הבדידות והמוות במשחקים
ארז רונן, העורך את ויגיימס בימים אלה העביר הרצאה מסקרנת על משמעות המוות במשחקים והשווה פעם אחר פעם את משחקי היריות של היום (למה אפשר להרוג אלפי רוסים חפים מפשע ואחר כך ללכת לישון כמו תינוקות) למשחקים קצת אחרים, כמו למשל VII Final Fantasy, (זהירות! ספויילרים!), בו המוות של Aeris גרם לטראומה קשה בקרב מעריצי הסדרה, שעד היום לא מצליחים להתאושש מהמוות שלה ומנסים לשנות את המשחק אפילו בעזרת מודים, רק כדי לא לחוות את אותו מוות נורא.
ההרצאה התקיימה תחת מושב עיצוב משחקים שכלל גם הרצאות על הבדידות במשחקים ואיך אפשר להפיג אותה (שלו מורן), עיצוב משחקים אמפירי (חגי אלקיים) ועיצוב משחקים ב-Stop Motion (הדס נועם).
חגי אלקיים מדבר על משחקיות טבעית ומלאכותית | ארז רונן מסביר על תחיית המתים של Aeris |
בציר מכובד של ארנונה, קאובויים בחלל, משחקי מלחמה ומשחק ראווה לקינוח
אחד המושבים היותר בולטים היה מושב הבציר השנתי של התעשייה המקומית,שכלל הרצאה מפי אלון סימון ואורן רובין על התהליך שהוביל ליצירת משחק הפלאש "המירוץ לארנונה", משחק סאטירה על מצב הסטודנטים בישראל ועל החברה הישראלית, והדגימו חלק ממנו על הבמה. לאחר מכן, עלה רועי שפירא מ-Space Cowboys שדיבר על משחקים לסמארטפונים וספציפית על המשחק Backyard Shooting ועל הצלחה בשוק המובייל.
את החצי השני של ההרצאה מילאו נציגים מ-Side Kick ו-Spikey Snail, שניהם עבדו מול מפיצות בעלות שם עולמי והסבירו על התהליך, הלחצים והדד ליינים שהם נאלצו להתמודד איתם, רב"ט עידו טל וסגן אלה ברזילי מלשכת דובר צה"ל הרצו על גלגולי ה-IDF Ranks ועל מהפכת ה-Gamification לא רק בעולם ההסברה הצה"לי אלא בעולם. את מושב הבציר השנתי סיכמו אלכס "Skipper" קיפר ובן "BHmaster" הצופה ששיחקו אחד נגד השני בסיבוב ראווה נוסף בסטארקראפט 2, כאשר נעם "Hectic" מיגדלי פרשן גם הפעם.
מפרוייקט גמר למשחק פלאש בעל ערכי הפקה אסטרונומיים |
מושבים נוספים שהתקיימו בכנס אך לצערנו לא הספקנו להיכנס אליהם;
מושב כלכלת משחקים בהנחיית דודי פלס. בין היתר הופיעו בו רון גבריאלי שהרצה על מרצ'נדייז (מוצרים המבוססים על משחקים), עו"ד יורם ליכטנשטיין שדיבר על הבעיות המשפטיות שבכסף ווירטואלי, יניב ניצן, שדיבר על טעויות שמפתחי מובייל עושים. בסוף המושב נערך פאנל כלכלת משחקים, בו נלקחו שאלות מהקהל.
מושב סאונד: אלון קפלן הרצה על עיצוב סאונד למשחקי מחשב, על הקונספט המוקדם ועד המוצר המוגמר. ניב גולן הרצה על משמעות המוסיקה והסאונד שבמשחקים ומדוע הם צריכים להיות בלב פיתוח המשחק.