המשחק הכי טוב ב-PlayStation 5 בדרכו גם אל המחשבים האישיים?

הערה קטנה ובלתי צפויה בתמונה מתוך טריילר רשמי של סוני עשויה להעיד על כך ש-Demon's Souls עשוי לסיים סוף סוף את הבלעדיות שלו בקונסולות החברה

מיקרוסופט הבינה את זה כבר בדור הנוכחי, האם סוני תלך בדרך דומה בדור החדש? במשך לא מעט שנים חווינו מלחמה של ממש בעולם הגיימינג, בין המחשבים האישיים לבין קונסולות המשחק הסלוניות אשר נתפסו בידי יוצרים ומפתחים רבים בתור מערכות כדאיות ורלוונטיות הרבה יותר.

חומרת הקונסולות הייתה שונה מהותית מחומרת ה-PC באותן תקופות, כותרים גדולים רבים נותרו בלעדיים לקונסולות, בלעדיים לקונסולה אחת ויחידה או כאלו שהגיעו בסופו של דבר גם אל המחשבים באיחור ובהמרה חובבנית אשר פגמה מאוד בחוויית המשחק. מאז דברים רבים השתנו לשמחתנו, וכיום הקונסולות של סוני ומיקרוסופט דומות יותר מאי-פעם למחשבים בהיבט החומרתי שלהן, ואילו שוק ה-PC נחשב חזית צומחת ופורחת לגיימינג ללא שום רגשי נחיתות.

במצב החדש הזה, המחשבים האישיים אינם נתפסים עוד כתחרות שגוזלת מההצלחה של משחקים בקונסולות אלא בתור שוק רחב היקף שמצדיק השקעה משלו לשיפור משמעותי של סיכויי ההצלחה המסחריים. במיקרוסופט הכריזו כבר לפני מעל לשנה כי עולם המחשבים יהפוך לחלק מיקום המותג Xbox ויזכה ליחס שווה לזה של קונסולות המשחק הסלוניות מבית החברה עם כל השירותים והמשחקים, ללא הפרדות מלאכותיות של בלעדיות שנועדו לקדם את מכירות מכשירי הקונסולה בלבד כפי שראינו לא מעט פעמים בעבר.

משפט אחד תמים למראה מספיק על מנת לגרום לנו להתרגש – ולהפליג במחשבות על עתיד בו נוכל לשחק בכל הכותרים ללא יוצא מן הכלל על כל פלטפורמה שתהיה ברשותנו, בהנחה שתהיה לה עוצמת העיבוד הנדרשת

סוני, לעומת זאת, המשיכה במאמצי פיתוח של כותרים בלעדיים עבור קונסולות ה-PlayStation בלבד, ללא גרסאות למחשבים האישיים, במסגרת גישה לפיה משחקים מצליחים ונחשקים מדרבנים מכירות חומרתיות יותר מכל דבר אחר – ואילו אנחנו, בתור אלו שדוגלים בתחרות מיטבית ללא מגבלות זמינות מיותרות עבור הצרכנים, ממשיכים להחזיק אצבעות ליום בו גם הענקית היפנית תיכנע, תשנה כיוון ותבין כי עם גישה נכונה שחקני תחום ה-PC יוכלו לסייע לה ולקדם את הצלחתה ולא להיפך.

כעת, אנו מגיעים אל הרימייק המדובר עבור המשחק Demon's Souls, שהיווה את הבסיס עבור ההצלחה הגדולה של סדרת Dark Souls בתור כותר בלעדי עבור ה-PlayStation 3 ונבנה מחדש עבור טכנולוגיה מודרנית ומתקדמת הרבה יותר בכדי להלהיב את שחקני הדור החדש ששמעו עליו אך לא חוו אותו בעצמם במקור. הכותר הטרי מחזיק בממוצע ביקורות מעולה של 91 מתוך 100 באתר Metacritic ומהווה את המוצר המוערך ביותר בגל ההשקה הראשון של דור הקונסולות הטרי למעשה, בהפרש לא קטן משאר המתמודדים – ולמרות שטבעי להניח כי יהיה בלעדי ל-PS5 ממש כמו המשחק המקורי, גולשים שמו לב להערה קטנה בסרטון פרסומת רשמי שמצהירה כי הוא יהיה זמין למעשה גם במחשבים האישיים.

Demon's Souls Remake מסתמן בתור סיפור הצלחה גדול שללא ספק יכול לדרבן את מכירות הקונסולה החדשה של סוני בתחילת הדרך – אך לאחר תקופה מסויימת ועם בואן של יצירות פופולריות חדשות

ההודעה המפתיעה מציינת כי Demon's Souls בגרסה הרימייק לא זמין בקונסולות אחרות באופן זמני, אך כן זמין ב-PC – זאת למרות שלא שמענו עד עכשיו שום התייחסות לתוכנית לבצע השקה שכזו. האם זו שגיאה או שמא התייחסות אל הזמינות של שירות ה-PlayStation Now במחשבים האישיים, ולא הצהרה על השקה רשמית "אמיתית"? קשה לדעת, אבל אנחנו נחזיק אצבעות לכך שמדובר בעצם בחשיפה מוקדמת של התוכניות להמשך הדרך, אחרי שהבאזז הראשוני סביב ה-PlayStation 5 יחל להתפוגג.

ראוי לציין כי Demon's Souls מפותח בידי חברת From Software היפנית שאינה בבעלות חטיבת המשחקים של סוני, כאשר לא מעט מלהיטיה האחרונים הושקו גם ל-PC וגם לקונסולות של סוני ושל מיקרוסופט במקביל – אך Demon's Souls המקורי אכן היה ונותר בלעדי ל-PS3 בזמן שבעידן ה-PS4 היה זה המשחק Bloodborne שזכה לבלעדיות ולא הושק עבור שום פלטפורמה אחרת, כך שלהניח כי הרימייק הנוכחי יהיה בלעדי גם הוא זו לא הפרזה תלושה לגמרי מהמצב בשטח.

מצד אחד יש לנו את Horizon: Zero Dawn שמצא את דרכו אל המחשבים האישיים למרות שנוצר בידי סטודיו שנמצא בבעלותה של סוני, ומצד שני יש לנו את Bloodborne שנוצר בידי סטודיו שאינו שייך לסוני ואף נוהג להשיק כותרים אחרים בפלטפורמות מגוונות – אבל דווקא הוא נותר בלעדי רק ל-PlayStation 4 ול-PlayStation 5 עד היום. די קשה למצוא חוקיות ברורה בהחלטות אלו, אבל אנחנו משתדלים להמשיך ולשמור על אופטימיות זהירה לעתיד

אנחנו נחזיק אצבעות לכך ש-Demon's Souls Remake ימצא את דרכו גם אל נוף ה-PC ואפילו אל קונסולות ה-Xbox Series S/X באופן שיאפשר למספר מירבי של שחקנים ליהנות ממנו בשיטה המועדפת עליהם – ונמשיך להחזיק אצבעות לכך שבסוני יחליטו להציע גם את הכותרים אותם הם מפתחים באופן פנימי ועצמאי לאנשי המחשבים, אולי לאחר תקופת צינון של כמה חודשים ממועד ההשקה בקונסולה כאמור, אשר יתן הזדמנות להרוויח כראוי מכל העולמות.

מה דעתכם – האם סוני בדרך לשינוי גישה יסודי או שהמשחקים הבלעדיים לא עומדים להיעלם לשום מקום בזמן הקרוב? בואו להגיב ולדסקס.