הקאמבק הגדול לסדרת משחקי התפקידים ידרוש מכם הרבה זכרון דינאמי, מעבד עם לפחות ארבע ליבות וכרטיס גראפי בינוני וסביר
חודש מרץ 2017 כבר קיבע את מעמדו כחודש עמוס ומשמעותי מאוד בעולם המשחקים, תודות להשקתה הרשמית של קונסולת ה-Switch הייחודית מבית נינטנדו, אבל יש עוד כמה סיבות טובות לכך שהשבועות הקרובים יהיו מעניינים וחשובים עבור כל חובב גיימינג – כשהמרכזית שבהן מבחינתנו היא ההשקה של Mass Effect: Andromeda, שיהיה אחד מהכותרים הגדולים של חברת EA Games לשנה, וגם אחד מהכותרים הגדולים ביותר (או שאולי דווקא אחד המאכזבים ביותר?) באופן כללי.
הפרק הרביעי בסדרת משחקי הפעולה-תפקידים של BioWare יושק לקונסולות ה-Xbox One וה-PlayStation 4 ולמחשבים מבוססי חלונות ב-21 במרץ, 5 שנים (ושבועיים) אחרי Mass Effect 3 שסיים סאגה בדעות חלוקות ושלח את המותג למנוחה מוצדקת. Andromeda מתחיל לספר סיפור חדש בתקופת זמן שונה, ועשוי להיות סיפתח לטרילוגיה חדשה לגמרי = זאת בהנחה שיצליח להפוך להצלחה מסחרית ראויה כמו קודמיו, כמובן, כאשר על מנת להבטיח זאת אנחנו מקבלים מסע פרסום מקוון בלתי מבוטל שחושף לנו מגוון קטעי משחקיות ופרטים טכניים אודות מה שמצפה לנו.
בנוסף לזאת, אנחנו מקבלים כעת גם את דרישות החומרה הרשמיות לגרסת ה-PC של הכותר, שלא חושפות את כמות הפרטים המירבית אותה היינו מקווים לקבל, אך כן מעניקות לנו מסגרת כללית להבנת החומרה שהותאמה מבעוד מועד להפעלה סבירה שלו.
דרישות המינימום עבור Mass Effect: Andromeda מורכבות ממעבדי Core i5-3570 מרובע ליבות מודרני ועוצמתי למדי מבית אינטל או ממעבד FX-6350 וותיק יותר אך משושה ליבות של AMD, זכרון RAM של לא פחות מ-8 ג'יגה-בייט, נפח אחסון פנוי במערכת של לפחות 55 ג'יגה-בייט, מערכת הפעלה מסוג חלונות 7, חלונות 8.1 או חלונות 10 (כולן בגירסאות 64 ביט בלבד, כרגיל) וכרטיס מסך מדגם GeForce GTX 660 או מדגם Radeon HD 7850, שניהם עם 2 ג'יגה-בייט לפחות של זכרון גראפי מובנה ודומים מאוד למה שניתן למצוא במסגרת דרישות המינימום של רבים מהכותרים הבולטים בשוק שהושקו במהלך השנה האחרונה.
הדרישות המומלצות כוללות מעבד Core i7-4790 מרובע ליבות (עם HyperThreading) מבית אינטל או מעבד FX-8350 מתומן של AMD, זכרון RAM של לא פחות מ-16 ג'יגה-בייט, וכמו כן כרטיס מסך מדגם GeForce GTX 1060 של NVIDIA בגירסתו הבסיסית עם 3 ג'יגה-בייט של זכרון גראפי, או מדגם Radeon RX 480 של AMD בגירסתו הבסיסית גם כן, עם 4 ג'יגה-בייט של זכרון GDDR5.
הדרישות החומרתיות עבור המשחק החדש אינן יוצאות דופן ממה שהתרגלנו לראות עבור כותרי AAA מובילים בשוק ה-PC, אך אנחנו בהחלט מאוכזבים קלות מכך שב-EA Games לא השקיעו בפירוט נוסף של הגדרותיהם ל'מינימום' ול'מומלץ', כאשר לא ידוע לאיזו רזולוציה, לאיזה קצב ריצה ולאילו הגדרות גראפיות מכוון כל אחד מהמפרטים.
בהתבסס על הפירוט שקיבלנו בעבר במסגרת כותרים אחרים, אנחנו יכולים להעריך כי הגדרות המינימום אמורות לאפשר הפעלה של המשחק ברזולוציית 720p צנועה, בקצב של 30 פריימים בשנייה ובהגדרות גראפיות נמוכות או בינוניות, בעוד שהדרישות המומלצות אמורות להבטיח הרצה של הכותר בהגדרות גראפיות גבוהות, ברזולוציית 1080p ובקצב יעד של 60 פריימים בשנייה – אם כי זו הערכה שלנו בלבד, ולא נתונים מוצהרים רשמית כאמור.
כותרים קודמים של חברת EA שהתבססו על מנוע ה-Frostbite 3 הנהדר, בדומה ל-Mass Effect: Andromeda, הציגו רמת ביצועים לא רעה בכלל וליטוש ראוי בפלטפורמת ה-PC, ועל כן אנחנו מקווים ורוצים להאמין שגם היצירה החדשה של BioWare לא תתקל בבעיות מיוחדות בכל הנוגע ליכולות הטכניות שלה – אבל זה משהו שנוכל לגלות ולבחון רשמית רק בעוד כשבועיים וחצי, אז צפו לעדכונים בנושא בקרוב.
אתם מתכננים לרכוש את Mass Effect: Andromeda, או שתמתינו לפידבק מהמבקרים והשחקנים לפני שתגבשו דעה? שתפו אותנו.