אדם שהחליט לשלם 1,300 דולר על מנת לקבל הזדמנות לשחק במשחק האינדי המלהיב לפני כולם מספק דיווחים פחות ורודים מהצפוי
בעוד ימים ספורים יגיח אל אוויר העולם משחק החקר-סימולציה-פעולה-הישרדות No Man's Sky, כשהוא מצוייד בקונספט מרשים שבמסגרתו יוצע לשחקנים מספר כמעט אינסופי של כוכבים וגלקסיות לחקור, כולם שונים זה מזה תודות למנגנון יצירה אקראית ייחודי. בפועל, יתכן שהתוצר הסופי של מעל לשלוש שנות פיתוח עשוי להתגלות כאכזבה, לפחות עבור חלק מהצרכנים.
אדם שעושה שימוש בכינוי Daymeeuhn חשף כי שילם סכום של לא פחות מ-1,300 דולר על מנת לרכוש דרך eBay גירסה סופית של המשחק אשר הגיעה אליו כעשרה ימים לפני מועד ההשקה הרשמי – והציע את רשמיו המפורטים ממה שראה וחווה לכל דורש.
אז איך מרגיש משחק האינדי המסקרן ביותר לשנת 2016 כולה? כנראה שאין דרך אחרת להציג זאת – אכזבה. Daymeeuhn סיפר כי הופתע מכמות גדולה של באגים ותקלות טכניות אשר ליוו אותו במהלך המשחק (ראוי לציין כי חלק מאלו עשויות להיחסך מהשחקנים שירכשו את המשחק באופן רשמי, תודות לטלאי 'Day One' במסגרת שיטה שהפכה לנפוצה מאוד בשוק הגיימינג המודרני), מגבלות מסויימות במשחקיות, ובעיקר מכך שהגיון כלכלת עולם המשחק לוקה בחסר, באופן שאיפשר לו להרוויח סכומי כסף רבים בזריזות, לשדרג את כלי הטיס שלו באופן מיטבי ולהשלים את המטרה העיקרית של המשחק – הגעה אל מרכז היקום, בתוך כשלושים שעות משחק בלבד.
השחקן טען כי לא ניסה לסיים את No Man's Sky במהירות הבזק, אלא התקדם באופן די סטנדרטי – כך שנראה כי שחקנים רבים עתידים לקבל זמן משחק דומה, במידה ולא ינסו להפיק באופן מכוון כל טיפה אחרונה מהפוטנציאל של היקום העצום.
סביר להניח כי ישנם שחקנים רבים שידעו להסתכל על הצדדים החיוביים והייחודיים של No Man's Sky, וכאלה שיסתפקו בהחלט ב'קמפיין' בן כמה עשרות שעות משחק (או לחילופין ימשיכו לחקור את העולם גם לאחר השלמת המשימה העיקרית, בדומה להרבה כותרי עולם פתוח אחרים) – אך במקביל כנראה שיהיו גם לא מעט צרכנים שיחוו רגשות דומים לאלו של Daymeeuhn: אחרי הכל 30 שעות משחק רחוקות שנות אור, תרתי משמע, מהצהרות על משחק שידרשו מאות ואפילו אלפי שעות על מנת לחקור ולמצות את כולו.
גודל האכזבה כגודל הציפייה, או שיש בכל זאת סיכוי להפתעה נעימה? ספרו לנו מה דעתכם בתגובות.