התחרות המתקרבת מצד גוגל ומיקרוסופט עושה את שלה?
שנת 2019 הביאה איתה השקות של כמה שירותי גיימינג חודשיים מעניינים בהחלט, אך נראה שהמנה העיקרית עוד לפנינו – עם ההשקה הצפויה של שירותי ה-Google Stadia וה-Microsoft xCloud במהלך החודש הקרוב, אשר יאפשרו גיימינג איכותי בהזרמה ישירה במגוון רחב של מכשירים, ללא תלות בכוח העיבוד שלהם.
מי שמרגישה את החום המתחרות המתחזקת, כך נראה, היא חברת סוני שנהנתה עד כה מבכורה קלה בתחום הגיימינג בהזרמה מאז שרכשה את הפלטפורמה של חברת Gaikai לפני קרוב לחצי עשור – וזה בא לידי ביטוי עם הוזלה של 50 אחוזים בעלות המינוי החודשית של שירות ה-PlayStation Now שלה כעת, אשר הופכת אותו למעיין הרבה יותר בשווקים שבהם הוא זמין רשמית.
מעתה, מינוי PlayStation Now המעניק גישה ללא הגבלה לכמעט 800 כותרי PlayStation 3, PlayStation 2, PlayStation Vita ו-PlayStation 4 בקונסולות ה-PlayStation 4, יעלה 10 דולר מדי חודש – או 25 דולר עבור שלושה חודשים ו-60 דולר לשנה שלמה, לעומת מחירים של 20 דולר לחודש ו-100 דולר לשנה שנדרשו עד לפני כמה ימים. השירות מאפשר הזרמה ישירה של כל המשחקים הללו, ואף כולל אפשרות להזרמה של יותר מ-100 כותרים שונים על מחשבים אישיים באותה החבילה – כולל כמה יצירות שמעולם לא הושקו באופן "פיזי" רשמי עבור הפלטפורמה, מה שמזכיר לנו את כוחה של הטכנולוגיה להתעלם לחלוטין ממגבלות חומרתיות כאלו או אחרות ולהביא כל כותר אל כל מכשיר בעל חיבור אינטרנט מספק באופן מיידי.
החדשות המאכזבות הן שההכרזה על הוזלות המחירים מבית סוני לא הגיעה יחד עם השקה בשווקים נוספים ברחבי העולם, וגם ללא מידע על תוכניות שכאלה להמשך הדרך – PlayStation Now זמינה כיום ב-19 מדינות בלבד, כאשר קיימת מגבלה גיאוגרפית קשוחה ודרישה לתשלום בכרטיס אשראי מקומי מאותה מדינה שתקשה מאוד על שימוש מכל מי שאינו מתגוררת באותם מקומות מיועדים, זאת מבלי להזכיר את היעדר תשתית השרתים הנדרשת להפעלה אפקטיבית של יכולות הסטרימינג הנדרשות בזמני שהות סבירים.
כניסה של עוד שני שירותי סטרימינג בפרופיל גבוה מאוד תגרום לפתיחתו של מירוץ התרחבות עולמי מואץ? אנחנו רוצים להאמין שזו אפשרות ממשית
אין לנו מושג מתי והאם בכלל נזכה לראות את PlayStation Now נוחתת בישראל – אך עם כניסתן של עוד שתי מתחרות גדולות אל הזירה בהחלט ניתן לקוות כי מישהי תרים את הכפפה בשוק המקומי שלנו, במוקדם או במאוחר.
המחירים והמודלים הכלכליים המדוייקים של שירותי הסטרימינג לגיימינג מבית גוגל ומיקרוסופט טרם נחשפו במלואם, אך נראה כי התחרות בתחום עתידה להיות מעניינת מאוד – ומועילה מאוד לצרכנים שיבקשו להצטרף אל המהפכה. נמשיך לעקוב ולעדכן אתכם בכל צעד.