ענקית המשחקים Activision Blizzard מאבדת דמות מפתח נוספת – ג'ף קפלן, בעל היסטוריה עשירה בחברה ומי שהיה אחראי על Overwatch מאז צאתו ועד כה, הודיע רשמית על כך שסיים את תפקידו במערך
סטודיו המשחקים הגדול Blizzard, או בשמו המלא Activision Blizzard מאז המיזוג עם ענקית אחרת, מאבד דמות מפתח נוספת בחברה וכך ממשיך רצף של עזיבת דמויות מפתח שהפכו את Blizzard למה שהיא במרוצת השנים.
ג'ף קפלן הוא זה שעמד בראש צוות הפיתוח של משחק היריות המצליח Overwatch עוד מאז שהתחיל כקונספט למשחק אחר לגמרי בעל שם הקוד Titan. ג'ף הוא מפתח מאוד מעורב עם קהילת Overwatch ושחקני משחקי Blizzard ככלל. כאשר בימים אלו שוקדת החברה על הפקת משחק המשך, מודיע במפתיע ג'ף כי הוא עוזב את Blizzard. הסיבות לכך עדיין לא ידועות, אך שחקנים רבים שמצפים למשחק המשך איכותי מרגישים כאילו יש סיבות טובות לחשוש.
ג'ף התחיל את דרכו בצוות World of Warcraft עוד הרבה לפני שהמשחק יצא, ומשם התקדם לתפקידים בכירים יותר במשך כמעט שני העשורים שלו ב-Blizzard עד שהגיע לתפקיד סגן נשיא החברה. ג'ף דה-פקטו נחשב לשני בפיקוד אחרי ג'י אלן בראק, מנכ"ל החברה.
עזיבתו של ג'ף את Blizzard היא חלק מרצף עזיבות יחסית גדול לאחרונה. מייסד ומנכ"ל החברה מייק מורהיים עשה זאת ב-2018 ואחרים ראשי צוותים ואנשי מפתח נוספים נוטשים את החברה ועוברים לפרוייקטים משלהם. אלו שמעורבים בהסטוריית החברה זוכרים את עזיבתו של כריס מטזן, אחד מאנשי המפתח של World of Warcraft וחבר צוות בעל השפעה יצירתית אדירה על Diablo 2. כריס עזב את Blizzard כתוצאה מלחץ נפשי ופיזי חסר רסן להגיע ליעדים שאפתניים בזמן עם צוות המשחק.
מאז שכריס עזב ב-2016 ראינו את ראשי Hearthstone (בניהם בן ברוד, שעמד בראש הפרויקט) אומרים להתראות, וגם מפתחים נוספים מכל צוות עיקרי של כותר נוכחי של Blizzard.
רבים מעריכים כי המיזוג עם Activision בשנת 2008 הוא המוקד הראשי לרעידות האדמה כאשר דירקטוריון חדש ומשקיעים תובעניים מניעים פיתוח מואץ ושימוש בחנויות מקוונת בשביל למקסם רווחים. דבר זה כמובן מתנגש באופן ישיר עם חזון פיתוח של מעצבים ומתכנתים רבים ב-Blizzard. רבים טוענים כי Blizzard "הישנה" מתה כתוצאה מהמיזוג הזה, ושהוא גרם לנזק קריטי עבור יצירתיות בחברה.
בכל זאת, גם אחרי המיזוג המשיכה Blizzard כאולפן עצמאי להפיק כותרים. לאחר קשיים רבים ודחיות קיבלנו את דיאבלו 3 בשנת 2012, לצד הרחבות נוספות של World of Warcraft ואת Overwatch המוצלח מסחרית ב-2016.
בינתיים, אותם אנשים שעזבו את Blizzard החלו לחבור לאנשי צוות שהכירו שם (ושגם הם החליטו לעזוב כתוצאה מתנאי ההעסקה) ולהקים אולפנים וחברות קטנות משלהם.
כך, מרגע לרגע נראה שענקית משחקים ותיקה ועוצמתית מתחילה לאבד את זהותה ואת דמויות המפתח שלה. עולם המחשבים האישיים חייב לא מעט ל-Blizzard שבשנותיה התמקדה בהפקת משחקים עבורו, אך יתכן ועזיבתם של אותם אנשים חשובים יביא להולדה של משחקים אותם נאהב כמו שאהבנו את הקלאסיקות האמיתיות של Blizzard.
מצד אחד זה עצוב – אין לי ספק שהעזיבה שלו תפגע באיכות של overwatch 2
אבל מצד שני, אם הוא עוזב בשביל להקים או להצטרף לחברת משחקים אחרת אז זה כנראה לטובה ––––––