לפי מחקר עדכני, המערכת הייחודית מבית וואלב שמאפשרת למפתחים לשווק משחקים בגירסאות מוקדמות בתשלום מאופיינת במספר קטן במיוחד של כותרים שמבשילים לכדי מוצרים סופיים ורשמיים
מחקר שמתפרסם באתר gamesindustry.biz ממחיש ומצביע על מה שגורמים מסויימים טוענים כבר כמה זמן – פלטפורמת ה-Early Access של Steam, אשר מיועדת לאפשר למפתחים לצבור מימון על ידי המוצר שלהם עוד לפני שהוא מוכן (וגם לגייס בוחני גירסאות אלפא/בטא בתשלום, למעשה), לא ממש מוכיחה את עצמה ומתאפיינת במספר נמוך מאוד של כותרים שבאמת מושקים בגירסה סופית.
על אף שהפלטפורמה עצמה צברה תאוצה ואירחה קרוב ל-400 כותרים במהלך השנה וחצי שחלפה מאז הושקה, מספר הכותרים שהושקו בגירסה מלאה הוא קטן מ-100 ומהווה כ-25 אחוז בלבד מכלל כותרי ה-Early Access. על מנת לספק עוד קצת הקשר לתופעה, נציין כי מעל ל-60 כותרים שנכנסו לפלטפורמה במהלך שנת 2013 טרם הגיעו לסטטוס של גירסה מלאה, זאת על אף שרובם נמצאים בסטטוס Early Access מעל לשנה.
במילים אחרות, נראה כי במקום לסייע למפתחים עצמאיים להפיק מוצרים איכותיים מבלי להתפשר או "להיתקע" בשל מחסור במימון מבעוד מועד, פלטפורמת ה-Early Access הפכה לכלי שמאפשר למפתחים להיות עצלנים וכאלה שאין להם אינטרס ממשי להתחייב לתאריכי יעד במסגרת הפיתוח או אפילו גרוע יותר – כלי נוח עבור נוכלים שכלל לא מתכננים להשיק מוצר סופי ממשי ועובד אלא רק להרוויח על חשבונם של גיימרים נאיביים.
תהיה האמת אשר תהיה – אין ספק כי בוואלב יצטרכו לעשות חושבים ולבצע שינויים מסויימים בנוסחת ה-Early Access שלהם בכדי לשמר (או להציל) את המוניטין שלה כשירות חדשני שמקדם את עולם הגיימינג, ולא כמזבלה שנותנת במה לכל מי שמחפש רווח קל ומהיר.
מה אתם חושבים על פלטפורמת ה-Early Access של סטים -ברכה או בדיחה? שתפו אותנו!