אנשים חסרי פנים, שומרים אכזריים, חיות מתות, ילד אחד בחולצה אדומה – בואו להבין מה מתרחש בעולם האפל והבלתי צפוי של INSIDE, משחק אינדי שיהמם אתכם
אתם משחקים ילד קטן חסר פנים בחולצה אדומה. הילד בורח דרך יער אפל ומנסה להסתתר מהמשאיות והשומרים השונים שפזורים באזור. שני שומרים שיושבים במכונית תופסים את הצללית שלו חולפת על פני פנסי הרכב, ואחד מהם מתחיל לרדוף אחריו, מצליח לתפוס את הילד, ואז – חונק אותו למוות. אתם מתחילים מחדש, מגיעים קצת יותר רחוק, שם השומר לא מצליח לתפוס את הילד, אבל הכלב שלו כן, והכלב קורע אותו לגזרים.
כאן אתם מתחילים להבין שמשהו לא בסדר, שהעולם נטול המוסר שמתגלה לפניכם הוא לא רק מדכא, אלא מעוות וחולני. על מה האנשים האלו שומרים? מדוע הם אורבים לילד קטן ורוצחים אותו במקום? מי זה הילד, ומאיפה בעצם הוא בכלל בורח?
חלק מהתשובות לשאלות הללו תגלו, אולי, במהלך המסע שלכם ב-INSIDE, משחק פלטפורמה פאזלים דו מימדי מבית סטודיו Playdead, שאם אתם עוקבים אחר זירת משחקי האינדי, אתם כנראה מכירים בתור היוצרים של Limbo.
במסע הזה, הילד ייעבור בין אזורים שונים בהם ייתקל בלא מעט מכשולים ואוייבים מאיימים שינסו למנועו ממנו לברוח. עליכם מוטלת המשימה לעזור לו לפלס את דרכו בעולם הבלהות אליו נקלע, ולהגן עליו מפני המוות שאורב בכל פינה.
תצטרכו להבין כיצד לתפעל את הסביבות השונות אליהן תגיעו, לנצל לטובתכם כלים ויצורים חיים בהם תתקלו, וכן לתזמן את התנועה של הילד כדי להתחמק מאבטחה, או פשוט כדי לבצע קפיצה מוצלחת.
כל הפאזלים במשחק עשויים עם לא מעט מחשבה מאחוריהם, ומרגישים את זה. אין בו אף חידה מיותרת או משעממת, וגם רמת הקושי שלהן עשוייה בדיוק במידה הנכונה שבהחלט תגרום לכם לא פעם ולא פעמיים לעצור לרגע כדי לנסות להבין "מה אני יכול לעשות עכשיו עם הכלים שיש כאן", אבל מצד שני היא לא תגרום לכם תסכול. גם אם נתקעתם, אתם יודעים שהפתרון שם מול האף שלכם, ואתם רק צריכים לתפוס אותו, או לגלות לאיזה פרט בחדר לא שמתם לב.
בנוסף, הפאזלים מאוד מגוונים. בכל אזור שתגיעו אליו, תגלו שהמשחק ממשיך להפתיע אתכם בכל פעם מחדש, כך שלא תרגישו אף פעם שאתם עושים משהו שכבר עשיתם קודם. כמובן שאני נמנעת מלהראות לכם את הפאזלים המעניניים יותר, פשוט כי אני לא רוצה להרוס לכם את חווית הגילוי שלהם, כך שתצטרכו פשטו להאמין לי.
לאורך כל הדרך ילווה אתכם העולם התעשייתי המפוייח והמת שגרפית נראה פשוט נהדר. הסאונדטרק מינימלי, וברגעים קריטיים במשחק מתווספים אליו צלילי הנשימה הלחוצה של הילד.
אפילו מילה אחת לא תשמעו במהלכו. לא תמצאו בו קלטות אודיו או כתובות על הקיר. בצורה גאונית, INSIDE מצליח להעביר את השאלות הפילוסופיות שהוא מעלה ואת אווירת האימה רק באמצעות מה שתראו ותחוו במהלכו, לא משימה שהולכת ברגל כשאנו מדברים על משחק דו מימדי, שמציג פלטת צבעים די מוגבלת.
אמנם המשחק לא מאוד גרפי באלימות שהוא מציג, אבל כל סוגי המוות בו די אכזריים, וגרמו לי לפחות, להרגיש אי נוחות, מה שכנראה מסביר מדוע המשחק קיבל דירוג גילאים כל כך גבוה.
שווה לציין שלא מדובר במשחק ארוך במיוחד. INSIDE נמשך בין שלוש לחמש שעות. מצד שני, אם הוא היה ארוך יותר כנראה שזה היה פוגם בתוצאה הסופית שתשאיר אתכם כנראה בפה פעור.
אין כל ספק שזהו משחק הפלטפורמה הכי מורט עצבים שיצא לי לשחק בחיי. מספר הפעמים שהלב שלי נעצר כשידעתי שעשיתי תנועה לא נכונה או כשמישהו התחיל לרדוף אחרי, העלילה המטרידה שנחשפת לאט לאט, האווירה הקודרת והמאיימת ברקע, הפאזלים המתוחכמים שמנצלים את הפיזיקה המדהימה של העולם, כולם הופכים את INSIDE לחוויה שבאמת לא כדאי לכם לפספס.
סבטה ס. היא מפתחת אתרים וגיימרית בנשמה, אתם מוזמנים לעקוב אחריה בערוץ היוטיוב שלה GameGems