קבוצת חוקרים מטאיוואן החלה להשתמש לאחרונה בטכנולוגיה שמנטרת את תנועות שרירי הפנים, בקבוצות ניסוי שבאמצעותן המפתחות בוחנות את משחקי הוידאו לפני הפצתם. התוצאה: חיזוי מדוייק של מידת ההתמכרות
משחקי מחשב, כמו כמעט כל סטארט-אפ או פיתוח חדשני, דורשים השקעה מרובה של זמן וכסף. על מנת להגביר את הסיכויים להחזרת העלויות ואף יצירת רווחים מהפיתוח, נוהגות חברות המפתחות משחקי מחשב להשתמש בקבוצות ניסוי – שקובעות האם מדובר במשחק מוצלח או לא.
בשנים האחרונות בחנו קבוצות ניסוי רבות משחקי מחשב רבים וטובים, כאשר בסיום הבחינה נהגה להרעיף המפתחת שאלות רבות שנועדו להצביע על יתרונותיו וחסרונותיו של הכותר. כעת, קבוצת חוקרים טאיוואנית מהאוניברסיטה הלאומית של טאיוואן החלה להשתמש בטכנולוגית ה-EMG (electromyography) בקבוצות ניסוי של משחקי מחשב – מה שמאפשר לחברות המפתחות מבט מדעי ומדויק מאי פעם, על מידת ההצלחה שעשוים הכותרים שלהן לגרוף.
המשחק הממכר בעולם – קביעה מדעית? |
במסגרת אחד הניסויים, פניהם של 84 נסיינים שגילם נע בין 19 ל-34 חוברו לאלקטרודות שנועדו לנטר תנועות מזעריות בשרירי הפנים בזמן המשחק. לאחר ניתוח סטטיסטי של שעות המשחק הרבות, יכלו המדענים לקבוע את מידת הריגוש שגורמים המשחקים השונים לגיימרים.
עם זאת, החוקרים הטאיוואנים מציינים כי מדובר במדד שמתאים למשחקים שבהם לאחר 45 דקות משחק, השחקן מתרגל אל החוויה (כמו במשחקי ספורט או FPS למשל). כאשר מדובר במשחקי RPG או הרפתקאות כגון Mass Effect או Assassin's Creed (שחווית המשחק בהם משתנה עם ההתקדמות בעלילה), מציינים החוקרים, מדד ה-EMG הופך לבלתי יעיל.
עוד מעלים הדיווחים כי המדד כולל שיעור שגיאות של 11%, מאשר התוצאה שהייתה מתקבלת בתנאי משחק סטנדרטיים – אך למרות זאת הוא מהווה מדד סטטיסטי מוצלח לצפיית מדד ההתמכרות.
בשורה התחתונה, משמעות המחקר החדש היא שככל הנראה בשנים הקרובות הולכים לצוץ בשוק המשחקים כותרים מותאמים הרבה יותר, כאשר משחקים כושלים יעלמו כמעט לחלוטין מהמדפים. כמו כן, בעוד למפתחות המשחקים יש כעת כלים שמאפשרים יצירת משחקים מוצלחים הרבה יותר, הגיימרים יוכלו להנות ממשחקים מלוטשים הרבה יותר מבשנים קודמות – וכנראה שגם ממכרים יותר.