מה קורה שגיימרים מחליטים ליצור מחווה לכותרים האהובים עליהם? התשובות בפנים, והן עשויות להפתיע אתכם
חידוש של משחקים ישנים הוא דבר נפוץ מאוד כיום בשוק הגיימינג. זאת דרך לאפשר לגיימרים להנות ממשחקים שיצאו לקונסולות ישנות יותר, ועל הדרך להרוויח גרפיקה משופרת, ואם זאת לא מפיצת משחקים עצלנית וחמדנית מדי, גם תוכן נוסף. אבל לא רק מפתחות ומפיצות משחקים לוקחות לידיים שלהן לחדש אותם.
מעריצים רבים מחפשים להוקיר ולשמר את המשחקים בהם שחקו בילדותם. וכיום עם כל כך הרבה כלי מודינג ומנועי משחק שנותנים כלים הרבה יותר פשוטים, רבים לוקחים על עצמם את המשימה להקים לתחייה את משחקי הילדות שלהם. וחלק מהפרוייקטים האלו כל כך שאפתנים, שאי אפשר שלא להעריץ אותם על ההתמדה והעובדה שלפעמים הם עושים זאת ללא כל תמורה ועם האיום שיוצרת המשחק המקורית תמחק את עבודת חייהם. אז הנה לפניכם כמה מחידושי המשחקים המוצלחים יותר שנוצרו ע"י מעריצים.
Sonic 2 HD Remake
משחקי הסוניק הישנים בדו מימד כנראה לעד יישארו בעיני המשחקים הטובים בסדרה, אלו שבאמת נתנו לנו להנות מהמשחקיות של סוניק בצורה הטובה ביותר מבלי לנסות לתפור לו עלילה הזוייה וקאסט של דמויות שלאף אחד לא אכפת מהם. ולכן כשמישהו קם ומנסה לשחזר את המשחקים הישנים רק עם גרפיקה חדשה יותר – אני בהחלט לא אגיד לא. אז קבוצה של מעריצים החליטה לקחת את העניינים לידיים וליצור רימייק ל-Sonic 2.
הפרוייקט התחיל ב-2012, ונקרא בפשטות Sonic 2 HD Remake, כשהמשחק מציג גרפיקה משופרת שצויירה מחדש ידנית, סאונדטרק עדכני ומשחקיות חלקה. מדובר בשחזור של אחד לאחד, אבל אי אפשר שלא להתרשם ברגע שמשחקים בדמו הקצר שהקבוצה שחררה. הפרוייקט נמצא עדיין בשלבי פיתוח ותאריך היציאה עדיין לא ידוע.
Outer Heaven
קונאמי שייכת לרשימה של מפתחות משחקים מפוקפקות שלא ממש אוהבות משחקי מעריצים, וכך למשל סגרה פרוייקט אותו אשרה בהתחלה בשם Metal Gear Remake שהיה אמור להיות חידוש מעריצים למשחק המקורי מ-1987. ולכן העתיד של Outer Heaven -חידוש לאותו המשחק אבל של מפתח עצמאי אחר – עדיין לא ידוע (למרות שקונאמי מודעת לקיום שלו, אבל כרגע לא נקטה נגדו בצעדים משפטיים).
בכל מקרה, Outer Heaven הוא חידוש שבנוי על בסיס מנוע המשחקים Unreal 4 ויאפשר לנו לשחק מחדש את Metal Gear, אבל עם משחקיות שמזכירה יותר את Metal Gear Solid V. הפיתוח שלו עדיין בשלבים הראשוניים, אבל אפשר לעקוב אחר עדכונים בערוץ היוטיוב שלו.
Castlevania Unreal Remake
ועוד משחק מעריצים שסובל מהמדיניות של קונאמי הוא חידוש למשחק ה-Castlevania המקורי מ-1986. החידוש הוא גרסא תלת מימדית למחשב על בסיס מנוע המשחק Unreal 4 עם גרפיקה יפייפה וסאונדטרק מחודש. הוא מרגיש מצד אחד כמו משחק אחר, אבל מצד שני זה בדיוק אותו המשחק עם כל הסודות, המדרגות הנעלמות והחפצים הנסתרים.
ניתן להוריד את המשחק מהאתר של המפתח, אבל לצערנו קונאמי אסרה על היוצר להמשיך ולפתח אותו, אם כי לכל הפחות כן אשרה לו להשאיר את הלינקים להורדה של הגרסא האחרונה שהעלה. וזה באמת חבל כי למשחק יש המון פוטנציאל, וכנראה שהצעד הנבון היה לשכור את שירותיו של הבחור.
Skywind
ללא ספק זהו אחד הרימייקים המרשימים יותר והשאפתניים יותר ברשימה, כי Skywind הוא לא פחות ולא יותר נסיון לשחזר את מה שלא מעט מעריצים יגדירו כמשחק הטוב ביותר בסדרת Elder Scrolls – מורווינד מ-2002 – על גבי מנוע המשחק של סקיירים. ומי שמכיר את עולמות המשחק של בתסד'ה יודע שהם עצומים בגודלם ומכילים תוכן של עשרות, ואפילו מאות שעות.
הצוות של סקייווינד שהתחיל מכמה אנשים בודדים, תפח וכיום מונה יותר ממאתיים מתנדבים שונים: מתכנים, מעצבים, מודליסטים של תלת מימד, אנימטורים, מדובבים ועוד, כולם עובדים יחדיו כדי ליצור מחדש את כל הסביבות, החפצים והדמויות, לדובב את כל הדיאלוגים, ולהקליט מחדש את הסאונטרק. למרות שהפיתוח התחיל ב-2012, סקייווינד עדיין לא ממש קרוב לסיום. אבל מהטריילרים שהצוות משחרר מדי פעם, אי אפשר שלא להתרשם מכמות העבודה המטורפת שהושקעה בו, ורק נותר לקוות שבאמת נזכה לשחק בו יום אחד. בתסד'ה אפילו העניקה לחברה האלה את ברכת הדרך, אז אנחנו אפילו לא צריכים לחשוש מהצרות מולן צריכות להתמודד מפתחות משחקי מעריצים בד"כ.
Black Mesa
פרוייקט נוסף שזכה לאישור היוצרים המקוריים הוא Black Mesa, שחזור של אחד ממשחקי המחשב הקלסיים ששינו את פניי תעשיית הגיימינג – Half-life. השחזור בנוי על בסיס מנוע המשחק של Half-Life 2, ומוסיף על המשחק המקורי תוכן נוסף ושינויים שונים. במקרה הזה Valve, הסטודיו שמאחורי Half Life, אפילו אשר להם למכור את המשחק, שתוכלו למצוא איך לא, בחנות המשחקים הפופולארית שלהם Steam. המשחק עדיין נמצא בשלב ה-Early Access אבל מקבל כל הזמן ביקורות משבחות, כך שסביר מאוד שיום אחד סוף סוף יצא כמשחק רשמי.
ומשהו קטן לסיום: כמו שכבר הבנתם, ישנם משחקי מעריצים שלא זוכים להגיע לקו הסיום. אבל מבאס במיוחד כשאתם מקדישים שנים לחדש משחק אהוב כשפתאום המפתחת המקורית מחליטה להוציא רימייק בעצמה, ואז שולחת לכם מכתב שמבקש להפסיק את הפעילות שלכם. וזה היה המצב עם Resident Evil 2 Remake, שחזור של המשחק השני בסדרה על מנוע המשחק Unreal 4, שנראה פשוט נפלא, ושיום אחד קיבל מכתב מקאפקום כי הם החליטו ליצור שחזור משל עצמם. וזה גם מה שקרה ל-Tomoya Hamasaki, מודר שרצה לחדש את המשחק האהוב עליו The Legend of Zelda: Twilight Princess, ושאז נינטדו החליטה להוציא חידוש משלה. Tomoya אגב, טוען עד היום ששלו נראה טוב יותר.
סבטה ס. היא מפתחת אתרים וגיימרית בנשמה, אתם מוזמנים לעקוב אחריה בערוץ היוטיוב שלה GameGems