האנשים שהחזירו לחיינו את סדרת Shadowrun נהנים מהצלחה גדולה חדשה בפלטפורמת הקיקסטארטר, הפעם עם כותר טקטי שמבוסס על המותג אשר בהשראתו נוצרו הסדרות MechWarrior ו-MechCommander
אם העברתם את ילדותכם בשנות השמונים והתשעים של המאה הקודמת – יש סיכוי לא רע ששמורה לכם פינה חמה בלב לרובוטים, ובפרט לרובוטים ענקיים ועמוסים בנשק המשמידים כל מה שנקרה בדרכם. אלו מכם שחובבים משחקי וידאו כנראה זוכרים לחיוב גם את מגוון הכותרים הקלאסיים שאיפשרו להיכנס ולשלוט על אותן פיסות מתכת מהלכות ועוצמתיות – וישמחו לשמוע שיש כעת מי שרוצה להחזיר את הז'אנר הייחודי הזה אל מרכז הבמה, ברוח קצת שונה.
https://www.youtube.com/watch?v=G2jmFfELKwk
Harebrained Schemes, מפתחת המשחקים מסיאטל שהתעסקה בארבע השנים האחרונות בהחייאתו (המוצלחת) של מותג ה-Shadowrun, התפנתה עתה לנסות ולהפיח חיים חדשים ב-BattleTech – מותג מלחמות הרובוטים (Mechs) שהחל את דרכו כמשחק תפקידים שולחני, והיה זה שעל בסיסו נוצרו סדרות משחקי הוידאו המוכרות MechWarrior, MechCommander וג-MechAssault.
מה הקשר בין Shadowrun לרובוטים אדירים? ובכן, מסתבר שהקשר הזה קיים גם קיים – המייסד של סטודיו Harebrained Schemes הוא ג'ורדן וייסמן, אשר בשנת 1980 ייסד יחד עם שותף נוסף את חברת FASA, אשר הייתה זו שפיתחה הן את מותג ה-Shadowrun והן את מותג ה-BattleTech. עתה, כאמור, נראה שוייסמן מנסה וגם מצליח להפיח חיים דיגיטליים חדשים ב'בייביס' שסייע ליצור אי שם בשנות ה-80.
חזרה אל שנת 2015 – ה-BattleTech החדש מהווה שינוי די מפתיע ממה שראינו בעשורים האחרונים בסדרות משחקי ה-Mech למיניהן, ומיועד להיות משחק אסטרטגיה טקטי בתורות עם אלמנטים של משחקי תפקידים. דמיינו לעצמכם את Heroes of Might and Magic, רק שבמקום יצורים מיתולוגיים למיניהם הצבא עליו תשלטו יהיה מורכב מרובוטים חמושים מכף רגל ועד ראש, כאשר אתם תוכלו לבחור בדיוק את סוגי החימוש, המיגון והמראה שלהם.
קמפיין המימון ל-BattleTech הושק לפני כשבוע וחצי, והפך להצלחה כבירה באופן כמעט מיידי עם גיוס של מעל למיליון דולר (פי 4 מהסכום המינימלי הנדרש) ביממה הראשונה. נכון לעכשיו הסכום שגויס כבר עומד על קצת יותר מ-1.7 מיליון דולר שגויסו, עם עוד 20 ימים שנותרו עד לסוף הגיוס.
BattleTech יהפוך באופן כמעט ודאי לקמפיין הגיוס המוצלח ביותר של Harebrained Schemes עד היום (Shadowrun Returns גייס סכום של כ-1.8 מיליון דולר בשנת 2012, ו-Shadowrun: Hong Kong גייס כ-1.2 מיליון דולר בשנה שעברה), אך למרות זאת עדיין ניצבת עבורו משימה לא פשוטה. הגעה לסכום כולל של 1.85 מיליון דולר (כנראה כבר בתוך כמה ימים) תוסיף לקמפיין לשחקן יחיד של הכותר משימות צדדיות עם אלמנטים של אקראיות ותהפוך אותו ל"פתוח עלילתית" לבחירותיהם של השחקנים, ואילו הגעה לסכום של 2.5 מיליון דולר תוכל להפוך את התוצר הסופי למשהו שונה לחלוטין, עם תוספת של מצב משחק מקוון בו השחקנים יוכלו להתחרות ולהילחם האחד בשני. בקיצור – אם כל זה נשמע לכם מעניין ועדיין לא תרמתם את חלקכם למיזם, אנחנו ממליצים בהחלט שתעשו זאת לפני שייגמר.
Harebrained Schemes הייתה עד כה אחת מהדוגמאות הטובות ביותר לחברה אשר יודעת ומצליחה להפיק את המיטב מפלטפורמות מימון ההמונים – נקווה שגם BattleTech, המיועד להיות מושק במאי 2017, לא יאכזב.
קישורים נוספים