מכירות מקדימות של לא פחות מ-8 מיליון עותקים, הרוב בשוק ה-PC שניצח לבדו את כלל הקונסולות, כיסו את הרוב המוחלט של ההוצאות עבור כותר הענק – כך שיש סיבה טובה לצפות לתמיכה איכותית מהיוצרים לאורך זמן אשר תשפר את הביצועים והיציבות ותמשיך לחסל גליצ'ים ובאגים שמהם קשה מאוד להתעלם באופן מוחלט
ההייפ והבאזז לא הכזיבו – Cyberpunk 2077 הופך רשמית לאחת מההשקות הגדולות בהיסטוריה עבור מותג משחקים חדש לגמרי, אחד מההשקות הכי גדולות של שנת 2020 ובעיקר סיפור הצלחה כלכלי מפואר.
המכירות המוקדמות לפני ההשקה הרשמית ב-10 בדצמבר הסתכמו ביותר מ-8 מיליון עותקים פיזיים ודיגיטליים, כאשר 59 אחוזים מהם מגיעים מהפלטפורמות השונות בשוק ה-PC ו-41 אחוזים נותרים מהקונסולות של סוני ומיקרוסופט – ועם מחיר מומלץ רשמי של 60 דולר ניתן להעריך בגסות הכנסות גולמיות של מעל ל-400 מיליון דולר (!) עוד לפני שכותר התפקידים העתידני הזה נחת על המדפים, כאשר לוקחים בחשבון גם את גרסאות האספנים היקרות יותר מצד אחד ואת פערי המחירים הגלובליים בין מדינות שבחלק מהן העלות היחסית נמוכה יותר.
ברור לגמרי כי לא כל ההכנסות הללו נכנסו ישירות אל הכיס של היוצרים, כאשר חלק בלתי מבוטל הגיע אל בעלי הפלטפורמות הדיגיטליות או אל בעלי החנויות הפיזיות – אך בשורה התחתונה באתר הרשמי של המפתחת CD Project RED הרגישו בנוח לצאת בהצהרה כי ההכנסות שכן התקבלו כיסו את כלל עלויות הפיתוח וכלל עלויות השיווק והפרסום של המשחק. מעתה ואילך, כל המכירות וההכנסות של החברה יהוו רווח אותו היא תוכל לנצל היטב בהמשך פעילותה.
מדובר בחדשות טובות לא רק עבור החברה הפולנית, אלא גם עבור השחקנים עצמם לטעמנו – ב-CD Project לקחו סיכון גדול עם השקה של מוצר בהשקעה כספית גדולה מאוד בתוך תעשייה שבה הרוב המוחלט של היצירות הבולטות הן פרקי המשך ולאחרונה גם חידושים ועדכונים של משחקים מהעבר, וההצלחה הזו מאותתת כי יש עדיין מקום לחדשנות, מקוריות ואומץ בתחום. ההכנסות הענקיות מבטיחות לנו גם את המשך פעילותה של המפתחת, שכבר תפסה לעצמה מקום של כבוד בין השמות הכי גדולים בעסק תודות ל-The Witcher 3 ועתה תוכל אולי להפנות משאבים גדולים להתרחבות שתאפשר לה פיתוח של מספר כותרים במקביל (מי היה מתנגד לפרק חדש בסדרת The Witcher שיפותח לצד כותר טרי לגמרי?).
לקינוח, ההצלחה הזו מחזקת את התקווה שלנו לכך ש-Cyberpunk 2077, על כל תתי הגרסאות שלו, ימשיך ליהנות מתחזוקה שוטפת לה הוא זקוק באופן ניכר – עם כל המחמאות אותן גרף, אין ספק כי הוא הושק עם מגוון באגים וגם בעיות ביצועים. חלק מהפערים תוקנו כבר בימים הראשונים עם מספר טלאים מהירים, לפי הדיווחים, אך הדרך עדיין ארוכה, בראש ובראשונה בגרסאות הקונסולה של הדור היוצא בהן נאלצו לעגל הרבה פינות בהתבסס על מגבלות החומרה הקיימות.
The Witcher 3 הושק גם הוא עם הרבה אתגרים טכניים אשר טופלו במסירות במשך חודשים וסייעו לו להפוך למוצר איכותי פי כמה בסופו של דבר, ואנחנו מקווים ואף מצפים שזה מה שיקרה גם עבור כל הגרסאות של Cyberpunk 2077 – כעת כשברור כי מחסור במשאבים לא אמור להוות שיקול.
אתם כבר ניסיתם את Cyberpunk 2077? שתפו אותנו ברשמים ותובנות בתגובות!
עצוב מאוד שבניגוד למשחקים הקודמים שלהם, הפעם הם בחרו ללכת בדרך הבזויה של מחיר רגיונלי בישראל היקר ב-30% מהמחיר בדולרים.
בעבר הם היו הצדיקים בסדום…
על מה את מדבר?
אתה יכול לקנות את המשחק ב60$ מהחנות הרישמית שלהם בלי שום בעיה
https://www.gog.com/game/cyberpunk_2077
קניתי אותו ב 48 דולר מ cdkeys יש הרבה חברות צד שלישי עם מחירים מוזלים לאטרקציות ץ מזה לדעתי המשחק הזה משעמם בטרוף היו לי הרבה תקוות אבל מבחינתי המשחק אכזבה
אחד המשחקים השבורים ביותר שראיתי.
– ביום הראשון לא היה ניתן לשחק כי שרתי ה GOG שלהם לא שלחו מיילים/ 2FA בגלל עומס מה שגרם לי להתקע מחוץ למשחק.
– יש בעיית ביצועים קשה מאוד. אני עם 2080TI + 3800X ולא מצליח להריץ את המשחק על יותר מ 30 FPS ללא RT בQHD.
– כמות הבאגים שקיימת במשחק היא עצומה ורדיט מפוצץ בסרטונים ותמונות.
– מערכת המשטרה (Wanted) פשוט נוראית. כרגע עדיף שיבטלו אותה מאשר ישאירו ככה. שוטרים מקבלים spawn במיקום צמוד אליך ובכמויות אדירות.
אם אתה WANTED ונכנסת לחדר (נניח בגודל של חדר שינה סטנדרטי) שבו יש רק דלת אחת, אתה מכוון לדלת הזאת כי אתה מניח שמשם יגיעו עוד רגע השוטרים, ופתאום יש שלושה שוטרים מאחוריך. לא הגיוני בעליל.
אתה יכול להיות עם ארבעה כוכבי משטרה, להתרחק מהאזור בכמה מטרים ומיד נעלמו כל הכובים.
– הבטיחו לנו שהדמויות יהיו ריאליסטיות עם AI מתקדם, בפועל הדמויות לא עושות שום דבר, טיפשות לחלוטין. לא מנסות לברוח כשאתה יורה על אזרחים, לא יוצאות מהרכב כשאין אפשרות לנסוע והכביש חסום ויש יריות מסביב, כלום. ב GTA 3 הדמויות היו חכמות פי כמה.
אלו רק נקודות ספיציות מאוד שעלו לי לראש כרגע. מבחינתי המשחק לא שחיק ולא מהנה בשלב הזה.
כל משחק מודרני אחר אני מצליח להריץ על 100 FPS, פה אני מגרד את ה 30. לא יתכן.
אולי זה יעזור
אני מציע לך לבחון שוב את הנושא. אולי מה שהציעו מעלי. המערכת שלי היא 9900k +RTX3080
עם מוניטור של 1440p. אני מריץ את המשחק בממוצע של 75 פריימים עם ירידות לאזור ה 60.
המשחק רק על הגדרות מקסימליות (psycho איפה שיש) כולל RT מקסימלי (psych) עם DLSS על balanced.
אני לא רואה סיבה להבדלי הביצועים האלה אלא אם אתה לא משתמש בDLSS או מריץ פאנל של 4k.
תנסה לבדוק אם הכרטיס הגרפי שלך אכן נמצא במקסימום שלו.
משחק מדהים, מפוצץ בבאגים. בכל אופן, אני מרגיש אשם שאני נהנה מ35-50FPS על אולטרא ריי טרייסינג ב1440p ultrawide עם רייזן 5900x ו2070 סופר כי ה3080 שלי עוד לא הגיע.
זה עצוב שצריך לשדרג כרטיס דור קודם
רציתי לשדרג בלי קשר, אבל העובדה שהם בנו משחק שבקושי רץ על מחשב די טוב זה בעיקר עדות שהיה עדיף שלא היו מבזבזים זמן על גרוטאות כמו קונסולות בסיס. מנקודת המבט שלי לדום איטרנל אין תמיכה בריי טרייסינג, אבל הוא נראה טוב באותה רמה ורץ ב120 פריימים לשניה בלי לגרום לכרטיס המסך שלי לבכות ובלי צורך לשחזר את התמונה מרזולוציה נמוכה יותר.
רץ אצלי מעולה. GTX1080TI, 64GB זכרון, מעבד שש ליבות
המשחק רץ מעולה… בשניה שמכבים RTX. ברגע שזה מופעל, תצפה לקיצוץ של 50% בביצועים.
אני לא מסכים. המשחק לא היה צריך לצאת במצב הזה לשוק. נקודה. אני מצטער שרכשתי את המשחק דרך GOG במקום Steam כי רציתי לתמוך בסטודיו.
המשחק היה צריך לקבל דחייה נוספת עד פברואר 2021 או אפילו קיץ 2021, אבל כנראה הם לא יכלו לוותר על הזדמנות להרוויח עוד כמה עשרות מיליוני דולרים בגלל שילוב נדיר של מכירות חגים, השקת קונסולות דור הבא ומגפה שכולאת אנשים בבית בסגר.
בהחלטה אחת מטופשת הם החריבו את המוניטין המעולה שהם בנו לאורך עשור וחצי עם משחקי Witcher. נטו חמדנות. חבל.
אם מותר לשחרר כרטיסי מסך עם תקלות טכניות, ומותר לבצע השקה של חומרה כשברור לכל שהיא לא תהיה זמינה, בוודאי לא בMSRP, למה אסור לשחרר משחק עם באגים? אתה גזעני נגד מתכנתים
ההשקה של המשחק היא פשוט אסון.
המניה שלהם צנחה בעשרות אחוזים ועכשיו סוני הורידו את המשחק מהחנות שלהם וחזירה את הכסף לכל מי שקנה את המשחק.
מדובר באחד הclusterfuck הגדולים בהיסטוריה של התעשייה אם לא הגדול ביותר. אני לא מבין מה עבר להם בראש כאשר הם החליטו לשחרר את המשחק במצב שכזה. המשחק היה צריך לקבל דחייה עד קיץ/חורף 2021. במינימום הם היו צריכים לדחות את ההשקה לקונסולות במספר חודשים.
המוניטין של החברה הזאת הלך לזבל תוך שבוע. אני לא יודע אם הם יצליחו להתאושש מזה.
They should have known better
כמה Toxic אתה יכול להיות כלפי משחק…
קודם כל, מחשב כמו שלך צריך לתת לפחות 60+ FPS ב-1440P בהגדרות אולטרא! ללא RT וללא DLSS.
דבר שני, המשחק הוא RPG לא GTA, המשחק כבד כי מדובר בעולם פתוח עם העיר הכי צפופה שיכולה להיות במשחק פעם.
בגרסה של ה-PC שיחקתי ולא נתקלתי בבאגים ששברו לי את המשחק, יש גליצ'ים מדי פעם כמו בכל משחק עולם פתוח מורכב…
הבאג הכי רציני שהיה לי לפני גרסה 1.04 של המשחק, אני לא אפרט על מנת לא לגרום לספויילרים! היה לי קוואסט שנכנס לתוכו קוואסט אחר,
חכיתי קצת לסיום הקוואסט וזה הסתדר מעצמו, מעבר לזה החוויה מעולה!
לכל מי שחובב סייבר RPG המשחק הזה חובה! המלצה שלי לשחק במחשב או בקונסולות הדור הבא, אל תתנו ל-Toxic בתעשיית הגיימינג להרוס לכם משחק מדהים ומושקע כזה.
הטענה שלי כלפי CDPR שלא דילגו על דור הקונסולות הישן, אבל אני מאמין שסוני ומיקרוסופט גם לא "חפים מפשע" בעניין הזה.
אגב אני שיחקתי על מפרט עם 3700X וכרטיס 1080TI זקן, 1080P 60 FPS הגדרות custom שלי שלא נופלות מאולטרא.
בנתיים בחדשות הרעות מ CD Project רק ממשיכות.
אתמול דווח שההשקה הכושלת יצרה אוירה מאד רעילה בין ההנהלה לצוותי הפיתוח.
עבדו שם תקופה מאד ארוכה 6 ימים בשבוע ושעות נוספות כדי להספיק ללוחות הזמנים שנקבעו כשמראש המפתחים אמרו שלוחות הזמנים בלתי אפשרים.
בפנאל סגור שנערך בין ההנהלה לעובדים הופנו טענות מאד קשות להנהלה ע"י צוותי הפיתוח והאווירה היתה מאד קשה.
הרבה עובדים כנראה ממורמרים ומאוכזבים והחשש שהרבה ינטשו את החברה מה שרק יערים קשים בלהוציא פאצ'ים למשחק.
לא מפתיע אותי לשמוע שהעובדים ממורמרים.
אני בטוח שהתוכניתנים ידעו טוב מאוד שהמשחק לא במצב שניתן לשחרר אותו לקונסולות וההנהלה פשוט החליטה להתעלם מהם.
הבונוסים של המתכנתים תלויים בביצועי המשחק בביקורות. השאלה אם cd project תנסה להתחמק מהתשלום. אם כן הולך להיות פיצוץ אטום.
כל מי ששיחק במשחק יותר מחמש דקות ידע שהמשחק שבור לגמרי.
שיחקתי במשחק 10 שעות ונתקלתי רק בבאגים מוזרים ובבעיות ביצועים באיזורים מסויימים (דווקא לא במרכז העיר). CDPR כבר הודיעו שהעובדים יקבלו את הבונוסים שלהם בלי קשר לציון במטאקריטיק ועם מכירות של 13 מיליון עותקים לא יהיה חסר להם כסף לבונוסים. אני מרגיש שאין לי תובנות עמוקות בנידון, אני די נהנה, אבל החלטתי לעצור ולהתחיל מחדש כשיגיע ה3080 שלי, לקבל 20 פריימים לשניה באיזורים שדווקא אין בהם שום עומס או משהו מיוחד זה לא חווית משחק מי יודע מה. כן, אני משחק עם RTX פועל, אם קיימת האופציה אני אפעיל אותה, אתכם הסליחה, למרות שאני יודע שקצב הפריימים ישלש את עצמו אם אסגור אותה.