בואו להכיר כמה מהפרוייקטים השאפתניים ביותר שיצרו מעריצים אדוקים בהתבסס על משחקי הוידאו האהובים עליהם, אשר נקברו בטרם עת בשל בעיות משפטיות שונות ומשונות
כשמשחק מצליח להכנס ללב של קהל הגיימרים ולרכוש לו קהל נאמן של מעריצים, תמיד תמצאו כמה מוכשרים מביניהם שינסו להביע את האהבה הזאת ביצירת תוכן נוסף משלהם. במקרה שלנו, זה מתבטא כמובן גם בפיתוח של משחקים – שיכולים להיות כל דבר בין משחק שמוסיף תוכן חדש לסדרה, לבין רימייק ואפילו דימייק, יצירת משחקים חדשים כאילו יצאו לפני שנים.
בעבר כבר יצא לנו לדבר על כמה משחקי מעריצים מוצלחים במיוחד (ואתם מוזמנים לבדוק אותם אם עדיין לא הייתה לכם ההזדמנות), אבל לצערנו לא כל משחק מעריצים זוכה לראות אור יום. כיוון שמדובר ביצירה שמבוססת על מותגים קיימים, המפתחים שלה כמובן לא מבקשים אפילו אגורה, ומוציאים את המשחקים הללו מתוך אהבה וכבוד בלבד. אבל למרות העובדה הזאת, קיימות חברות, שרואות בעצם זה שמישהו אחר יצר משחק תחת מותג ששייך להם, פגיעה בזכויות שלהם.
וכך מיד תגלו, את כל משחקי המעריצים שהתבטלו בגלל אולפנים גדולים שהחליטו להפעיל את המחלקה המשפטית שלהם.
Chrono Trigger Resurrection
אם תשאלו גיימרים ותיקים של משחקי תפקידים מה הם עשרת משחקי התפקידים הטובים בכל הזמנים, מאוד מאוד סביר שרובם יכניסו לרשימה הזאת את "כרונו טריגר". משחק התפקידים השאפתני הזה שיצא לסופר נינטנדו, הכיל עלילה עם שניים עשר סופים אפשריים, דמויות מעניינות, עיצוב ייחודי של אקירה טוריאמה – היוצר של דרגון בול, ועוד שלל סיבות שהפכו אותו לכל כך מוצלח. עכשיו תארו לכם מה הרגישו מעריצי הסדרה כשגילו שמישהו החל לפתח גרסא תלת מימדית של המשחק האהוב עליהם?
המישהו הזה היה Nathan Lazur, בחור קנדי מוכשר ומעריץ מושבע של כרונו טריגר וכרונו קרוס. והוא לא שמר את השאיפה ליצור רימייק תלת מימדי לעצמו. למעשה, הוא הצליח לאסוף צוות שלם של אנשים שכבר עבדו בתעשיית הגיימינג, כולל Moise Breton, אמן תלת מימד שעבד בהפקה של The Matrix Reloaded.
הם עבדו על הפרוייקט מספר שנים ותכננו לשחרר את התוצר הסופי ב-2004 למחשב האישי. אבל אז חברת Square Enix שגלתה את הפרוייקט שלהם, שלחה לצוות מכתב התראה לפני תביעה על הפרת זכויות יוצרים ושימוש בשם מסחרי, וכך אף אחד לא זכה לראות את מה שיכל להיות אחד הרימייקים המצופים בהיסטוריית הגיימינג.
Chrono Trigger: Crimson Echoes
עוד משחק מעריצים לכרונו טריגר עם סוף טראגי לא פחות – Crimson Echoes היה פרוייקט של צוות מפתחי משחקים, חובבי הסדרה, שרובם היו חברים באתר מעריצים של Chrono Trigger בשם Chrono Compendium.
המשחק התבסס על קובץ הרום של המשחק, והיה אמור לצאת בתור פאטץ' שמשוחק על אמולטור של סופר נינטנדו. העלילה של Crimson Echoes התרחשה כחמש שנים לאחר המשחק המקורי, והכילה לא פחות מ-35 שעות משחק ועשרה סופים אפשריים.
הצוות שעבד על המשחק כחמש שנים, הספיק לפתח לא פחות מ-98% מהמשחק, ובשנת 2009 כשהם רחוקים רק מספר שבועות של עבודה לפני סיום, קבלו מכתב לפני תביעה על סך 150 אלף דולר, כן כן, אתם כבר יודעים ממי. למען האמת, כן קיימים מספר מקורות בהם ניתן להוריד את המשחק, ויש אפילו חנות באטסי שניתן לרכוש בה גרסא שלו על מחסנית משחק אמיתית של סופר נינטנדו כולל קופסא תואמת, אבל את המשחק המוגמר כבר לא נזכה לראות.
Super Mario 64 HD
כשמריו 64 יצא לשוק בשנת 1996, הוא שינה את כל כללי המשחק כשסימן רשמית את המעבר של משחקים מתקופת הדו מימד לתלת מימד. הוא זכור לאנשים בתור אחד ממשחקי המריו המשפיעים והאהובים ביותר, כך שכשמעריץ של הסדרה יצר רימייק שלו בגרפיקה תלת מימדית משופרת, לא מעט אנשים היו יותר ממאושרים לבדוק אותו.
למרות שלא היה מדובר במשחק השלם אלא רק באזור מסויים מתוך המשחק, הוא הפך לפופולארי בין ליילה, ובאותה מהירות גם קיבל מכתב תביעה רשמי מנינטנדו, כך שעכשיו אי אפשר למצוא אותו אפילו להורדה.
Streets of Rage Remake V5
שמונה שנים של עבודה השקיע סטודיו האינדי Bomber games, ביצירת רימייק למשחק הBeat em up המפורסם של סגה. חמש גרסאות מאוחר יותר הם הצליחו ליצור גרסא שעולה אפילו על המקור שלה – גרסא שמכילה לא פחות ממאה ושלושה שלבים, תשע עשרה דמויות ומעל לשישים אוייבים.
בזמן פיתוח המשחק הצוות הצליח להשיג אישור רשמי מסגה עבור הפרוייקט שלהם, אבל אז אותה סגה בדיוק גם שלחה להם מכתב תביעה. כנראה שמישהו שם בסגה לא היה ממש סגור על עצמו. בכל מקרה, Bomber Games נאלצו לוותר על הרימייק שלהם, אבל עדיין אפשר לאתר את ההורדה של המשחק די בקלות אם מחפשים בגוגל.
עוד משחק מעריצים שנסגר בגלל מסרים סותרים מהחברה המקורית הוא Metal Gear Remake שהיה אמור להיות חידוש תלת מימדי למטאל גיר המקורי משנת 1987. זה היה פרוייקט מעריצים שאפתני במיוחד, שהצליח לגייס את David Hayter המדובב המקורי של סוליד סנייק לעסק, ביחד עם מפתח מיוביסופט, אמן סאונד שעבד ב-Insane Games ומדובב מ-Fire Emblem.
בתחילת הדרך קונאמי גילו על הפרוייקט אבל נתנו לצוות הזה אור ירוק כל עוד כמובן ישאירו אותו בגדר מוצר חינמי. אבל ככל שהפיתוח שלו התקדם, קונאמי התחרטה ובסופו של דבר גרמה להפסקתו. השמועות טוענות שהמשחק היה כל כך מוצלח ושאפתני שהיה נראה יותר כמו משחק מסחרי ולא משחק מעריצים, מה שהלחיץ את קונאמי.
סבטה ס. היא מפתחת אתרים וגיימרית בנשמה, אתם מוזמנים לעקוב אחריה בערוץ היוטיוב שלה GameGems