הכותר החדש והמשובח בסדרת The Elder Scrolls זוכה למוד קינקט מרהיב
אביזר הקינקט (Kinect) החל את חייו בתור תוסף משחק מדליק לקונסולת ה-Xbox 360 מבית מיקרוסופט, אבל מהר מאוד הפך לתופעה של ממש בעולם הטכנולוגי כולו.
חיישניו הייחודיים והמתקדמים של המכשיר, שהפכו לפתע לזמינים לכל ובמחיר עממי למדי, הביאו להתהוותו של גל מודים והאקים שניצלו את יכולות החיישנים הללו בתחומי הרובוטיקה, המדע ואפילו הרפואה – היישומים "הבלתי רשמיים" הללו היו מרשימים ומוצלחים כל כך, עד שהם גרמו ליישומים הממשיים של הקינקט בתחום המשחקים להחוויר.
למרות זאת, עושה רושם שגם בתחום הגיימיניג יש לקינקט עוד הרבה מאוד פוטנציאל – כפי שמוכיח עתה מוד חובבני ומרשים במיוחד לכותר The Elder Scrolls V: Skyrim שהושק לפני כחודש לקולות אינספור שבחים מן השחקנים ומן המבקרים כאחד (ועל הדרך הפך גם למשחק הראשון שזוכה לביקורת אצלנו באתר).
המוד המדובר משלב את גירסת ה-PC של המשחק יחד עם האביזר של מיקרוסופט בעזרת תוכנת ה-FAAST (ר"ת Flexible Action and Articulated Skeleton Toolkit), שפותחה באוניברסיטת דרום קליפורניה ומאפשרת מיפוי של תנועות הגוף הנקלטות בקינקט למקשים ייעודיים. המוד משלב גם שימוש בתוכנה בשם VAC (ר"ת Voice Activated Control) שמאפשרת מיפוי פקודות קוליות למקשים – והתוצאה הסופית היא פשוט מדהימה, טובה לא פחות (ואולי אף יותר) מכל שימוש "רשמי" שנעשה בקינקט בתחום המשחקים.
אין ספק שחלק נכבד מהמשתמשים בכל זאת יעדיפו להיצמד לבקר או לעכבר ולמקלדת המוכרים והטובים שלהם מאשר להתנועע באי נוחות מול המסך ולנבוח פקודות באוזניה – אך אין ספק שמדובר בחוויה מיוחדת שמאפשרת לשחקן "להיטמע" בעולם המשחק ברמה שלא ראינו כמותה עד כה.
ללא הקדמות נוספות, הנה סרטון ההדגמה של המוד הנהדר:
מסתבר שזהו אינו מוד הקינקט הראשון של הצוות הזה – סרטונים של עוד מספר משחקים שעברו "מהפך קינקט" תוכלו למצוא כאן, לתשומת ליבם של מיקרוסופט ושותפותיה.