בוואלב מודים שהתקלה המוזרה שפקדה את החנות שלהם לפני כשבוע, בה משתמשים קיבלו גישה לחשבונותיהן של משתמשים אחרים, נבעה כתוצאה ממתקפת מניעת שירות
אם אתם מבקרים באדיקות בפלטפורמת ה-Steam הנודעת של וואלב, סביר להניח ששמתם לב או שמעתם על מקרה מאוד מוזר אשר התרחש ב-25 בדצמבר – במסגרתו משתמשים מחוברים התחילו לראות את פרטי החשבון של משתמשים אחרים, רנדומליים וזרים להם. התקלה תוקנה באופן די מהיר ובחברה הכריזו כי היה מדובר בבעיה לא קריטית של מערכת זכרון המטמון (Cache) בפלטפורמה.
כעת, אחרי כמה ימים בהם משתמשים רבים המשיכו לכעוס ולתהות אודות אותה תקלה שהייתה עשויה לחשוף את פרטי החשבון האישיים שלהם לגולשים אחרים, אנשי Steam שיחררו סוף כל סוף הכרזה משמעותית ומפורטת יותר, ובה הם מודים כי אותה בעיה עם זכרון המטמון ש"התבלבל" באה בשל מתקפת מניעת שירות (DoS) מאסיבית במיוחד על שרתי הפלטפורמה.
בוואלב מבהירים כי התקלה השפיעה על כ-34,000 משתמשי Steam "בלבד" שהיו מחוברים בעת התרחשותה (בין השעות 21:50 ל-23:20 לערך לפי שעון ישראל, ב-25 בדצמבר 2015, ומתוך סך של מיליוני משתמשים רשומים), וכי במסגרת התקלה בכל מקרה לא הייתה שום גישה לפרטים אישיים קריטיים או לפרטי תשלום מלאים של משתמשים – אלא רק לפרטים חלקיים כגון ארבע ספרות אחרונות במספר הטלפון אותו סיפקו למערכת ה-Steam Guard לאימות נוסף, שתי הספרות האחרונות באמצעי התשלום שלהם, כתובת האימייל שלהם והיסטוריית הרכישות שלהם במערכת.
זה בהחלט לא נעים לדעת שמישהו זר יכל להציץ על פרטים שאמורים להיות בלעדיים ושמורים בשירות בעל מוניטין וותק טוב – אך סביר להניח שכל התקרית המוזרה הזו לא באמת תפגע ב-Steam באופן מורגש בטווח הארוך, ורובם המוחלט של הצרכנים ימשיך לרכוש בו את משחקיו המועדפים. נותר רק לכבד את החלטתה של הנהלת הפלטפורמה לספק הסבר מלא יותר למה שהתרחש, ולקוות שזה לא יחזור על עצמו בעתיד.