יצאנו לסיבוב בעולם הפוסט-אפוקליפטי החדש והעצום שיצרה עבורנו בתסדה, במטרה להבין האם הוא באמת מצליח למלא את הנעליים המפוארות שהשאיר קודמו
חמש שנים עברו מאז ביקרנו בפעם האחרונה בשממה, ולא הרבה השתנה. בעלי חיים מוטנטיים עדיין שורצים בכל פינה, שודדי דרכים רק מחכים שתעברו ליד כדי לרצוח אתכם בדם קר, קבוצות שונות מנסות לכפות את האג'נדה שלהן, ובני האדם הרגילים, רק מנסים לשרוד ביישובים המעטים שנותרו. אבל למרות שהגענו למקום כל כך מוכר, זה לא אומר שזה לא כיף לחקור עוד צד חדש של גרסת הארה"ב של Fallout, משחק יריות משולב משחק תפקידים שהפעם עלילתו מתרחשת באזור המבוסס על בוסטון.
אתם משחקים את אחד השורדים של כספת מספר 111, מקלט תת קרקעי שנבנה על ידי הממשלה על מנת להציל אזרחים מההפצצה האטומית שהחריבה את ארה"ב. ובפעם הראשונה אנו זוכים לחוות מעט את החיים שלפני ההפצצה, רגע לפני שזו משנה את העולם לתמיד. הגיבור או הגיבורה לבחירתכם, מתעוררים בנסיבות מסתוריות כמאתיים שנה לאחר מכן, ויוצאים לשממה כדי למצוא את בנם התינוק שנעלם מהכספת. העלילה רק הולכת ומסתבכת כשאתם מתחילים להתוודע לארגונים השונים שפועלים ברקע, ותצטרכו לבצע בחירות שונות שישפיעו על הסוף שתקבלו.
בשינוי מהמשחקים הקודמים, כעת לגיבור שלכם יש דיבוב. כיוון שזה מסוג המשחקים שמנסים לגרום לכם להרגיש שאתם משחקים את עצמכם, העובדה שיש לדמות קול מרגישה קצת מוזר. בהחלטה נוספת שנויה במחלוקת, נעשה שינוי גם בשיטת התשובות, כשהמשפטים השלמים הפכו לגלגל בחירה שבו ארבע אפשרויות בנות מילה או שתיים.
העלילה, או סתם יצר הסקרנות, ישלחו אתכם לחקור את העולם הענקי שבחוץ, והוא עשוי בצורה כל כך אמינה ומרתקת שתגרום לכם לרצות לבדוק כל פינה. בדרך תגלו מאות משימות צד, מקומות ואנשים מעניינים, אתגרים בדמות אוייבים אכזריים שמחזיקים בציוד מיוחד. למעשה, יש בו כל כך הרבה הסחות דעת שלא פעם בדרכי לבצע קווסט כלשהו לא יכולתי שלא לעצור לחקור כל בית או מפעל או בי"ס שמצאתי בדרך, עד שכבר שכחתי לאן בעצם התכוונתי ללכת. העובדה שהעולם כל כך מעניין קצת מפצה על לא מעט סיידקווסטים שנכתבו בצורה עצלנית, שכל מטרתם היא ללכת להביא איזה חפץ או לנקות מקום מאוייבים ללא שום סיפור רקע מעניין מאחוריו.
החקירה שלכם תתגמל אתכם בלא מעט רגעי אקשן והרגשת מתח, כשאתם מגיעים למקום חדש ולא יודעים איזה יצור יצוץ לכם עכשיו ומאיפה, והרגשת הסיפוק כשאתם מצליחים להביס אותו ולמצוא ציוד מתקדם יותר או סתם במקרה לגלות שיש במקום קווסט ועלילה מאחוריו. האוייבים במשחק מלחיצים, מבחינת מראה, צליל והתנהגות, כך שגם עם הנשק המתקדם ביותר, וגם אם אתם בתוך אחת מחליפות ה-Power Suit שמרגישות כמו טנק, תרגישו פגיעים כשאיזה Deathclaw אימתני יתגנב מאחוריכם.
מערכת הירי שופרה פלאים, גם אם היא עדיין לא שיא השלמות, כך שחלקכם אולי יוותרו על השימוש ב-VATS, המערכת שנותנת לכם לבחור באיזה חלק גוף של האויבי לפגוע. אבל לדעתי אין באמת סיבה לעשות את זה, ולו לשם הרגעים המגניבים בהם אתם רואים את האוייב מת ב-Slow Motion. כעת VATS לא עוצר את הזמן לגמרי, אלא רק מאט אותו, כך שהלחץ של הקרב עדיין שם. בנוסף הוא גם נותן לכם לבחור מתי להוציא לפועל מתקפת Critical שיכולה לא פעם להוציא אתכם ממצבים קשים.
מבחר הנשקים במשחק מגוון מאוד, ונותן לכם לבחור בעצמכם את סגנון הלחימה החביב עליכם, בין אם אתם מעדיפים לירות לאוייבים בראש מרחוק, או להשתמש במחבט ולהכות בהם מקרוב. מערכת חדשה ומצויינת של קראפטינג מאפשרת לכם לנצל את כל אותם החפצים היומיומיים שפזורים במשחק, כמו מאווררים, בקבוקים ופחיות כדי להשתמש בחומרים מהם הם בנויים ולשנות ולשדרג את כלי הנשק וחלקי השריון שלכם בעשרות דרכים שונות. עמדות שונות של בישול וציוד מעבדה יאפשרו לכם גם לבשל מזון ואפילו לייצר סמים.
דרך נוספת לחזק את עצמם היא מערכת ה-Perks. כשאתם עולים רמה, תקבלו נקודה אחת אותה תוכלו לבזבז על מנת לקבל בונוסים או יכולות מיוחדות שיעזרו לכם במשחק. המערכת הזאת פושטה מהמשחקים הקודמים בסדרה, כך שכנראה שחובבי הסדרה השרופים ביותר לא יקבלו את הצעד הזה בהבנה. עדיין היא מספקת מספיק דרכים להתאים את הדמות לסגנון שלכם. בין אם אתם מעדיפים לפתור בעיות בדרכי שלום ולשכנע את האוייבים שלכם לעזוב אתכם בשקט, לבין לפתוח יכולת לפרוץ לרובוטים ולתכנת אותם מחדש ועוד.
במהלך המשחק תפגשו גם לא מעט דמויות שתוכלנה להפוך לשותפים שלכם למסע. ולמרות שלכל אחת אופי ייחודי והעובדה שיש אפשרות לפתח איתם קשר מיוחד, בחרתי לוותר על השימוש בהם. לצערי בגלל תכנות לקוי הם מתנהגים כמו טמבלים. הם חוסמים דלתות, נתקעים מאחורי חפצים, רצים לעבר מוקשים, מתקיפים אוייבים שרציתם להמנע מהם.. בקיצור, יש הרבה מה לתקן שם.
וכשתרצו להרגע מעט מכל ההרס והאקשן, למשחק נוספה מערכת בנייה שבעזרתה תוכלו לבנות יישובים שלמים משלכם ולצפות בהם גדלים ומתמלאים באנשים. כמו במקרה של מערכת הקראפטינג, גם המערכת הזאת מנצלת כל מוצר שתמצאו פזור בעולם שממנו תפיקו את החומרים לבנייה. ללא ספק יהיו אנשים שמערכת הבנייה תעסיק אותם שעות על גבי שעות. אבל מי שלא בעניין, ישמח לדעת שאין ממש חובה לעסוק בה. אבל למי שכן ירצה לשקוע בה, יגלה שלמרות שהמערכת הזאת יחסית נוחה, היא לא מספקת לכם מספיק הסברים. מזל שיש אינטרנט, אבל חבל שהמשחק לא עושה עבודה טובה בלהסביר את המשחקיות של עצמו.
גרפית, העולם הפוסט אפוקלפטי נראה טוב יותר מאי פעם. כן, קצת אירוני כשמדובר בעולם מת, אבל ללא ספק פלטת הצבעים החדשה גורמת לו להראות הרבה יותר חי מ-Fallout 3 שכולו היה על טהרת החום והאפור. בנוסף, במשחק מזג אוויר מתחלף שתורם מאוד לאווירת העולם, כך שתזכו לחוות יום שמשי לצד ימים סוערים של רעל רדיואקטיבי שגורם להרעלת קרינה.
לצערנו החידושים הללו קצת פסחו על המודלים של האנשים במשחק שחלקם נראים פשוט מכוערים, וחלק מהטקסטורות שנעשו באיכות ירודה. אבל היי, בשביל זה יש מודים, אם אתם משחקים על מחשב בכל אופן.
ומבחינה טכנית, בלתי אפשרי לקבל משחק חדש של בתסדה ללא באגים, ובהחלט יש כאלו במשחק. הוא קורס בצורה אקראית, וכנראה שתתקלו פה ושם במחזות משונים. בכנות, לא ממש יצא לי להתקבל בבעיות רציניות מדי, כך שאין לכם כל כך מה לדאוג: זה בהחלט לא Batman: Arkham Knight. אבל בעיה אחרת ומציקה למדי היא זמני הטעינה של המשחק. בכל כניסה לבית, שימוש ב-Fast Travel או סתם טעינה של שמירה תתקלו במסכי טעינה, שיכולים להגיע לדקה שלמה. הגיע הזמן לפתח מנוע חדש בתסדה!
אז Fallout 4 הוא בהחלט לא משחק מושלם. הוא מרגיש לא מעט כמו הדור הבא של Fallout 3 אבל לא ממש מנסה להמציא את הנוסחה מחדש. עדיין, מדובר במשחק ממכר קשות. העולם שלו כל כך מעניין שלא תוכלו שלא לחקור כל פינה שלו. ומאות המשימות הצדדיות לצד העלילה הראשית יספקו לכם עשרות שעות משחק. אז עדיין, על כל בעיותיו, הוא עדיין ללא ספק עשוי מהחומר של 'משחק השנה'.
סבטה ס. היא מפתחת אתרים וגיימרית בנשמה, אתם מוזמנים לעקוב אחריה בערוץ היוטיוב שלה GameGems
מלא באגים אבל לא מצליח לעזוב אותו!
ואם מותקן על SSD זמני הטעינה הם כמה שניות.
בונגו בונגו בונגו!
בולשיט!!!!!
עדיין לא חוויתי קריסה אחת!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
על SSD המשחק רץ _ (ואמת, בפתיחת דלתותשדורשות טעינה של מפה מרגישים שמן הטעינה ארון יותר).
והבאג היחיד שנתקלתי (אם ראוי לקרוא לכזה דבר באג), זה כשאני מסתובב במקוקם, ואז אם הייתה איזו דמות שחיסלתי, היא פתאום התחברה לסולם או למדרגה וכאילו מנסה להשתחרר ממנה…. ועושה רעש כזה….: קקררררקקררקקקררקר…
חוץ מזה……………… לא ראיתי כלום!
נ.ב.
אולי כי איני מתעסק יותר ב SCAVENGIN ועדיין לא נוגע בעלילה
vault זה תרגום ישיר לכספת אבל אני חושב שזה יותר בכיוון של מקלט
משחק בהחלט מעולה והבגים היותר משמעותיים הם האפשרות להכפלת כסף ולקיחת ציוד חינם מהסוחרים.
(ברגע שמגלים את האפשרות זה די מפתה להשתמש בזה)
קונים תחמושת כלשהי מעל 25 כדורים. מחזירים אחד, ואז מחזירים הכל.
תראו שהכל חזר אליו ועדיין נשאר אצלכם אחד. שמנסים לקנות את הכדורים שוב ושוב זה מכפיל את עצמו וגם את הכסף (אתם מקבלים)
ואז אפשר "לקנות" את כל מה שיש אצל הסוחר..
בתאכלס של התאכלס…. די מאכזב, המגמה הזאת שלהם שהתחילה (בתאכלס של התאכלס) עם סקייריים; עולם מרשים שבנוי יפה וחביב לקונסולות, מרגיש פשוט כמו תצוגת אופנה. עלילה חצי כוח, מערכת עליית רמות מעיקה (שסתם "מכריחה" לחפור את המשחק) שבעיניי עדיפה כבר המערכת של סקיירים (אם כמה שהיא לא מתאימה לכאן) הרבה רעיונות מאוד לא מקוריים ומשחקיות שפשוט חוזרת על עצמה הרבה יותר מדי וסתם גורמת לביזבוז זמן מוחלט בעולם שללא ספק בנוי יוצא מן הכלל… אבל זה פשוט לא מרגיש נכון… יש אומנם כמה "סיפורים" או עלילות צד ודמויות מאוד מבדרות אבל זה עדיין מרגיש, במילים יפות, שוב, כמו תצוגת אופנה אחת גדולה – בשביל משחק דמוי RPG שמאפשר לרוץ בעולם גדול ולירות בדברים בלי הרבה תכלית אני מעדיף את בורדרלנדס…. בקיצור – אכזבה; 6/10.
כן אוסיף שאין ספק שעולם המשחק כל כך אטמוספרי שפעם אחרונה שממש הרגשתי "טמוע" ככה במשחק הייתה עם סטולקר. אין ספק שהמשחק יגרום להתמכרות קלה לתקופה אבל איבדתי עניין שם מאוד מהר מבחינת עלילה וגיימפליי – לא מספיק מאתגר (אולי מלבד מצב סורבייבל) ולא מספיק מגוון או מאוזן מבחינת סגננות משחק לעומת הקודמים, משהו שם פשוט מרגיש לא שלם – ואת זה אני אומר בתור חובב ותיק של הסדרה. אה, וכל העניין של "חומה ומגדל" שנכנס שם לא תורם לכלום ומרגיש כמו פיצ'ר מיותר לגמרי שכנראה אחד המפתחים שמאוד אוהב סימס לא היה מוכן לוותר עליו (ומילא זה היה קצת מעניין – אי אפשר לבנות עיירה רצינית ואז לשלח עליה עדר של דט'קלו בלי שימוש בפקודות – באסה =\)
שיואו…. SILVERFOX……. הוצאת לי את המילים מהפה!