חברת Valve הצהירה כי לא זנחה את תחום פיתוח המשחקים – ומאותתת לנו על כך עם רכישה של סטודיו אינדי צעיר ושאפתני
עם כל הכבוד ליצירות כמו Left 4 Dead, Portal ואפילו Half-Life, חברת וואלב (Valve) מוכרת לכולנו בעשור האחרון בעיקר תודות ל-Steam, הפלטפורמה המצליחה שהביאה כמעט לבדה לרנסנס של עניין בשוק הגיימינג במחשבים האישיים, ואפשרה את יצירתם של אינספור כותרי אינדי מעולים אשר לא היה להם סיכוי להתקיים לפני המהפכה הדיגיטלית. האם יש סיכוי לשינוי, שיחזיר את המפתחת הוותיקה אל מרכז הבמה בכל הקשור ליצירת משחקים? מוזמנים לשפוט בעצמכם.
לאחר תהיות שעלו לאחרונה אודות עתידה של וואלב בפיתוח משחקים, בהתבסס על דשדוש ושתיקה בכל הנוגע לפיתוח פלטפורמת ה-SteamOS והמחשבים המיועדים להתבסס עליה והן בהתבסס על כך שהכותר הפומבי האחד והיחיד שנמצא בפיתוח בחברה הוא משחק הקלפים הדיגיטלי Artifact המבוסס על Dota 2, החליטו בוואלב להצהיר בצורה רשמית כי הם ממש לא זונחים את פיתוח המשחקים החדשים או את מערכת ההפעלה הייעודית שלהם, ועתידים להציע לא מעט הפתעות בעתיד הקרוב.
עכשיו, יתכן שאנחנו רואים את אחת ההפתעות המדוברות של וואלב – בדמות רכישה של מפתחת אינדי צעירה בשם Campo Santo, אשר תעבור לפעול תחתיה (עדיין באופן עצמאי, לעת עתה). Campo Santo מעסיקה כ-20 עובדים ונוסדה לפני כחמש שנים, כאשר הכותר הראשון והיחיד שלה עד כה היה משחק ההרפתקאה Firewatch, אשר הפך ללהיט בלתי מבוטל עם מכירות כוללות של יותר ממיליון יחידות ושבחים רבים מצד המבקרים.
האם רכישה זו, השלישית מסוגה בהיסטוריה של וואלב (רכשה רק צמד מפתחות אחרות בעבר, ואף נפרדה משתיהן בתוך זמן קצר יחסית), מאותת על כוונה ליצור יותר משחקים עלילתיים לשחקן יחיד במורד הדרך, במקום משחקים מקוונים ומרובי משתתפים המתפקדים בשיטת 'משחק כשירות, ולא כמוצר'? אנחנו נחזיק לכך אצבעות, גם אם זה ככל הנראה לא באמת מקרב אותנו ליום שבו אולי נזכה לראות את ההמשך עבור Half-Life 2.