Brink, כותר הפעולה הייחודי של יוצרי Wolfenstein: Enemy Territory ו-Quake Wars, חוזר לחיים בגירסה ללא עלות כלל
בשנת 2011 השיקה המפתחת הבריטית הצנועה Splash Damage, בשיתוף פעולה עם המפיצה Bethesda Softworks, את היצירה שלה Brink – כותר פעולה מקוון מגוף ראשון עם דגש על יכולות התאמה אישית עמוקות עבור הדמות אותה מגלם השחקן ומנגנון משחקיות ייחודי שאיפשר להחליק, לטפס ולזנק ממקום למקום במהירות, באלגנטיות ובהתבסס על המומנטום הנכון, בערך כמו במשחקי סדרת Mirror's Edge.
הכותר יצר רמת עניין בלתי מבוטלת כשהושק במקור, אך זו דעכה לה במהירות עם ציונים פושרים בלבד להם הוא זכה (בשל תלונות על ליטוש בלתי מספק וכמות תוכן קטנה מדי ביחס למחיר המקורי) ובמסגרת תחרות קשה אל מול אינספור משחקי פעולה רשתיים אחרים – עד עכשיו.
ביטול תג המחיר המומלץ הרשמי שעמד לו על 8 דולר והפיכתו לזמין באופן חינמי לחלוטין ב-Steam סייעו להקפיץ משמעותית את העניין ב-Brink, על אף הוותק שלו, והעניקו לו כמות שחקנים בו זמנית מירבית של מעל ל-2,600 אנשים (לפי נתוני האתר SteamCharts), בהשוואה לכמה עשרות בודדות בלבד בארבעת השנים האחרונות.
אז למה זה קרה? ב-Bethesda הסבירו את העניין באופן ריאליסטי ופשוט מאוד – ההכנסות ממכירת המשחק במצבו הנוכחי היו אפסיות, כאשר מחיר מבצע של דולר בודד בו הוא נמכר במיזם ההוזלות האחרון ב-Steam אולי הקפיץ את כמות הרוכשים, אך בפועל סיפק סכום אפסי עבור בעלי הבית, ובמצב כזה מעבר למודל חינמי, עם שלושה תכני DLC שממשיכים להימכר בעלות נמוכה לאלו שינסו ויתלהבו, נשמע כמו אפשרות עם פוטנציאל להכנסות משופרות.
אנחנו מאמינים כי בעידן בו לרובם המוחלט של המשחקים בשוק קיימים תכנים דיגיטליים מוספים בתשלום, מעבר להצעת משחקים וותיקים ללא עלות היא טקטיקה הגיונית וחיובית – שתוכל לזכות אותם בנקודות בונוס אצל קהל שחקנים חדש שלא התנסה בהם בעבר, ואולי אף לספק תוספת הכנסות כלשהי על חשבון אותם תכנים נוספים שיירכשו בהיקף מוגדל לפתע.
לא בטוח ש-Brink באמת יצליח לדרבן את התחלתה של מגמה כזו, אך אנחנו בהחלט לא היינו מתנגדים לכך. ואתם? בואו לספר בתגובות.