סדרת המשחקים האהובה תהיה הבאה בתור לקרוא תיגר על השליטה הבלתי מעורערת של World of Warcraft?
בשנה שעברה הסתיימה לה המתנה לא פשוטה של קרוב לחמש שנים, בסופה קיבלנו הזדמנות לחזור פעם נוספת אל ממלכת Tamriel המרהיבה שיצרנו אנשיה של חברת Bethesda.
אנחנו מדברים כמובן על Skyrim, הכותר המרכזי החמישי בסדרת משחקי The Elder Scrolls הוותיקה שצוברת עוד ועוד פופולריות ככל השזמן עובר, מה שהמחיש טוב מאוד גם Skyrim שצבר מכירות של מעל ל-10 מיליון יחידות (!) בתוך כמה חודשים, שבר את שיאי הפופולריות של פלטפורמת ה-Steam וגם זכה במגוון רחב של תארי "משחק השנה 2011", על הדרך.
בהתחשב בהיסטוריה של סדרת המשחקים, לאחר דעיכתו של הפסטיבל סביב Skyrim ציפו לנו עוד מספר שנות המתנה בלתי מבוטל עד לבואו של הכותר הבא בסדרה (אם לא לוקחים בחשבון אי אילו חבילות הרחבה שיושקו עבור Skyrim, כמיטב המסורת), אך לפי דיווח חדש נראה כי הפעם המצב יהיה שונה – ב-Bethesda Softworks ובחברת האם ZeniMax Media עובדים כבר בימים אלו על גירסת אונליין המונית לסדרת המשחקים, שתחשף לכאורה כבר בעוד חודשיים.
הדיווח, שמגיע אלינו מהאתר tomshardware ואומת כביכול בידי שלושה מקורות שונים, יודע לספר כי המשחק מפותח בידי הסטודיו ZeniMax Online Studios שהוקם עוד בשנת 2007 בכדי להתמקד בפיתוח משחקי רשת המוניים (ולא בידי הסטודיו Bethesda Game Studios בראשותו של טוד האוורד, שאחראי על פיתוחם של הכותרים המרכזיים בסדרת ה-Elder Scrolls) ויתרחש כמילניום לפני המאורעות שב-Skyrim, במהלך מה שמכונה "העידן השני" (the second era) לפי היסטוריית עולם המשחק.
עוד נכתב כי השחקנים יוכלו ליצור לעצמם דמות לפי אחד מתוך שלושה גזעים, כל אחד מהם מזכיר חיה – אריה, דרקון וציפור טרף. גזע דמוי אריה וגזע דמוי דרקון קיימים גם במשחקים האחרים בסדרה, אך מהו גזע דמוי ציפור טרף והיכן נעלמו עוד מגוון גזעים שונים שמהווים חלק בלתי נפרד מעולם המשחק? את התשובות נגלה (אולי) בחודש מאי הקרוב, אז צפוי המשחק לזכות להכרזה רשמית, בדרך ל"הופעות בכורה" בתערוכת E3 השנתית ביוני ובכנס Quakecon 2012 באוגוסט.
Tamriel עשויה להפוך לעמוסה הרבה (הרבה) יותר בקרוב |
משחק התפקידים ההמוני World of Warcraft שהושק לפני קרוב לשמונה שנים הדגים את הפוטנציאל הכלכלי האדיר שטמון בז'אנר המשחקים הזה, ומאז ראינו מספר גדול של מפיצות ומפתחות משחקים מאמצות מגוון עולמות פנטזיה נודעים בתקווה לשחזר את ההצלחה העצומה של הכותר ההמוני מאת בליזארד – ונכשלות, ברובם המוחלט של המקרים.
האם לסדרת The Elder Scrolls יש את מה שצריך בכדי לרתק אל המרקע מיליוני שחקנים לחודשים ואף שנים, ולשכנע אותם לשלשל מדי חודש סכום דו ספרתי של דולרים עבור החוויה? נחיה ונראה.
אנחנו משוכנעים שהמשחקיות מגוף ראשון ועולם המשחק העצום שמתיימר לשאוב את השחקן אליו, שהפכו לסימן ההיכר של סדרת המשחקים, בהחלט יכולים להוות משב רוח רענן בתחום משחקי הרשת ההמוניים, אך הכל תלוי כמובן ברמת הביצוע עצמו.
שישכחו מתשלום חודשי…
אי אפשר להכין משחק רשת כמו כותרי ה- FPS שמשלמים חד פעמית כדי להנות?
לדעתי הם יצברו הרבה יותר פופולריות בשיטת מכירה כזאת ואז בטוח הם יעקפו את WOW.
אולי ירוויחו פחות מכל בן אדם, אבל הרבה יותר אנשים ישלמו עליו (למרות שאני לא יכול לדעת מראש מה יותר כלכלי- בכל מקרה יהיה יותר נחמד לצרכנים אם התשלום יהיה חד פעמי)
אם המשחק לא יפותח תחת הפיקוח של טוד
אני בהחלט חושש לאיכותו..
ל – 1
זה היה נחמד לצרכנים או לך? מאיפה אתה יודע שהצרכנים מעדיפים תשלום חד פעמי? יש מספיק משקים עם תשלום חודשי והולך להם ממש טוב.
ל-1
זה לא משנה מה הצרכנים מעדיפים… תשלום חודשי הרבה יותר רווחי לטווח הארור.
עובדה שמעל 8 מיליון שחקני WOW משלמים תשלום חודשי וגם קונים את המשחק וההרחבות שלו.
אתה באמת חושב שתשלום חד פעמי יכול לעקוף את הרווחים שהם הרוויחו בשמונה שנים שהמשחק פועל?
דבר שני, אם המשחק טוב, אנשים ישלמו עליו תשלום חודשי בכיף. ה-40-50 שקל האלה בחודש זה לא רציני בכלל.