצצת של מיקרוסופט לא דורשת יותר חיבור מתמיד לאינטרנט! (אבל עדיין מושכת טביעות אצבע ואבק) |
התפנית החדה בגישתה של מיקרוסופט אכן נובעת בחלקה מהתגובה הקשה שקיבלו מהמשתמשים שלא היו מוכנים לקבל גזירות כאלה בשקט (והיו פוגעים ברמה כזו או אחרת במכירות הקונסולה החדשה), אך נראה כי יותר מכך קשורה לסוני שיצאה עם הקונסולה המתחרה, ולא רק שלמדה מפרשיית ה-DRM הצורבת בעבר והקפידה שלא לכלול כל זכר להגנה מבוססת רשת ב-PS4, אלא אף תמחרה את המתחרה שלה ב-100 דולרים פחות, כדי להוסיף לאטרקטיביות שלה, כמו גם לשקף את העובדה שהיא לא כוללת מצלמה (Eyetoy) או זיהוי תנועה שיידרשו להירכש בנפרד.
נראה כי מיקרוסופט פחדה הן מתגובת הגולשים שתשאוף לנקמה, והן משטף הקונים הצפוי לכיוון סוני.
עם זאת, ולמרות חדשות טובות אלה, מיקרוסופט סייגה את החדשות בכמה בעיות שצעד דרסטי זה מביא:
• תבוטל היכולת לשתף משחק בין עד עשרה בני משפחה על חשבון יחיד (דרך שרתי הענן)
• תבוטל האפשרות לשחק במשחקים מבוססי תקליטור ללא התקליטור עצמו בתוך הקונסולה
• הצעד ידרוש עדכון תוכנה (Patch) בזמן ההשקה כדי לעדכן את הקונסולות למצב החדש
כל הבעיות הללו לא יתבטאו אצל משתמשים שיבחרו להשאר במצב מחובר תמידית:
"אנו חושבים כי רוב האנשים ישתמשו בקונסולה במצב המחובר, מפני שהם ירצו לקבל את היתרונות של השימושיות שהוא מציע. המשחקים שלהם יהיו תמיד מעודכנים, הם יוכלו לעבור בין תכנים שונים, להשתמש במערכת ההתאמה החכמה (Smart Match מאפשרת לשרתי הענן של מיקרוסופט למצוא לך שחקן ברמתך ובשרת מהיר בזמן שאתה עושה משהו אחר עם הקונסולה, ואז להחזיר אותך לתוך המשחק ישירות. א.א.), הם יזרימו תוכן, וגם יוכלו לשמור על היכולת – במידה והם בחופשה, או במקום עם חיבור רשת לא איכותי – להשתמש בקונסולה בדרך אחרת. למען האמת, אני מאמין שאנחנו מוסיפים שימושיות ולא גורעים אותה – אנו מוסיפים את יכולת הבחירה לתוך הקונסולה. אני לא באמת רואה זאת כאיזשהו הפסד עבורנו"
כך סיכם מנהל המוצר הראשי של חטיבת XBOX, מארק וויטן (Marc Whitten) בראיון.
מרתק לראות כיום כיצד חברת ענק שבעבר עשתה כל מה שרצתה, מתחילה להתיישר עם דעת הקהל, עוד לפני תחילת המכירות של המוצר שלה.
האם זהו עוד סמן למגמה גלובאלית של עליית כוחו של הציבור מול חברות ענק, טייקונים וגופי ממשל?
האם הצעד יספיק כדי לתת למיקרוסופט את היתרון שהם מחפשים מול סוני, או שאולי הפרש המחיר ינצח? ספרו לנו בתגובות!