הרצאות ופאנלים של שאלות ותשובות מבכירי תעשיית הגיימינג הרכיבו את הכנס של עמותת GameIS במסגרת הארוע DLD Tel Aviv
אם אתם עדיין לא מכירים את עמותת GameIS, כדאי שתכירו – העמותה פועלת ליצור קשרים ותעשיית משחקים משגשגת בישראל, תוך קידום המודעות לתעשיה בארץ. הכנס שכולכם זוכרים בוודאי הוא הכנס השנתי של GameIS, בו נוכחים דוברים מכל רחבי התעשיה בארץ ובעולם ומצועות הזדמנויות למפתחים להצליח בארץ וכמובן – בחו"ל.
הכנס שהעמותה הקימה הפעם היה צנוע מעט יותר, נמשך רק מספר שעות והיה קבוע לאולם אחד, אך אל תתנו לזה להטעות אתכם – הכנס שהתרחש ביום רביעי שבוע (ה-16.10) היה כנס חשוב ביותר מסוגו. הוא בהחלט יכול להיות אחת מאבני הדרך בהקמת תעשיית משחקים גדולה ומשגשגת בישראל.
הכנס נפתח במספר הודעות, כאשר החשובה בהן היא החברות של עמותת GameIS ב-IGDA, ההתאחדות העולמית למפתחי משחקים. עצם ההכרה של IGDA בעמותה והחברות של העמותה בהתאחדות מראה על כך שהתעשייה העולמית מתחילה להבין שבין כל הסטארט אפים הטכנולוגיים בישראל, גם למשחקים יש מקום. מיותר לציין שעצם החברות ב-GameIS ובעקיפין ב-IGDA תיתן למפתחים רבים גב עסקי ואפשרויות חסרות גבולות בעולם.
GameIS מצטרפת אל ה-igda |
בכנס הופיעו, דיברו והרצו בין היתר: שון ראיין, ראש מדור שותפות משחקים בפייסבוק; כריס דירינג, המנכ"ל לשעבר של פלייסטיישן אירופה ויועץ לחברות הייטק כיום; ננסי טלם, נשיאת Xbox Entertainment Studios; קית' בואיסקי, הנשיא לשעבר של Eidos Interactive; ג'ונאס נורברג, מנהל בכיר באולפני מיקרוסופט ומרצים אחרים, אשר ענו על שאלות רבות ועזרו למפתחים ואנשי התעשיה המקומית להבין את מיקומה של ישראל בעולם, שמשתפר מרגע לרגע אם לשפוט על פי דברי המרצים.
בהמולת הדיבורים והאנשים שהסתובבו ברחבת הכנס, הצלחנו לתפוס את כריס דירינג, המנכ"ל לשעבר של פלייסטיישן אירופה לראיון קצר:
ש: שלום כריס. בהרצאה שלך התקבל הרושם שאמרת "אל תעשו משחקי קונסולות אם אתם מפתחי אינדי", למה בעצם התכוונת?
ת: "אני חושב שאמרתי שכדאי לכם להיזהר אם אתם מתכוונים לעשות משחק יוקרתי, מושקע וחדש על הקונסולות. ישנם אגפים בתוך המפיצות בהן יכולות להיות הזדמנויות מעניינות למפתחי אינדי כמו למשל "Games On Kinect" במיקרוסופט, "Games On Move" ו-"Games On Vita" אצל סוני. כמובן שיש גם את פייסבוק, שאם תצליח לנצל את המעמד ההולך וגודל שלה מול הקונסולות, זה יכול להיות מעניין ליצור משחק שמתממשק איכשהו עם פייסבוק והקונסולות".
מתוך ההרצאה של כריס דירינג |
ש. אתה רואה את זה קורה בעתיד הקרוב?
ת: "אני חושב שהקונספט של משחקיות על פלטפורמות שונות בו זמנית, כמו למשל ב-Candy Crush, כמה משחקי MMO או משחקים נוספים שקצב הפריימים והגרפיקה לא מגבילה אותם יכולים להיות אפשריים בהחלט. אני חושב שזה יהיה מעניין ויעיל יותר לשים דגש על כוח העיבוד מבחינת האינטיליגנציה המלאכותית. כך אפשר להשיג יותר במשחק ולהפוך אותו למעניין וחדשני יותר לעומת המשחקים הכבדים שדורשים כוח עיבוד גרפי גבוה. כידוע, גרפיקה היא אחד האלמנטים שעולים הכי הרבה בתעשייה הזו, התעלמות מוחלטת היא מן הסתם לא אפשרות, אבל התמקדות באלמנטים אחרים יכולים להקל על התהליך היצירתי. מה שאני אומר הוא בעצם, הוא לא 'אל תעשו משחקי קונסולות', אלא תעשו את זה חכם – אין טעם ללכת בכיוון המשחקים היקרים, זה עולה המון כסף, כזה שכמעט בטוח אין לחברת משחקים ישראלית וכנראה שמדובר בכסף שלא יצליח להחזיר את ההשקעה. "
הכנס היווה כאמור, אבן דרך חשובה בבניית תעשיית משחקים משגשגת בישראל ואנחנו מאחלים בהצלחה לכל מפתחי המשחקים באשר הם.
דבריו של כריס דירינג השאירו עלינו רושם. מה אתם חושבים? שוק הקונסולות הוא הזדמנות מצוינת עבור כל מפתח משחקים או שמא באמת כדאי להיזהר? שתפו אותנו בתגובות!