שני משחקי ה-Battle Royale הגדולים ביותר בשוק ממשיכים במירוץ אחר כתר הפופולריות המקוונת
שנת 2017 היא תקופה שתיזכר בעולם הגיימינג בראש ובראשונה בסימן המשחק PlayerUnknown's Battlegrounds, אשר צץ לו משום מקום והפך לסיפור הצלחה היסטורי והיסטרי בתוך כמה חודשים בלבד – אבל זה ממש לא אומר שאין לו מתחרים אשר נושפים בעורפו, וחולמים על לתפוס את מקומו בתור הדבר הכי חם והכי מדובר בתחום.
אחד מאותם מתחרים יומרניים הוא Fortnite מבית חברת Epic Games, או ליתר דיוק מצב המשחק המקוון החינמי שהושק עבורו חודשים ספורים לאחר הגעתו של PUBG, תחת השם Fortnite Battle Royale – שצומח בקצב מדהים בתקופה האחרונה בתור אלטרנטיבה מלוטשת וידידותית יותר שכולל את אותו סגנון מרענן וממכר.
אחרי הכרזה על כך ש-45 מיליון שחקנים ברחבי העולם נרשמו והורידו את מצב ה-Battle Royale של Fortnite במהלך החודש שעבר, הגיעה קריסת השרתים הגדולה – שהפכה למעין אירוע חמוץ-מתוק עבור היוצרים, משום שהגיעה במסגרת כמות שיא של 3.4 מיליון שחקנים שניסו להתבסס על השרתים ולשחק במקביל.
נתון ענקי זה מתעלה, טכנית, על 3.2 מיליון שחקנים ששיחקו בו זמנית ב-PUBG – מספר שיא של כל הזמנים בפלטפורמת ה-Steam, כזכור. Fortnite אינו מתבסס על Steam אלא על פלטפורמת הרשת המתחרה של Epic Games ועל כן אינו עוקף אותו באופן רשמי, אך האם מדובר כאן בעוד הדגמה של מצב שבו הגולם התעלה מעל יוצרו? כן ולא.
כאשר מסתכלים רק על הנתונים הזמינים באופן פומבי, נראה כי Fortnite אכן זכה למספר גבוה יותר של שחקנים רשומים בכלליות, וגם למספר גבוה יותר של שחקנים פעילים בו-זמנית – אך ראוי לזכור כי הנתונים של Fortnite בהקשר לגישה במקביל לשרתי החברה מתייחסים הן למצב ה-Battle Royale החינמי והן למשחק הבסיס שנמכר בתשלום, ולגירסאות שקיימות במחשבים האישיים וגם בקונסולות ה-PlayStation 4 וה-Xbox One. זאת בהשוואה לנתונים של PUBG שהוא משחק שאינו חינמי ובמסגרת פלטפורמת Steam במחשבים האישיים בלבד, ללא תוספת השחקנים שנהנים מהמשחקים לאחר השקתו לקונסולות ה-Xbox One בסוף השנה שעברה.
אילו היו לנו נתונים עבור PUBG מגירסת הקונסולה – יתכן מאוד שתמונת המצב הייתה מתהפכת לפתע ומספר השחקנים בו-זמנית של הכותר היה עולה מעל Fortnite, אך כרגע אין לנו גישה למספרים אלו. מצד שני, ראוי להזכיר כי את הזינוק הגדול קדימה רשם PUBG רק לאחר השקתו הרשמית בסין, זאת בעוד ש-Fortnite עדיין נמצא בשלבי הכנה והתאמה לקראת הנחיתה במדינת הענק – כאשר מאחוריו ניצב מינוף של חברת הענק המקומית Tencent, אשר רכשה 40 אחוזים מ-Epic Games לפני כחצי עשור. במילים אחרות, יתכן כי למצב ה-Battle Royale של Fortnite יש פוטנציאל להכפלת הנתונים המספריים שלו בעתיד הלא רחוק, בזכות השווקים הצומחים במהירות במזרח הרחוק.
ניתן להמשיך לחפש עוד הרבה נקודות עניין במסגרת הנתונים והסטטיסטיקות שקיימות אצלנו, אך בסופו של דבר לא ניתן להימנע מהמסקנה כי מדובר כאן בשני סיפורי הצלחה גדולים מאוד, כל אחד בגישתו ובשיטתו, שמסבים הרבה אושר ליוצריהם וככל הנראה גם לקהל השחקנים אשר ממשיך לחזור ולשחק למרות תלונות כאלו ואחרות על רמאויות, מגבלות טכניות וכדומה. מי מהם יהיה המנצח של שנת 2018? נחיה ונראה.
האם אתם משתייכים אל מחנה PUGB, מחנה Fortnite – או מחנה אלו שנמאס להם כבר לשמוע על Battle Royale בכל תצורותיו? בואו לספר בתגובות.