Injustice, Tekken ונוספים מספקים עדנה מחודשת לז'אנר שכמעט נעלם לו מעולם הגיימינג המודרני
פעם, אי שם בתחילת שנות התשעים של המילניום הקודם, כשמרכזי הארקייד הציבוריים עוד היו אחת מצורות הבילוי הפופולריות ביותר בקרב ילדים ובני נוער 'גיקים' – משחקי המכות והקרבות נחשבו לאחד מהז׳אנרים הכי חזקים בתחום, עם היכולת להעניק לשני שחקנים או יותר הזדמנות להתחרות בינם לבין עצמם ולפרוק קצת עצבים, ושימוש ראשוני בתנועות ומראה של בני אדם ממשיים אשר נחשב מהפכני וחסר תקדים וסיפק יוקרה נוספת לכל הרעיון.
מאז ועד היום עברו הרבה שנים ועולם משחקי הוידאו השתנה ללא היכר, כאשר ז׳אנר הקרבות הפך לכזה שקורץ בעיקר לשחקנים מקצועיים ומומחים עם הרבה שנות נסיון, ומרגיש מעט פרימיטיבי או "ממוחזר" להרבה מהאחרים. מותגים כדוגמת Mortal Kombat ו-Street Fighter המשיכו להתקיים, אך הפופולריות שלהם והשפעתם דעכה משמעותית, כך היה נראה.
ואז הגיעה לה שנת 2017, שעדיין נמצאת בעיצומה, אבל כבר בשלב הזה מרגישה כמו רנסנס אמיתי עבור התחום, שאולי הגיע כתוצאה מצירוף מקרים בלבד – אך עשוי להיות בעל השפעה חיובית מוחשית על המשך הדרך.
כשסופרמן ובאטמן הולכים מכות, כולם נהנים
הסיפתח המדובר החל ממש לא מזמן, עם ההשקה של הכותר Injustice 2, בתור המשך לכותר פושר משנת 2013, אשר נוצר בידי אותו הסטודיו שהביא לנו את סדרת Mortal Kombat המגה-אלימה. ההחלטה לכלול מגוון מרשים של דמויות מוכרות יותר ופחות (הרבה פחות), לצד מערכת ששאבה השראה מעולם התפקידים עם חפצים שונים ושיפור נתוני הגיבורים לאורך זמן עשוי את שלהם, והמשחק זכה לציונים מכובדים מאוד מהמבקרים, שסייעו לו להפוך גם להצלחה מסחרית מסתמנת, וכנראה להבטיח את עתידו של המותג גם לעתיד.
עכשיו אנחנו רק מצפים לשמוע פרטים אודות גירסת ה-PC של המשחק, אשר בינתיים בלעדי לקונסולות העדכניות מסוני ומיקרוסופט – נקווה שזה יקרה במהירות ושהתוצר יהיה איכותי ובשל כבר בהתחלה, ולא רק אחרי הרבה טלאים ועדכונים כמו במקרה של הפרק האחרון בסדרת Mortal Kombat שנחת ב-Steam.
פסגה משולשת
זמן קצר אחרי Injustice 2 קיבלנו מתנה כפולה ואיכותית בהחלט בדמות ההשקה של Tekken 7 וההשקה של Guilty Gear Xrd REV 2 (שידרוג של Guilty Gear Xrd שהושק בסוף השנה שעברה), פרקים חדשים לסדרות מבוססות וותיקות, שסיפקו בדיוק את מה שהמעריצים קיוו, הן בהיבט המשחקיות והן בהיבט היכולות הטכניות – מה שזיכה את שניהם במעל ל-90 אחוזים של ביקורות חיוביות בחנות ה-Steam, בהתבסס על אלפי ביקורות לכל אחד.
מרשים בהחלט – בייחוד עבור המפתחת של Tekken 7, שעבורה זו הפעם הראשונה בהחלט שבה היא מביאה משחק לפלטפורמה זו.
כעת, כאילו כל זה לא הספיק – זכינו גם לגירסת PC עבור המשחק The King of Fighters 14, שהושק במקור ל-PlayStation 4 בסוף השנה שעברה והעביר בהצלחה רבה את הסדרה הדו-מימדית הנוסטלגית לתלת מימד מלא, ונהנה עתה גם הוא ממעל ל-84 אחוזים של ביקורות חיוביות מהשחקנים ב-Steam. ארבעה משחקי קרבות איכותיים וראויים בתוך פרק זמן של חודש אחד, זה בהחלט לא משהו ששומעים עליו בכל יום.
העתיד ורוד?
אם יש לכם עניין כלשהו במשחקי הקרבות, אתם כנראה כבר מודעים לעובדה שיש לכם מבחר בלתי מבוטל אשר זמין ממש עכשיו, אבל חדשות לא פחות טובות הן שהמבחר הזה עתיד להמשיך ולהתרחב ככל שנתקרב לסוף השנה, עם עוד כמה כותרים גדולים ובולטים שיהפכו זמינים לקהל גדול יותר: תחילה זה יהיה Killer Instinct של הדור החדש, אשר יקבל השקה חגיגי בפלטפורמת ה-Steam לאחר שנה שבה היה בלעדי רק לקונסולת ה-Xbox One ולחנות האפליקציות של מיקרוסופט בחלונות 10, ולאחר מכן יהיה זה Marvel Vs. Capcom: Infinite המתקרב שנראה פשוט מעולה בסרטוני המשחקיות החדשים שלו – ולבסוף יגיע גם Dragon Ball FighterZ שנחשף בתערוכת E3 בשבוע שעבר, שלעת עתה מרגיש כמו כותר הקרבות בעל הפוטנציאל הגדול ביותר מתוך כל אלו שהגיעו בעבר ועסקו בסדרת האנימה הפופולרית.
אנחנו יודעים שמבחר גדול מדי עלול לגרום למוצרים מסויימים ליפול בין הכסאות ולהיכשל בהשגת המטרות שלהם, ללא קשר לאיכות שהם מביאים עמם, אבל אנחנו רוצים להאמין שזה לא המקרה כאן – וששטף המשחקים הנוכחי יצליח להוכיח למפתחות ולמפיצות שהתחום הזה אינו גווע אלא דווקא מתפתח וצומח, ויביא ליצירה של עוד ועוד משחקים חדשים ומוצלחים. Tekken X Street Fighter המתעכב, כותר הקרבות המקוון ההמוני Absolver, Mortal Kombat חדש, Street Fighter חדש ומי יודע מה עוד – אנחנו ממתינים גם לכם בקוצר רוח.