בחנו את ביצועי Indiana Jones החדש מבית Bethesda, משחק אשר רוצה לקדם את הגרפיקה הממוצעת של עולם המשחקים לרמה קצת מבהילה – כיצד כרטיסי המסך שלנו תמודדים עם האתגר?
אולפן Bethesda המפורסם של מיקרוסופט השיק חוויית משחק הרפתקאות ואקשן בגוף ראשון על בסיס מנוע ה-ID-Tech בו משתמש האולפן למשחקים דוגמת Doom אשר בעיקר ידוע בהתאמה שלו לחומרה מודרני. בשיתוף פעולה חלקי עם NVIDIA נולד אחד המשחקים עם הגרפיקה המרשימה ביותר של התקופה האחרונה, Indiana Jones and the Great Circle.
מדובר בהפקה רצינית למדי, עם אפקטים מתקדמים, פס-קול מושקע וכמובן יכולת טכנית מרשימה מאחורי הכל. בצד של משתמשי המחשב מדובר במשחק שנהנה מטכנולוגיות NVIDIA השונות אשר פגשנו בהשקת סדרת GeForce RTX 40 לפני כשנתיים ומאז הן רק משתפרות באיכותן.
שילוב הטכנולוגיות כולל את DLSS 3 בגרסה המודרנית יחד עם Raytracing ביכולת המושקעת וגם הכבדה ביותר שקיימת, מה שמתואר כ-Full Path Tracing, חישוב מקבילי מאוד כבד של קרני אור והצללה בזמן אמת. נגיד זאת כבר עתה – שימוש בהגדרות המירביות במשחק Indiana Jones החדש משאיר כל כרטיס מסך שקיים היום על הברכיים, אפילו GeForce RTX 4090 האימתני ואפילו ברזולוציה מתונה כמו 2560X1440.
הקמנו עמדת בדיקה שכוללת מעבד Ryzen 7 7800X3D זריז על בסיס X670E יחד עם 32GB של זיכרון במהירות DDR5-6000 CL30 והתחלנו לבדוק חומרה עם שלל ההגדרות שזמינות עבורנו. חשוב לנו להדגיש כי זה נעשה בטלאי האחרון נכון לזמן עליית סקירה זאת, כך שהמצב מעט טוב יותר מאז צאת המשחק מוקדם יותר החודש.
ברזולוציית 2560X1440 עם סט ההגדרות Supreme שהוא הגבוה ביותר, יחד עם עקיבת-קרניים בהגדרות מלאות, ראינו את ה-GeForce RTX 4090 נשנק ונחנק לבקשות העיבוד הכבדות כאשר ללא שימוש בטכנולוגיית DLSS 3 או Frame Generation אפילו לא הצלחנו להגיע ל-60 פריימים לשניה, אלא כ-51 בלבד. "אמינות" הגרפיקה במשחק הזה גבוהה מאוד, ורואים שנעשה הרבה מאמץ להביא ריאליזם לשחקנים, אם כי הביצועים בהגדרות המירביות מחכות רק לכרטיסי המסך שיושקו בעתיד.
ההגדרות הגרפיות במשחק מאפשרות לנו להתעסק עם כל תכונה מתקדמת שיכולות מיקרוסופט ו-NVIDIA להטמיע במשחק שכזה, כאשר מנוע ה-ID-Tech עליו מבוסס המשחק רץ על בסיס Vulkan ולא DirectX. אלו חדשות טובות אגב למי שמתכנן להינות מהמשחק בפלטפורמות שאינן מבוססות על Windows.
כאמור, תמצאו כאן את תכונת ה-Frame Generation של NVIDIA אשר הושקה עם כרטיסי המסך מסדרת GeForce RTX 40 לצד תכונות כמו DLSS 3 לשיפור הביצועים בשימוש רזולוציה פנימית נמוכה יותר (או לחלופין DLAA אשר משתמש ברזולוציה טבעית ורק משפר את איכות התמונה בתמורה למעט ביצועים).
ישנן 4 הגדרות שונות לעקיבת קרניים, Raytracing. האחת היא כמובן ללא, בה תקבלו ביצועים מכובדים עם רוב כרטיסי המסך המתקדמים כיום. האפשרות השניה היא Medium Raytracing שכוללת את מה שרואים בכותר טיפוסי שמתהדר בעקיבת קרניים, עם עקיבה ברזולוציה בינונית וחישובים גסים יותר בנוגע לאיכות התמונה.
שלא טעו, גם שימוש ב-Medium Raytracing הוא רכיב כבד למדי על כרטיסי מסך מתקדמים. בהגדרות תצוגה גבוהות ובשימוש בסט עקיבת הקרניים הזה, אנחנו יושבים על כ-84 פריימים לשניה בלבד עם GeForce RTX 4090, וזה קורה ברזולוציית 2560X1440 המתונה יחסית. מדובר על ירידה מ-137 פריימים לשניה ממצב נטול עקיבת קרניים:
במצב כזה ההצלחה פחות מציאותית אבל המשחק עדיין נראה מדהים. עליה לכ-137 פריימים לשניה עם RTX 4090 מאפשרות לנו גם להדליק Frame Generation ללא חשש ולזנק לאיזור 200.
חשוב לנו לציין לטובה את הדבקות של Bethesda וספציפית צוות MachineGames שמאחורי המשחק הזה ומנוע ה-ID-Tech על כך שהם מאפשרים למשתמשי קצה להינות מנתוני ביצועים בזמן אמת בדרגות שונות במשחק. אפשר רק פריימים לשניה, אפשר את זה עם עוד טיפה נתונים ואפשר כמו שאתם רואים בתמונה למעלה מידע מלא על הכל, אפילו כולל גרסאות דרייברים. מאוד מרשים.
סט ההגדרות עצמו במשחק מעט משעשע עם השמות שנתנו לדרגות השונות כאשר יש Low, Medium, high, Ultra, Very Ultra ו-Supreme. עוד לא ראינו Very Ultra. חשוב לציין שאף אחד מסט ההגדרות הללו לא מדליק את אפשרויות ה-Raytracing, הן נשארות כבויות עד להדלקה ידנית, שזה דבר נהדר לאלו שמשתמשים בחומרה שאינה מכילה יכולת התמודדות טובה עם הטכנולוגיה.
בהגדרות Very Ultra, שהן רמה אחת מתחת ל-Supreme הקשוח, אפשר לראות ש-Indiana Jones החדש רץ יחסית בקלות על חומרה מתקדמת, בעיקר בשימוש ב-Frame Generation. תוהים לעצמכם למה אין כאן כרטיסי מסך בעלי 8GB של זיכרון גרפי? ובכן, פשוט כי אין שום אפשרות להשיג יציבות במשחק עם נפח זיכרון גרפי נמוך שכזה. לא עם הגדרות Very Ultra.
זה אומר ש-RTX 4060 ו-RTX 4060 Ti בעלי 8GB חייבים להשתמש בסט הגדרות נמוך יותר פשוט בשביל היכולת להפעיל את המשחק בצורה תקינה. מה שמעניין הוא שאפילו ללא עקיבת קרניים, כרטיסי מסך מתקדמים לא בדיוק מריצים את המשחק הזה בקלות, כאשר אפילו ה-GeForce RTX 4070 Ti SUPER לא משיג 120 פריימים לשניה ברזולוציית 2560X1440 ללא עזרת Frame Generation.
ככה הביצועים נראים בסט ההגדרות השפוי יותר שהוא High, אשר עדיין מעניק איכות תמונה מאוד עשירה. בחנו את כרטיסי המסך של NVIDIA עם וללא שימוש ב-Frame Generation לדגמים הנתמכים, והוספנו גם את GeForce RTX 3060 12GB מלמטה, בשביל להעניק תוצאה ברזולוציית 2560X1440 ולהראות כיצד דגם נראה כאשר מעניקים לו יותר זיכרון גרפי. אנו מקווים שלא להפגש יותר עם כרטיסי אמצע שוק שמכילים פחות מ-12GB של זיכרון גרפי.
לגבי הפעלת Frame Generation – ההמלצה שלנו נותרת כפי שהייתה בעבר בנוגע לאיכות התמונה שמקבלים:
- לא נמליץ כלל להפעיל את הטכנולוגיה מתחת ל-50 פריימים לשניה
- נמליץ חלקית להפעיל אותה בכ-60 פריימים לשניה, יש לבחון את איכות התמונה
- נמליץ בחום להפעיל אותה בכ-90 פריימים לשניה ויותר
חשוב לזכור, ככל שיש יותר פריימים לשניה לעבוד איתם, כך איכות האפקט תשתפר משמעותית שכן היא נשענת על ההבדלים בין פריים אחד לפריים הבא. ההמלצות הן כמובן לפני הפעלת הטכנולוגיה, כביצועי בסיס.
אנו שוקלים להכניס את Indiana Jones החדש לסבב המשחקים בהם נשתמש עבור בחינות כרטיסי המסך של 2025 בשל התכונות הויזואליות, השימוש במנוע שבאופן מרענן הוא לא Unreal Engine ובאופן כללי הרקע הטכני המושקע שיש למשחק הזה.
אנחנו רואים שעל אף שאין להם תמיכה ב-Frame Generation כלל, ויכולות עקיבת הקרניים שלהם מאוד חלשות, גם כרטיסי Radeon של AMD יכולים להביא עם הכוכביות הללו ביצועים בריאים, ולכן אנחנו רואים לנכון להכשיר את הכותר הזה ככותר שמתאים לכולם. אמנם, כמשחק בשיתוף פעולה עם NVIDIA ואחד שכן תומך בכל הדברים החדשים ש-NVIDIA מציעה, זה לא פייט. זה כותר שעבורו כן תרצו להשתמש בכרטיס GeForce אם אפשר.
לא הבנתי למה לא הכנסתם להשוואה את 7900XTX
סליחה ראיתי שיש סורי